Zenithink C91 ZT-280

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av botze, 30 september 2011.

1. X-Amin

X-Amin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Köpte denna från DHGate för ett par dagar sen, frakt med dhl och jag hade lite tur säkert som slapp tull.

Men men, den lilla plattan klarar att visa 1080p filmer med rätt spelare, och jag är rätt nöjd med den även om den inte är den hetaste på marknade.

Mest missnöjd är jag över wifi mottagningen som är under all kritik, och den är viktig för mig och mitt hemmanätverk.
    Så om ett par dagar ska jag slakta en laptop hemme, som ändå är sönder och ge mig på detta Very bad WiFi connection and way to fix it (hardware mod) - SlateDroid.com tror att det kommer göra en markant skillnad.

Sen kan jag rekomendera att se till att processorn inte går ner till 200mhz utan 400 elr 600 som lägst, (själv hittade jag bara 800 som lägst, kanske använde fel app) när den ska upp från 200 så känns den lite seg tyvär.

Jag kör med denna romen just nu, funkar rätt bra, men ingen rom är perfekt för denna plattan än ZenMod Custom ROM 2.3.4 with ROOT and ADWLauncher - SlateDroid.com

2. Eye_In_The_Sky

Eye_In_The_Sky Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kul att de går framåt med ICS :)

Vilka appar kör ni för internet/video/musik? Så man vet vad som är värt att köra på :) Min lilla platta borde dyka upp snart så blir man en i mängden :P

3. Andreas.a

Andreas.a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också beställt en som troligtvis är här imorgon :). Är den "trög" från start? Måste man flasha en rom(vad nu det betyder) för att den ska vara behaglig?

4. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det beror lite på vilken rom den levereras med, har rapporterats att den dels levererats med Froyo med även med diverse Gingerbread rommar.

Problemet är att Gingerbread är fortfarande att betrakta som Beta rommar oavsett vilken "version" det är, så vill man ha en "stabil" platta så är det Froyo som gäller.

Dock borde det ju vara dags att vi fick en ny Gingerbread rom snart, är ju nästan en månad sen den senaste användbara släpptes. (10:e november), den som släpptes 16:e borde inte gjort det :)

5. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

ICS Beta på väg!!!!

atp_uestc (En av Zenithinks utvecklare som postar rätt ofta på Slatedroid) postade just denna lilla godisbit:

Sweeeeet! ICS till ZT280:an som en liten julklapp! :)

6. Andreas.a

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har plattan nu i handen men den vill inte sättas på. Laddaren sitter i men inget händer när jag trycker på startknappen. Någon som har ett tips?

7. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Lyser dioden som sitter längst till vänster om du håller plattan i porträttläge?

8. Andreas.a

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja den lyser rött ganska svagt och när man sätter på den blir den grön men skärmen sätts inte på. Hur lång tid tar det tills skärmen sätts på normalt?

9. Andreas.a

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder orginalladdaren det kanske är den som är dålig?

10. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

11. Jin81

Jin81 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill bara säga att jag är nöjd med min tablet allt som allt.. och nu har market maaassa billiga erbjudanden me,, gött...

vilka program använder ni för att klocka? har testat setcpu men det går bara att ställa in 550hz som max o minimum :/

12. Andreas.a

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu gick den igång. det tog ca 5 min från det att jag tryckte på starta knappen tills skärmen sattes på. Obs jag satte på den geniom att hålla ner volym ner plus startknappen, annars startar den inte. När den gått igång står det update service put sdcard for camera then press camerabutton. Jag gör det sen står det "NO VALID KERNEL" och den stängs av igen. Orkar inte med skiten längre, det måste vara fel på den. Någon som vet hur man kommer i kontakt med dom? Köpte på Aliexpress.

13. Kalamath

Kalamath Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde via DHGate och använde mig av DHL och slapp betala tull.

14. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kan tänkas att de missat att flahsa in en rom från fabriken... Prova att ladda ner 1110 rommen här:

zenithinks-official-20111110-gingerbread-rom

15. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

10" C91 (512MB+8GB) android2.3 No.20111206

Ny Gingerbread version för ZT280 C91 (Fortfarande Beta, flasha på egen risk typ) :)

Släpptes precis en ny rom till C91:an: 10" C91 (512MB+8GB) android2.3 No.20111206

Extend Bttery life låter bra!

Information: 10" C91 (512MB+8GB) android2.3 No.20111206(New) _zenithink

Download: http://www.zenithink.com/UploadFile/ZT280_H1_2n_C91_Android2.3_1206_GO_V1.33.rar

16. inact_0008

inact_0008 Infant Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gött med ny uppdatering. Men går det på något sätt uppdatera utan att plattan rensas? Orkar inte hålla på med att lägga in alla appar och inställningar igen...

17. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag brukar göra en backup med App Backup & Restore innan jag flashar, sen installerar jag mina appar från den, det innebär ju dock att jag alltid måste återkativera market, installera app backup & restore, yadda yadda yadda.

Vet att det fanns någon guide på Slatedroid för att göra en tar av sina befintliga appar, och sen måste den läggas in ihop med den fil man tar ner från Zenithink för att flasha med, men jag har aldrig fått den att fungera eftersom den använder busybox som aldrig har fungerat ok på min platta.

Backup through recovery (maybe?)

18. Jin81

Jin81 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Försöker få igång fildelning genom datorn och Tableten, men funkar inte, datorn hittar 2 removable devices när jag sätter i sladden, men kan inte gå in på nån av dom. nån som har en lösning? tack

Nevermind, hade glömt och trycka på usb file transfer på tabletet... doh :)

Last edited: 8 december 2011
  19. Jin81

Jin81 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Va långsamt det går att ladda ner den nya rommen,,, 8k/s :(

20. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Japp, kolla alltid på C91 forumet på Slatedroid när det kommer en ny ROM, oftast kommer det upp en alternativ download ganska snabbt.