Diskussion: Z1 vs G2 vs Note 3

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av mortuus, 18 okt 2013.

  1. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    intressant test, sony verkar vara den sämsta av dom alla som väntat :( hur kan ni envisas köpa deras telefoner när dom är så bedrövliga fattar inte vad ni ser i dom alla klagar på samsung att deras telefoner är av plast, visst det kan jag ha lite förståelse för men helhetsintrycket när det gäller display, batteri, kamera osv då är ju inte sony i toppdirekt. Undrar om dom nånsin släpper en lur som står sig över alla andra...

    http://www.gsmarena.com/lg_g2_vs_samsung_galaxy_note_3_vs_sony_xperia_z1-review-1000p3.php
     
  2. Shaxnon

    Shaxnon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2013
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Bedrövliga..?
    Varför ska man ha den absolut bästa telefonen hela tiden? Är väl bättre att ha en telefon som man är nöjd med istället? Sony gör utan tvekan snyggast telefoner och bortsett från vanilla så är deras UI bäst. Detta är dock väldigt subjektiva åsikter men det är det i slutändan som avgör vad jag väljer. Jag går inte efter bästa prestandan eller specs, jag går efter det som tilltalar mig mest.
    Dock så kommer det dröja bra många år innan jag ens kommer fundera på att köpa en Sapple telefon.
     
    Last edited: 18 okt 2013
    Concha och Isengard gillar detta.
  3. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag tycker att du är väldigt hård i dina ord mot Z1. Om man läser deras sammanfattning på GMS Arena så tycker de inte att den är långt efter de andra två. Dessutom vinner den på punkter som kan vara avgörande för köpare, tex att den har mera premium design än de andra två och att den är IP58. Köpare kan få ett modernt flaggskepp som är vattentät, det erbjuder vare sig iPhone 5S, Nokia 1020, Note 3 eller G2.

    Sonyn faller på två punkter enligt mig.

    Skärmen är något sämre än LG G2 och Note 3.
    Framför allt faller den på betraktningsvinklarna.
    Men inte mycket sämre, och när jag använder den känns den välgit bra och betraktningsvinklarna är inget jag lider av.

    Batteritiden vid framför allt surfande och videotittande.
    Klar seger där för G2 och Note 3, dock håller Sony på och rullar ut ny firmware nu som förbättrar batteritiden.

    Men annars tycker jag GSM Arenas åsikter om UI:t är ganska subjektiva.
    I de flesta tester jag har läst får Z1 bättre betyg här än G2.
    Min Z1 flyter som en dröm i UI:t. Och erbjuder de viktigaste funktionerna.
    Videospelaren exempelvis så har jag tagit ned VLC som erbjuder kompabilitet inte ens G2 eller Note 3 kan mäta sig med.
    Jag föredrar ett avskalat UI, är det något som behöver kompletteras så fixar jag det via Google play.

    Kameran i Z1 är svårslagen, de flesta testerna som jag har läst så vinner den mot G2. Och samma här, i den nya firmwaren som rullas ut nu så förbättras kameran. Exakt det GSM Arena kommenterar som behövs: :)
    Och sammanfattningen säger väl allt, att Z1 är allt annat än ett misslyckande:
     
    Concha gillar detta.
  4. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Varför lägger du energi på vad vi andra köper? Vi går väl inte in i Samsung-avdelningen och ifrågasätter hur du/ni kan köpa den skiten med hemska Touchwiz och stöda ett företag som är som ett litet mini-Apple.

    För det andra så låter inte jag iaf tester bestämma vilken telefon jag ska köpa.

    Mata inte trollen borde väl appliceras här, jag kunde inte låta bli att ge lite föda dock.
     
    DjSweetBazz, rekoil, Isengard och 2 andra gillar detta.
  5. calim

    calim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag föredrar en telefon som känns robust i handen, är snygg och vattentät över det mesta som de andra flaggskeppen erbjuder.
    Jag är otroligt nöjd med min Z1. Skulle inte ens fundera på att byta till G2 eller Note 3.
    Har funderat på om jag skulle köpt Z Ultra istället, men det hör inte till denna diskussionen.
    Det finns ingen lur ute idag som passar mig bättre än Sonys.
     
    rekoil och Concha gillar detta.
  6. Rani

    Rani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är lite synd att Z1:an inte har lika bra batteritid som de andra, men den är fortfarande jäkligt bra! Det som suger lite grann är att det tar så lång tid att uppgradera till 4.3 kan man tycka..

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  7. james bond

    james bond Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Avundsjuk?