Zenithink ZT-102/180 512MB Android 2.2

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av fam_tornhult, 19 jan 2011.

  1. fam_tornhult

    fam_tornhult Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjo!
    Är det någon som vet vilken skillnad det är mellan 102 och 180?

    Är det någon som har erfarenhet hur de fungerar med Froyo och 512 Mb?

    Tack på förhand.
     
  2. BaronOfSweden

    BaronOfSweden Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har beställt en men har inte fått hem den ännu. Dock så är jag lite fundersam på ifall den verkligen har 512 mb RAM då denna sidan visar annorlunda http://www.zenithink.com/en/product_view.asp?id=228 (alltså 256 mb)
    Men specarna där jag köpte den ifrån visar 512 mb, fast den visar även att det skulle vara en dual core samt så ser jag diverse stavfel där så jag tar det med en nypa salt. Jag vet inte hur man kollar upp vad det är för hårdvara man egentligen har. Finns det något liknande dxdiag i Android?
    Här är den som jag köpte: http://www.easytoobay.com/product_v.asp?id=470
     
  3. agegbg

    agegbg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har den en okej skärm så verkar det vara en riktigt bra platta-
     
  4. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Känner att Easytoobay är lite för okänd sida just nu.. Skrik till när du fått den och skick / tull / kvalitet :)
     
  5. BaronOfSweden

    BaronOfSweden Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kanske borde tillägga att priset blev $196 inklusive den billigaste frakten, så det ökade endel i pris.
    Jag kan rappotera om hur frakten går. Det stod att det skulle ta 10-15 dagar och jag beställde i söndags, men så fick jag ett mail där jag för tvungen att bekräfta min adress då jag inte hade samma adress som paypal angav (har nyligen flyttat) Sedan fick jag mail i går morse om att den var skickad och jag fick ett spårningsnummer som dock ej verkar vara registrerat ännu.
    Återkommer med mer information när jag fått den. Dock så har jag ingen erfarenhet av surfplattor och därmed inte så mycket att jämföra med.
     
  6. BaronOfSweden

    BaronOfSweden Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis fått min tablet nu, det skulle ta 10-15 dagar och tog 26 dagar (varav 2 dagar i tullen). Tullavgift blev 435 kronor (335+100). Kan också tillägga att eaytoobay inte svarar på supportärendena jag skickat om att jag inte kunde spåra paketet. Så jag kan nog inte räkna med att kunna kontakta företaget igen. Samma sak hände med http://www.wholesaleonepiece.com där jag beställt 2 screen protectors som visade sig ha fel mått. De ignorerar supportärenden även ifall jag skickat till båda addresserna som de uppger + skrivit i meddelande formuläret.
    jag har inte slagit på tableten ännu utan kommer testa den över helgen och återkomma om vad jag tycker. Dock så skulle jag behöva något program som kollar hårdvaran så att jag kan se ifall det är 512 eller 256 i ram.
    Någon som vet vad jag bör ha för klass på minneskortet och något bra ställe att köpa det på?
     
  7. BaronOfSweden

    BaronOfSweden Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En kort recension. Jag kan inte se filer ifrån usb minnet. Man får ofta trycka flera gånger på de alternativ man vill välja något. När jag trycker på tangentbordet så kommer det upp massa tecken som jag omöjligt kunnat klicka på därifrån, men de dyker inte upp i texten utan bara markerar att jag skrivit det vid tangentbordet.
    e-böcker (pdf) kan inte läsas ifrån dropbox och om man laddar ner dem så har jag inte en aning om var de hamnar, så har inte kunnat testa att öppna dem på det sättet ännu.
    Det positiva är att market fungerar som det ska :( Ska se om jag kan lösa något av problemen senare. Jag hade inte så stora förväntningar, tyckte mest det vore bra att läsa e-books med och surfa. Men just nu verkar det lite kört.
    Jag hoppas att jag kan lösa problemen och bli nöjd till slut. Men just nu verkar det långt borta
     
  8. Methaniel

    Methaniel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Böcker från dropbox ligger i en mapp som heter dropbox använd calibre för att konvertera pdf till epub. Använd ISBN för att få meta info rätt.

    Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
     
  9. BaronOfSweden

    BaronOfSweden Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack ska testa det, kanske blev lite väl besviken när det inte fungerade, ska testa att swiftkey också så kanske tangentbordet kan sluta leva sitt eget liv :)
     
  10. BaronOfSweden

    BaronOfSweden Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat lite nu, lyckades konvertera en fil och skulle testa men då hängde sig programmet och startade om sig. Detta händer varje gång jag öppnar programmet för att läsa ebooks. Det gjorde samma sak tidigare idag men då återgick jag till fabriksinställningarna, det fungerade då men jag tänker inte göra det igen.
    Det verkar också som att swiftkey inte finns med på market och går jag in på market via hemsidan så kan jag inte ladda ner den. Plattan är för övrigt väldigt slö med att gå in på något och den går in på massa saker som jag inte ens tryckt i närheten av.
    Har jag tur så kan jag hitta en ebooks läsare som fungerar med denna annars så är det bara lägga den i hyllan för att samla damm.
     
  11. Foppa72

    Foppa72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har du testat att kalibrera om skärmen?
     
  12. BaronOfSweden

    BaronOfSweden Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    japp, men det är inte det som är problemet, jag kan trycka på erase knappen så blir det på något sätt en 5:a fastän jag inte har sifferdelen uppe, där dessutom 5:an sitter på andra sidan.
     
  13. Foppa72

    Foppa72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ojdå, ja, det lär ingen kalibrering i världen fixa, hoppas att du lyckas fixa det på något sätt.
     
  14. BaronOfSweden

    BaronOfSweden Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lyckades få in swiftkey genom att gå in på androidmarket på datorn och välja att ladda ner den till min tablet, det verkar som om tangenterna fungerar bättre nu.
    Dock så kan jag inte hitta skype, svt play, eller flash 10.1 på android market, och jag kan inte heller ladda ner dem genom datorn så som jag gjorde med swiftkey. Står förövrigt på hemsidan där jag köpte den att det ska ha stöd för flash 10.1
    pdf-läsaren kunde jag inte fixa, jag köpte istället en läsare som hade fått bra betyg och den fungera bra.
    Lite kvar att ordna alltså, men det verkar som att den börjar bete sig lite bättre nu.
     
  15. Methaniel

    Methaniel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    För allt du kan tänkas behöva veta om ZT-180 så finns detta forum. Det finns allt från allmän info till hur du fixar in en Custom Rom. Börja med att identifiera din tablet så att du hittar rätt info.