Zenithink C91 ZT-280

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av botze, 30 sept 2011.

1. biljoner

biljoner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    ROM:
    ORG
    Telefon 2:
    Sgs2
    Platta:
    Acer a1-810
    ROM:
    Org
    Platta 2:
    Ipad air
    Last edited: 10 dec 2011
  2. Andreas.a

Andreas.a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick en som inte fungerar och det lär bli ett helvete att skicka tillbaka den. Köp en riktig platta istället, Galaxy tab 10.1 eller ipad 2 kostar denna vecka 3990 på mediamarkt. Ska sj köpa en Galaxy.

3. Jin81

Jin81 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hur får man igång chainfire 3D?

4. drutten71

drutten71 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag fick hem min förra veckan och ska bli julklapp till sonen, allt tyder på att det är en äkta Zenithink, det är 2.3.4 Version:b01ref-eng2.3.4 GB.b01ref.20110924 eng.root.20110924.132957 test-keys. vad som gjorde mej fundersam var när jag kollade på prestanda under Cyangogenmod settings, högsta cpu är 800... borde det inta vara 1000???

5. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vänta en sekund nu, du har otur och får en "trasig" platta. Jag förstår din frustration, men att utifrån det komma till slutledningen att det är en skitprodukt och ingen borde köpa den? Lite märklig inställning med tanke på att det verkar som om i princip alla som har denna platta är nöjda med den och tycker den är mycket prisvärd.

Har du provat att göra de saker vi har tipsat om. Det finns även en massa bra tips på Slatedroids forum dedikerat för C91, inklusive en av utvecklarna från Zenithink som mer än gärna ställer upp och svara på frågor och hjälper till, så pass engagerad att han till och med satt ut sin epostadress på forumet.

Nu blev jag kanske lite raljerande... Men då får det vara så! :)

6. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tyvärr verkar det som om Chainfire 3D (som insallerats default på de senaste rommarna) inte velat lira, det enda som verkar fungera är att ta bort den chainfire som kommer med systemet och installera en ny version från market.

Det är felanmält till Zenithink, men det är ingen som vet när det kommer att åtgärdas.

7. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är korrekt, den borde gå att ställa till 1000, men det som har sagts från utvecklarna är att de inte vill tillåta högre klockfrekvenser medans Gingerbread är i Beta, när den anses vara stabil kommer de att titta på att tillåta höjning av klockfrekvenserna.

8. Eye_In_The_Sky

Eye_In_The_Sky Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min idag och har nu suttit och lekt irunt lite med den. När jag kollar vilken version jag har står det GB.b01ref.20110924 eng.root.20110924.132957

Denna version hittar jag inte någon stans så undrar om detta är någon ny version eller urgammal? vilken version är det just nu som rullar bäst?

9. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej! Senaste som verkar rulla bäst är den release som är från 12/06, dock heter ALLA Gingerbread versioner 20110924 när man tittar i gränssnittet. för att se vilket datum din firmware är från titta i media partitionen (/mnt/flash eller /mnt/nand) där finne en fil som heter antingen som vilken release du har eller i version.txt filen om det finns en sån.

På min heter filen version.txt i den står det Zt280_H1_2n_C91_Android2.3_1206_GO_V1.33

Så jag köra alltså 2.3 släppt 6:e December

10. Eye_In_The_Sky

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset! Det var tydligen 1201 i min. Hur ligger det annars till med skärmskydd och fodral till denna modell? tips på platser som säljer?

11. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

1201 är ingen som har släppts till "offentligheten", så det måste vara en fabriks-ROM.

Letar själv skärmskydd, fodral blir ju knepigare, tyvärr är ju androidplattor inte standardiserade direkt, så tills dess att någon gör ett så får man leta lite :)

Kan ju tänkas att fodral till Asus eee Pad kan fungera, det är den enda som är "någorlunda" lika i formatet.

12. rawen

rawen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har haft min platta några dagar nu och hittils så har jag två saker som stör mig lite... Dels tycker jag att batteritiden är allt annat än tillfredställande, 1,5-2 timmar kan jag pressa ur den vid lite slösurf och wordfeud men inte mycket mer än så. Upplever ni samma?

Sen 720p MKV med ac3 eller dts, är det en total no no oavsett spelare? Får bild men inget ljud... Har nog provat varenda spelare på market men inte fått till ljudet på någon av dem förutom med MX Player och mjukvaruavkodning på ljudet, fast då gick det inte längre att titta på klippet pga hackandet!

Upplysningsvis kör jag (just nu) 1206 romen, 33% ljusstyrka och inget spännande som ligger i bakgrunden och drar kräm i onödan...

13. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

När flashade du in 1206 rommen? Enligt uppgift så verkar det som om batteritiden blir bättre efter "med tiden". Just video är det som verkar var störst strul med just nu. Har du provat med att lägga med license.ef i rooten på din zt-update katalog innan du flashar den? Det är tydligen någon licens som behövs för ljud avkodning. Men av någon anledning kan/får inte Zenithink lägga med den direkt i sin uppdatering.

Du kan ladda ner license.ef här:

license.ef

14. rawen

rawen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är väl en 2-3 dagar sedan nu, får se om batteritiden blir bättre för mig också då...

Ska prova att flasha om den med licensen, är det omöjligt att lägga in den i efterhand? Plattan är ju trots allt rootad?

15. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vet faktiskt inte om det går att lägga in den i efterhand.... Men, däremot verkar det som om det är generella problem med ac3 och dts, har varit i de två senaste firmwaren.

Tydligen fungerar det dock med stock videoplayer från version 1110, prova att lägga in den istället.

16. Eye_In_The_Sky

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så licensen skall läggas direkt i zt-update mappen innan man uppdaterar? och inte i någon undermapp eller utanför zt-update mappen?

17. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Direkt i rooten skall den ligga.

18. Kalamath

Kalamath Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har själv köpt mig en sån här platta och jag har ett problem som ni kanske kan hjälpa mig med.
    Jag har haft plattan i 2 veckor och den har fungerat bra, mest spelat wordfeud på den.
    Jag hade igår stängt av den helt(hålla in knappen en stund, trycka OK två gånger på skärmen) och ikväll så var den död när jag skulle sätta igång den. Så jag satte i laddaren och när den startade så ville den gå igenom "Setup Wizard" och alla inställningar(t.ex. WLAN och "svenska" som språk) var borta och alla nedladdade appar var borta.
    WLAN fungerar att confa, men jag kan inte ladda ner några appar för minnet är slut, vilket är underligt eftersom jag inte installerat något ännu.
    Under settings->storage så står det
    SD-card: unavailable (logiskt, jag har inget SD kort än)
    Internal NAND flash: total=6,39GB available=6,29
    Internal storage: 0.00b

något verkar ju fel att Internal storage är lika med 0...?

Och varje gång jag stänger ner helt och sätter på igen så kommer Setup Wizard upp och alla inställningarna är borta igen.

Har ni något tips på vad jag kan göra?
    Eller tror ni att det är ett hårdvaru-fel?

Tacksam för hjälp,
    Fredrik

19. Eye_In_The_Sky

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon här som vet hur man kan få in en 1024x600 bakgrundsbild på plattan utan att hamna beskära den till typ 4:3 format som den tvingar en att göra då man byter bakgrund, vilket göra att bakgrunden blir pixlig? Vill kunna få bakgrunden att vara lika skarp och fin som när man ser på bakgrunderna i galleriet.

20. drutten71

drutten71 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER