Youtube

Diskussion i 'Applikationer' startad av Biffy, 18 feb 2010.

  1. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Jag har en Hero och har bekymmer med den inbyggda Youtube appen. Om jag är uppkopplad på Wlan fungerar den för det mesta riktigt bra, men om jag vill använda den med 3G/Turbo3G så vill den inte alls. Man väljer en video, laddsnurran dyker upp och sen står det bara "Video är inte tillgänglig för tillfället" (OBS! Inte exakt felmeddelande, men något i den stilen) och sedan är man tillbaks på sin sökning igen. Har det något med timeout att göra? Jag är ju fullt beredd att låta den få ladda i nån minut innan videon startar.

    I nuläget surfar jag till youtube.com när jag kör 3G. Även om videon måste ladda en liten stund så fungerar det ju. Helst vill jag ju använda den fräsiga appen. :)

    Några förslag?
     
  2. masterful

    masterful Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så där får jag också med yuotube. Att videon inte kan visas. Men provar jag några gånger så hoppar det igång till slut. Du kan prova och klicka på videon igen ett antal gånger så kanske det hoppar igång. Ibland behövs en 10 försök.
     
  3. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det är inte så att det är filmerna som ligger uppe i 720p som inte kan visas? Det tog jag för givet när jag körde original-rom iaf; bekymrade mig inte med att kolla upp det vidare. Upplever inte samma problem under 2.1
     
  4. nickepicke

    nickepicke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem och när jag googlade om det har jag för mig att problemet har att göra med SD-kortet av någon anledning. Tar man ut det (och eventuellt startar om telefonen) ska det funka. Vet dock inte varför det funkar ibland, och ibland inte.
     
  5. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag kan ha jättefel nu men HTC valde att klämma in Flash Lite 3.x i Heron. Flash Lite 3.x är motsvarigheten till Flash 7 (snälla, ni får rumpknulla mig virtuellt ifall nån vet bättre). Youtube kör väl numer på Flash 10-exklusivt material?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_Lite


    Ojdå... Flash 8 var det visst... och Youtube lirar Flash 10... inte konstigt att Youtube inte funkar på Hero'n...
     
  6. nickepicke

    nickepicke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    youtube funkar ju visst på heron, bara det att ibland (genom herons youtube-app) så kan inte filmen visas, för att sedan efter ett par försök fungera. Youtubes mobilsida funkar kanon.
     
  7. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Intressant. Har du mer info? Det märkliga är ju dock att om man är på WLAN så fungerar det ju (nästan) alltid. Jag tycker det känns som om appen vid 3G känner av att det laddar för långsamt och därmed strejkar. Men är inte helt säker på detta.