Yootab 7" tablet

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av recman, 27 nov 2010.

  1. DrPontus

    DrPontus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag lade också en beställning på Yootaben och fick den idag. Jag kan tyvärr med säkerhet säga att den är resistiv och inte kapacitiv, även om den visst är rejält känslig. En kapacitiv skärm reagerar inte om man trycker/drar med hårda föremål typ nagel, pennspets, etc. Yootaben reagerar både på tryckningar med fingrar och hårda föremål, så någon kapacitiv skärm är det tyvärr inte. Men den är riktigt jädra responsiv ändå och funkar fint trots att den är resistiv. Jag tänkte först skicka tillbaka den, men funderar på att behålla den ändå.
     
  2. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Vill inte kasta sten i glas hus.
    Men efter att läst och följt div trådar om tablets i denna del av forumet.
    Så upplever jag det som att vissa verkar ha rätt så höga förväntningar på de "budget" Tablets som avhandlas, många verkar bli besvikna och skickar tillbaka efter att de testat. Upplever det som att man har lite hög förväntningar och tror man kan göra klipp på billig tabs som ska klara allt med bravur.

    Tyvär så gäller "man får vad man betalar för" alltför ofta.
    Måste ju finnas en anledning till varför dessa kostar
    Galaxy tab kostar 6000:-
    Dell streak 4500:-
    HTC Desire HD 5500:- (stor tele, nästa en tab)
    Är väl inte bara Namnet som kostar?
    Och dessa kan man väl säga fungerar bra med Android direkt ur kartong.

    Och att tro att man ska få samma upplevelse av Android med en platta för 1500-2500:- är lite naivt.
    Men är man införstådd med det och att det kanske är lite "mek" så är det nog ett bra köp

    Det är en jävla djungel därute med reklam blad om Tablets hit och Tablets dit. Och Alla låter bra i reklam bladen, men fungerar tyvärr inte så. Det är lite synd på Android och vi som konsument, att Tablets tillverkare kan bara slänga ihop en platta och inte tänka på helheten.
    Det är en av Apples fördelar att sälja produkter som bara fungerar och kräver ingen kompetens av användaren att själv justera och fixa för att det ska lira
     
  3. aarvid

    aarvid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena, har dessvärre inte möjlighet att bänka den ikv.
    Har ej kollat på 720 eller högre.

    Vänligen
    Arvid
     
  4. aarvid

    aarvid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, exakt! jag tkr att denna plattan är kanon för 1,7k men går lixom inte att jämföra med plattor för 4k+.
     
  5. Vamox

    Vamox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Grejen är ju att tabletten inte är vad den ska vara enligt Pixmania.

    Den har ingen kapacitiv skärm eller multitouch. Inget skyddsfodral eller minneskort följer med heller för den delen. Hade jag vetat det hade jag aldrig köpt den.
     
  6. DrPontus

    DrPontus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja, det är ju det som är grejen. En pad med resistiv skärm kan man köpa från Kina för under 1000 kronor. Att betala 1800 för en Yootab när den inte har kapacitiv skärm känns inte helt ok. Visst är skärmen som sagt bra, men kanske inte så bra att man hade beställt den om man haft all information innan.

    För de som tänker skicka tillbaka sin Yootab, bör Pixmania betala tillbaka alla kostnader. Detta innebär även returfrakten. Vid retur av en produkt får ju köparen annars själv stå för frakten, men eftersom det är Pixmania som gjort fel (i och med att infon på hemsidan var fel) bör de stå för alla kostnader. Jag beställde en bilstereo från Pixmania i somras och det var precis samma grej - fel info på hemsidan jämfört med vad jag fick. Jag skickade tillbaka den och fick alla kostnader ersatta. Men jag var tvungen att maila och påpeka att jag skulle ha även returfrakten, annars hade denna ej återbetalats automatiskt.
     
  7. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
  8. aarvid

    aarvid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har också ringt och påpekat att det står fel, så dålig service i kundtjänsten att jag skickade tbx plattan.
     
  9. Vamox

    Vamox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur bar du dig åt när du skickade tillbaka den? Skickade du med UPS som dem sa?
     
  10. aarvid

    aarvid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    yes, skrev ut den där etiketten, ringde ups, bestämde tid, det hämtades upp. sen vare klart!
     
  11. Vamox

    Vamox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jasså. Hur mycket fick du betala?
     
  12. aarvid

    aarvid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ingenting, pixmania stod för frakten
     
  13. anders1987

    anders1987 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag la också in en beställning på Yootab och fick den för några dagar sen. Men jag har några frågor till er andra som också köpt den. Mitt batteri tid verkar vara jätte dåligt. Den verkar dra jätte mycket ström när den är avstängd och den kan kanske användas i 4 timmar innan batteriet dör. Har er också dålig batteritid?

    Sen roterar inte heller skärmen när man är i home screen eller i programfönstret. Har ni också det problemet?
     
  14. Vamox

    Vamox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om jag minns rätt ska du bara kunna ha programfönstret och home screenen i landscape mode. Så är det på alla tablets om jag inte misstar mig.

    Sen är batteri tiden förjävlig.