Problem: yellow tint?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av geckoo, 3 maj 2013.

  1. geckoo

    geckoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tittar jag rakt framifrån på vit bakgrund så har den en släng av yellow tint jämfört med när jag vinklar den lite, då den är bara vit. Någon mer som har problem med det här? Är det värt att DOA för detta?
     
  2. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Likadant för mig. Antar att det är sånt man får leva med när man använder amoled skärm.

    Skickat från min GT-I9505
     
  3. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Haha skrev en likadan tråd innan, webhallen ville skicka så samsung skulle undersöka det, skulle ta 2 veckor ungefär så jag sket i det.
     
  4. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    I andra trådar pratas det om att det kan bero på vilket läge man har inställt på. Jag har automatiskt, vet inte vilket läge yellow tint borde försvinna på.

    Tapatalk-appens bakgrund måste vara lite gulaktig, man märker skillnad ifall man vinklar telefonen. Sen om man visar aktiva program (långtryck hemknapp) och även har ett google-webfönster öppet så ser man att google fönstret är vitt medan tapatalk-appen är gulaktigt.

    Så jag har gått från att vara övertygad om att jag har, till att.. nja.. kanske är mer inbillning.

    Å andra sidan läste jag i någon annan tråd att på XDA så säger dom att antingen har man smearing-effekt eller gulaktig ton. Så det är bara välja vad man tycker är bäst :)