Problem: Yahoo Mail skickar 2 notifikationer?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Salvion, 27 nov 2017.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Hej på er!

    Någon som använder Yahoo Mail och alltid får 2 mail notifikationer? jag får det!
    Har haft samma problem på Pixel Xl och nuvarande Pixel 2 XL.
    När jag får en notifikation och drar ner dessa och väljer rensa så försvinner alla inklusive Yahoo Mail men så fort jag släpper upp fältet så kommer en till likadan och tar jag bort denna så är det tomt, varje gång är det så och det är aningen retsamt.
    Är Yahoo appen buggad eller någon inställning i telefonen, eller är det jag som är en klåpare...o_O
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Händer det bara med just den appen? Vad händer om du sveper bort enskilt Yahoo mail utan att rensa alla notiser?


    Bara för information: jag skulle överväga att byta till någon annan tjänst än Yahoo: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yahoo!_data_breaches. Yahoo har blivit utsatt för några av världens hittills största dataintrång. Jag trodde att det "bara" var en miljard konton som påverkades men enligt Wikipedia var det närmare tre. Dessa intrång har skett under ett par år och trots kännedom om dem informerade inte Yahoo sina användare om intrången förrän ett par år efter de själva upptäckte det. Baserad på det är det inte ett företag jag skulle vilja ha personlig information hos.
     
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    @lassekongo@lassekongo
    Jag har testat med ditt tips (som jag normalt inte använder på någon app) och DÅ får jag ingen dubbel notifiering.
    Så något fel är det.

    Angående Yahoo mejl så är det min backup/skräp/företags mejl så på ett sätt är den inte viktig men å andra sidan användes den till mycket men inte som primär eller snarare personlig mejl.