De håller i stort med alla övriga recensioner, liten och kompakt mobil som trots det har en utmärkt batteritid och är väldigt snabb med rent Android. De få nackdelarna är avsaknad av trådlös laddning och att kameran inte riktigt når upp till de allra bästa mobilerna.
Fick min svarta 16/256 idag. Stabil som en tegelsten. Svarta ytan är rätt sträv så inget man tappar direkt. Kunde inte låta bli: låste upp och rootade med magisk direkt
Åh, har du lust att berätta mer, eller peka mig i rätt riktning? Gillar iofs Googles tjänster men gillar inte hur de spårar oss och låter oss bli tjänsten de säljer.
Finns ju ett mellanting om man inte orkar ta sig igenom hela vägen: Använd adb, tex "ADB_AppControl" för "uninstall" av allt google krafs förutom "google play services" och "google services framework". Logga inte in på googles konto annat än via "aurora store". I och med android 12 så är det svårt med system som RW. Normalt har jag patchat services.jar för signature spoof men det kräver system med RW. En väg runt: "uninstall" på allt google. sen: Du behöver: Root med magisk LSPosed modul Fakegapps: Releases · whew-inc/FakeGApps Lsposd module: GitHub - LSPosed/LSPosed: LSPosed Framework MicroG installer: GitHub - nift4/microg_installer_revived: Install microG GmsCore, GsfProxy, FakeStore (or Play Store if you want so) and MapsV1 to /system/ Bocka i "zygisk" i magisk inställningar Installera LSPosed via magisk Installera Fakegapps via magisk Boota om Installera MicroG installer
Nu har jag inte telefonen, men på tidigare modeller kan man göra inställningar i telefonappen. Man kunde också välja att starta/stoppa inspelning i telefonappens faceplate under samtal.
Lite buggar: skärmen aktiveras i fickan även med Pocket mode i tickad. Navigerings knappar väldigt små så missar tryck.
Skulle precis skriva och fråga om fler råkat ut för fickproblem.. så irriterande. Har gjort allt möjligt i fickan redan. Ringt folk eller annat. Samma när man pratar. Jag aktiverar knappar med ansiktet trots att jag stängt av skärmen manuellt t o m. Vet inte om det är att man är svettig och det leder på något sätt eller vad. Om någon listar ut hur man kan komma ifrån det säg till!
Finns det någon dubbeltryck för att tända skärmen? Om ja, testa att stänga av den se om det hjälper. Låter som om Asus har något problem närhetssensorn om du har problem även vid samtal
Ja, vill ha dubbeltryck till väcka skärm när jag hemma eller jobb. Tror att asus implementerat väldigt kort swipe för att låsa upp skärm samtidigt som ficksensor inte funkar som den ska. Detta ger fickringningar etc.
Jag har inte double tap på, så verkar inte vara det. Har försökt att leta efter andra inställningar som kan påverka men har inte hittat.
Har samma problem med fickringningar. Jag misstänkte att användaren kom åt fingeravtycksläsaren när hon stoppar ner mobilen i fickan.