Fråga: Z4 tablet spontan spricka i display ej tappad

Diskussion i 'Sony' startad av holawarper, 4 feb 2016.

  1. holawarper

    holawarper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå
    Telefon 2:
    Caterpillar nått
    Telefon 3:
    Galaxy s5, lg g4
    Platta:
    Sony z4 4g
    Platta 2:
    Nexus 10
    Övrigt:
    LG G Watch R, Chromecast. Nvidia shield Android TV
    Fly förbannad är jag...

    Satt i soffan runt lunch idag och kikade HBO på min z4 tablet, efter ett tag skulle jag pausa serien och det knappen är nere i vänsta hörnet då det ej funkar, låser den och låser upp den men funkar fortfarande inte.. sitter ett par minuter och funderar men kan fasiken inte komma vart felet är då plattan i sig inte har låst sig (vilket inte hänt någonsin).

    Ser till slut att det blivit en spricka nere i hörnet till vänster så att touchen ej funkar och det måste blivit medans jag har suttit med den lugnt i soffan och bara tittat serie i typ 20min.

    Har ju hört om "spontana" sprickor i mobiler tidigare men inte varit med om det själv och tror givetvis att det måste vara något som kan hända vissa z4or men det är tydligen omöjligt enligt supporten på 3 samt det företag dom anlitar att laga telefoner och plattor.

    Så nejdå det är bara glömma att få skiten på garanti även om den är max 4månader gammal och den sprack medans jag satt med den i händerna, finns inge skador eller något på den men det spelade tydligen ingen roll alls, så fort det är en spricka så går det ej på garanti..... suck

    Nu har jag en bra hemförsäkring som täcker upp, behöver bara stå för 500kr själv så det är för den sakens skull gör det ju inget men bara grejen att skiten kan spricka och det finns inte ett skit man kan göra åt det.

    Har för övrigt varit super nöjd med plattan och den har funkat kanon men börjar ju fundera på om man vågar sig på en sony platta igen.

    Någon som varit med om liknande ?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det verkar inte finnas så många rapporter kring Tablet Z4 - inte i jämförelse med telefonerna.

    Verkar ha drabbat ett antal i den här tråden i alla fall:
    https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z4-Tablet/Self-cracking-screen/td-p/1061033

    Du kan eventuellt kontakta Xperia Care direkt och uppge att skärmen spruckit av sig själv och att det inte finns märken eller tecken på yttre åverkan: http://support.sonymobile.com/se/

    Du kan förstås hänvisa till tråden ovan där andra uppger att samma sak skett.
     
    holawarper gillar detta.
  3. medic

    medic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Nexus 6P
    Platta:
    Sony Z4
    Ej varit med om liknade, varken på min eller vänners plattor. Använder den mest till att titta på film med. Var den väldigt varm i samband med detta? Tänkte om det har något med värmeutveckling och sedan avkylning att göra?
     
  4. holawarper

    holawarper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå
    Telefon 2:
    Caterpillar nått
    Telefon 3:
    Galaxy s5, lg g4
    Platta:
    Sony z4 4g
    Platta 2:
    Nexus 10
    Övrigt:
    LG G Watch R, Chromecast. Nvidia shield Android TV
    Nej satt rätt upp och ner i soffan och kikade på den när jag märkte att play/pause knappten på displayen ej funkade, skit skumt är det. Märkte inte av någon värme eller något konstigt alls vad jag tänkte på och ingen laddare i.
     
  5. holawarper

    holawarper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå
    Telefon 2:
    Caterpillar nått
    Telefon 3:
    Galaxy s5, lg g4
    Platta:
    Sony z4 4g
    Platta 2:
    Nexus 10
    Övrigt:
    LG G Watch R, Chromecast. Nvidia shield Android TV
    Dom vägra ta det på garantin iaf, fick ingen vidare förklaring förutom att det inte kan spricka på det sättet som den sprack på.
    Var Mobylife som hade hand om det, aja försäkringsbolaget tar det så det kostar mig bara 500kr men lite smått irriterande är det iaf.