Zerofall - Tetris och Sudoku har fått en bebis!

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Pugo, 31 jan 2012.

  1. Pugo

    Pugo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Efter mer än ett halvårs utvecklande på min fritid är jag mycket glad över att äntligen släppa mitt pusselspel Zerofall! Jag älskar pusselspel och med Zerofall har jag försökt göra något nytt!

    Zerofall kastar spelaren in i en värld av siffror. Brickor med siffror faller ständigt ovanifrån och huvudmålet är att styra dessa rätt för att ta bort brickor på spelplanen. Brickor tas bort genom att styra nya brickor till de existerande. Om de ändras till noll kommer de försvinna - det är därför detta är Zerofall!

    Här är några bilder över hur det kan se ut:

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Spelet finns tillgängligt gratis på Android Market:


    Den fria versionen innehåller reklam. Det finns också en betalversion, Zerofall Deluxe, som inte innehåller någon reklam och som innehåller många fler banor (just nu 55 i stället för 25). Deluxe-versionen kan också komma att få nya spellägen före den fria. Deluxe-versionen finns tillgänglig på Android Market:

     
    Last edited: 8 feb 2012
    yalazy gillar detta.
  2. Pugo

    Pugo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har nu uppdaterat till version 1.1, med den huvudsakliga ändringen att det nu bör fungera på riktigt stora telefoner. Tidigare blev sifferbrickorna vita på dessa.
     
  3. Pugo

    Pugo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har uppdaterat spelet ytterligare. Här är en lisa på de viktigaste ändringarna.

    • Viktningen vid slumpandet av nya brickor är ändrad. Tanken är att spelet ska hjälpa till i slutet på en bana, när bara få brickor finns kvar. En bugg gjorde att den gjorde fel och snarare blev elakare.
    • Lagt till synliga effekter när man tar bort multipla brickor.
    • Lagt till räknare för banor där man ska lägga eller ta bort visst antal brickor.
    • Lagat en bugg som gjorde att tutorialen saknade vissa banor i den fria versionen.
    • Lagt till mer banor. Den fria versionen har just nu 25 banor. Zerofall Deluxe har just nu 55 banor.
    • Lagt till en inställning som gör det möjligt att stänga av bakgrundsanimationerna. Detta kan hjälpa spelare med långsamma telefoner.
    • Lagt till en inställning som kontrollerar känsligheten i sidled vid styrning av brickor.
     
  4. Pugo

    Pugo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej igen! :)

    Tänkte bara nämna att jag har skapat en sida på Facebook för Zerofall. Jag kommer posta information om nyheter och annat där. Ni är också varmt välkomna att diskutera vad som helst runt Zerofall där. Så om ni vill skryta om att ni klarat bana 48, vill snacka med andra spelare eller hålla er uppdaterade, så är ni välkomna till http://www.facebook.com/zerofall.
     
  5. Pugo

    Pugo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nu finns version 1.4 av Zerofall på Android Market!

    Det är väldigt svårt att synas som nytt spel och som indie-utvecklare har jag inte någon möjlighet att köpa dyr marknadsföring. Därför är alla recensioner på Android Market varmt välkomna och om du gillar spelet får du gärna berätta om det för dina vänner! :)

    De största nyheterna i nya versionen är:

    • Spelinställningar sparas nu på SD-kort. Detta gör att de bevaras om du uppgraderar till Zerofall Deluxe!
    • Flera pause-relaterade problem är lösta.
    • Även om straffmätaren är i topp när sista brickan tas bort på en bana så räknas det som en vinst.
    • Små justeringar av straffmätarens hastighet på högre hastighetsnivåer. Det är nu något lättare.
    • Grafikförbättringar vid övergång mellan banor.
     
  6. unikum

    unikum Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Verkar lovande. Ska testa.
     
    Pugo gillar detta.
  7. Pugo

    Pugo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Scoreloop-support!

    Hej hej!

    Tänkte bara berätta att jag uppdaterat Zerofall!

    De nya sakerna är:

    • Scoreloop-support: Dina poäng kommer ny automatiskt adderas till globala highscore-listor via tjänsten Scoreloop. Detta innebär att du kan jämföra dina poäng med dina vänner eller hela världen! Om du av någon anledning inte vill detta så går det att slå av i inställningarna.
    • En bugg gjorde det möjligt att med lite klurigt trixande spela deluxe-banor också i fria versionen, efter att högsta nivån i fria versionen nåtts. Detta är nu fixat, sorry! :o
    • Många mindre grafikförbättringar.

    Då några spelare har nått nivå 60 i Zerofall Deluxe, vilket är en stor bedrift, så kommer jag fokusera på att skapa nya banor till nästa uppdatering. Jag kommer parallellt att försöka lägga till Scoreloop-achievements till Zerofall.

    Hoppas ni har kul! :)
     
  8. Pugo

    Pugo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tänkte nämna att jag nyss släppt en ny version av Zerofall!

    Nyheter är 10 nya pusselbanor, vilket totalt ger 85 banor i deluxe-versionen. Jag har också fixat flera små buggar i Scoreloop-integrationen. Nu kan man lättare ångra sig om man tidigare valt att inte acceptera Scoreloops regler.
     
  9. Pugo

    Pugo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER