Yay's och Ney's spelmässigt

Diskussion i 'Xperia Play' startad av ThePharaoh, 16 maj 2011.

  1. ThePharaoh

    ThePharaoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har hittat en lista på optimerade spel och vart rätt intresserad av många. Dock kan man ju omöjligtvis sålla bort skiten från guldet utan lite forumhjälp. :o

    Tänkte kolla om någon har kört Nova 2 och om de vill berätta kort om det?

    samma sak med Dungeon defenders second wave. är det yay eller ney?

    zenonia... likheter med FF eller något annat kul rpg från typ snes-eran?

    super ko boxing kan det vara det nya punch out?

    Vill veta mer om gun bros. vad är det för spelarlägen, typ av spel, mål etc. (fick intrycket om att det bara var ett strikt onlinespel)

    Slutligen Wild Arms. Är detta spelet som ett typiskt rpg ala FF 3 (alltså japanska sexan vilket är bästa spelet som någonsin släppts på snes)?

    tackar för alla svar! :P ;)
     
  2. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Utav de spelen du nämner jag har lirat Super KO boxing och Gun bros.

    Båda två är ok men boxningen är originalet bättre tycker jag själv. Men visst känner man igen sig ;).

    Guns Bros är roligt i korta stunder. Android har, om jag förstått det hela rätt, inte fått hela spelet implementerat ännu. Tanken är att du ska kunna bjuda in kompisars "Bros" och använda dessa. De spelas fortfarande av "telefonen" själv men de har dock nyare armor och vapen och blir därför en betydligt bättre hjälpreda än standardhjälpredan som du har. Dessutom så tjänar dina kompisars Bros exp ifall du använder dem i ditt spel.
    Det kan vara bra att installera spelet eftersom det titt som tätt kommer erbjudanden om att ladda hem andra spel och på så sätt tjäna Warbucks (valuta i Gun Bros) som du behöver för att köpa bästa rustningen och några av de bästa vapnen. Jag tittar dageligen Gun Bros om det kommit ut nya erbjudanden om att ladda hem apps och på så sätt få Warbucks, dock spelar jag inte själva spelet dagligen ;).
     
    ThePharaoh gillar detta.
  3. ThePharaoh

    ThePharaoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ok tack så mycket för hjälpen. är gött att få lite guidening i den nya spelvärlden. satt på en nokia n86 8mp förut och även om den lanserades som n-gage-nalle så var den långt ifrån en mobil som går att spela på eller ens en telefon över huvud taget! haha
     
  4. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det finns ju "demos" av flera av de spelen, så du kan ju känna själv. Gun Bros kan du köra gratis och sen köpa saker ingame, Zenonia finns det Zenonia FREE och Zenonia 2 FREE, Dungeon Defenders finns ju första spelet gratis som du kan känna på om du gillar eller ej, Super KO Boxing finns ju gratis med ads.
     
    ThePharaoh gillar detta.
  5. ThePharaoh

    ThePharaoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ojdå tack se där vad jag får lära mig. tänkte bara att det här skulle spara lite på krånglet med installationer och avinstallationer och nya adfreea version installationer. ;)