Zoom-funktionen i 2.1?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av GTT, 5 mar 2010.

  1. GTT

    GTT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad hände egentligen med zoom-funktionen i den inbyggda browsern i 2.1?

    Jag ser oftast inte knappen. På större sidor kan man få fram den genom att röra på dokumentet men inte på mindre.

    Grymt irriterande när allt är så litet... kan man få den att funka på samma sätt som i 1.5? Skulle vilja kunna byta mellan "standard" och "nära" utan att behöva gå in under standardinställningar för zoom under inställningar.
     
    Last edited: 5 mar 2010
  2. hemu

    hemu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du kan dubbelklicka i fönstret och om du rör displayen efter du zoomat in så dyker plus och minus upp.
     
  3. GTT

    GTT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dubbelklick verkar tyvärr inte fungera. :/ Antar att du menar att man trycker två gången på skärmen någonstans i browser-fönstret. Händer inget alls.

    Plus och minus dyker tyvärr bara upp i vissa sidor när man rör displayen, men i långt ifrån alla.
     
  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    du kanske redan är på en sida anpassad för mobil? Då brukar det inte alltid funka med zoom
     
  5. GTT

    GTT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm det är nog det i så fall. Irriterande när texten är så liten. Fattar inte varför man ska ta bort en feature... det går ju bevisligen att zooma eftersom valet finns under inställningar > standardzoom.
     
  6. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    kan du inte bara ändra? Far, normal and close eller va de står
     
  7. GTT

    GTT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo visst men då är man fast i det läget. Vill kunna zooma in för att se vad det står men det är ju praktiskt med överbick också. Rätt krångligt att behöva gå in i menyn varje gång man vill ändra.
     
  8. hemu

    hemu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du måste ha en gammal version av 2.1 om dubbelklick inte funkar. Om du provar t.ex. www.aftonbladet.se så får du en förminskad version så att hela bredden skall få plats på displayen. Dubbelklickar du då så zoomar den in till "läsbar" storlek. Det är bara på såna sidor som zoom funkar. Om du däremot tar t.ex. www.swedroid.se så funkar inte detta för att det är en mobilanpassad sida där hela bredden får plats.