Zagg custom skin

Diskussion i 'Xperia Play' startad av X-oiL, 29 jul 2011.

  1. X-oiL

    X-oiL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har gjort ett eget skydd till baksidan av luren. Är dock osäker på hur kvalitén blir när man gör en egen skin, har inte riktigt hittat någon info om det.

    ZAGG | ZAGGskins | Laptop Skin, Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield där är länken ifall någon skulle vara intresserad, återkommer om en vecka ungefär då det är så lång tid frakten tog. Har även en 20% rabattkod som jag kan dela med mig av om någon är intresserad.

    Här är ett utkast, dock inte den slutgiltiga bilden då jag glömde ta ett screenshot precis innan beställningen, plus att det var inte alls lika suddigt på min skärm som det ser ut på bilden nu..och ja jag är flygnörd :)

    [​IMG]
     
    Jippi gillar detta.
  2. Gladjolt

    Gladjolt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Har du någon uppdatering på resultatet :) ?
     
  3. X-oiL

    X-oiL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Fick den i lådan igår och jag är imponerad och mycket nöjd faktiskt. Enda plumpen som jag gjorde var att sträcka ut lufthansa logon liten för mkt så den blev aningen pixlig/suddig som även syns på bilden här ovanför.

    I det stora hela är jag dock väldigt nöjd och anser att det var lätt värt ca: 200:-

    Har ni fler frågor så är det bara att fråga på :)
     
  4. Gladjolt

    Gladjolt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Har du nån bild på telefonen hur det ser ut?

    Är sugen på att beställa ett eget. Det står på hemsidan de ej tillåter det som är copyright skyddadat, men du fick ju ett motiv fullt med olika logor så det verkar som man kan ta vilka bilder man önskar att använda :)

    Det vita på din bild ovan, är det transparent eller vitt?
     
  5. X-oiL

    X-oiL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e43db2342e16_bild.JPG

    Inte så jättebra kvalitet men det får duga. Jag har endast använt mig av det bakre skyddet och inget av de mindre som följer med.

    Det vita på bilden är vitt kom aldrig på hur man gjorde det transparent, nu i slutändan tycker jag nog det ändå blev schysst med vit bakgrund.

    Angående copyright material så visste inte jag faktiskt inte om det innan jag skickade in beställningen.

    Vad för motiv hade du tänkt att ha?
     
  6. Gladjolt

    Gladjolt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Verkar ju sitta fint :) Var det med eller utan Invisible shield? Tänkte beställa utan, om jag beställer. Tror du motivet kommer skrapas bort om man använder läderfickan som följde med xperia play?

    http://dl.dropbox.com/u/14820327/Bilder/xplaymiku.png nånting sånt kommer det bli, anime nörd som jag är :)
     
  7. X-oiL

    X-oiL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag valde utan då jag redan har ett skärmskydd.

    Nej att det ska skrapas bort har jag väldigt svårt att se, däremot så blir ju ytan inte lika glansig som plasten vilket gör att fodralet blir lite trögare att trä på.

    Ser schysst ut, var bara noga med att se så bildkvaliten är "Good" i själva programmet så kommer du inte att bli besviken :)

    Testa även att ange koden ZAGG20 om du beställer så får du 20% rabatt om den fortfarande gäller.
     
  8. Jippi

    Jippi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  9. Gladjolt

    Gladjolt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Blev beställt nu :) Hade tänkt sätta dit alla delar, så jag postar foton om ca en vecka.

    Tack X-oiL för ZAGG20 koden, den fungerade.
     
  10. Jippi

    Jippi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nice! :D
     
  11. X-oiL

    X-oiL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Härligt kul att du också beställde, återkom som du tidigare skrev med några kommentarer om hur resultatet blev.
     
  12. Gladjolt

    Gladjolt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Fick mail igår om att de skickat den.

    Hur lång tid efter mailet fick du ditt X-oiL?
     
  13. X-oiL

    X-oiL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag vet inte exakt när den kom då jag var på semester och den låg i brevlådan när jag kom hem. Jag fick mailet en tisdag dock och var hemma måndag kväll så antingen kom den troligtvis tor-fre eller på måndagen. Tror det står 5 dagars leveranstid för det billigaste alternativet om jag inte miss minner mig.
     
  14. mcmuff

    mcmuff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Vill bara förvarna dig och alla andra om att skyddsfilmen man sätter fast på sidan av telefon var PAIN IN THE ASS att få på plats... :mad:
     
  15. Gladjolt

    Gladjolt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Ok nu har jag hittat en kamera, skyddet fick jag för några dagar sen (tror det tog drygt en vecka från beställning).
    [​IMG]

    +Det var löjligt lätt att sätta dit bra, den formade sig själv i böjningar. Passade utmärkt.
    +Har inte fläkt upp någonstans

    -Lite grynig där den skiftar färg om man kollar nära.
    -Blev lite mörkare än vad jag tänkt mig, så jag satte inte dit dom på sidorna eftersom det inte såg ut som jag tänkt mig. Kromet är snyggt såsom det är ändå :D