Sen är ju frågan om du är villig att betala de hundralapparna för att _LÄMNA IN DIN TELEFON_ på ett jäkla garantiärende, sen ska du hämta ut den med
Det var tänkt som ett svar till han som undrar hur man löser garantiärenden på sin Uk-Blade... Vet att tid är pengar, men man kan ju samtidigt passa på att se någon teater eller något annat som ger plus poäng hos tjejen :-)
Kanon, inget att klaga på för det priset! Comviq's kontantkorts telefoner brukar väl vara operatörslåsta? Känns dock som strunt samma då en kod bara kostar runt tjugan. Hoppas också folk ligger på de om en 2.2 uppdatering så de ligger på ZTE lite extra också.
Det ser så ut, säkerligen samma sak med Telia. Varför skulle Sverige få en annan version än Ungern och Grekland? De fick nämligen också fattigbladen. Tycker de som beställt ska skicka tillbaks skiten om det är fallet, så kanske de lär sig att vara tydligare med specifikationerna i framtiden. Glöm ej förklara för dem varför ni ångrar köpet Sedan är det väl inte bara skärmen som är sämre på fattigmansbladen, eller?
Köpte den via en vän i England, så har jag ett garantiärende så får jag gå via honom. Garantin är enligt Engelsk konsumentlag, vilken till stora delar överensstämmer med den svenska. Skulle gissa på 1 års garanti och sen 2 år till med lagenlig "garanti". Jag har Alltså Orange San Fransisco och den bra skärmen, men hur kollar man eg. vilken version man fått?
Det finns inget som säger att telia skulle ha samma version som comviq, det beror väl på vilken leverantör dom använder. Men det känns ju rätt troligt att dom skulle köra samma version. men man får se vad det är för specs på dom när dom börjar dyka upp, dom kan ju inte säga att man ska läsa swedroids recension om det är en fattigblade dom säljer, då det inte är samma mobil.
Det är alltså inte samma version som så detta är alltså en tredje version av ZTE Blade? För det är ju inte samma som UK, inte heller samma som Grekland/Ungern. Eller är vi på v4, eller vilken version har kina? Den grekisk/Ungerska? ZTE verkar vara några riktiga skojare, eller så har de extrema problem med sina leverantörer. Detta är ju lite som att köpa ett kinderägg. De ser alla lika dana ut, men man vet aldrig vad man får. Tyvärr är det oftast är det inte den där coola figuren på förpackningen, utan något annat som var lättare och billigare att massproducera. BTW: Jag läste att det skulle vara svårt/jobbigt att rengöra modellen med OLED skärmen (v2?). Kan det vara så att LCD skärmen har en fördel här? Och åter igen: Det är väl inte bara skärmen som diffar? Tycker ni som har förbokat ska avboka och vänta tills de (telia och comviq) släpper de fulla specifikationera. Förhoppningsvis genomför de inte en order utan att ta reda på de fulla specifikationerna. Eller kan det kanske vara så att de känner sig lika blåsta som slutkunderna? Vet de om specifikationerna så ska de inte referera till Orange San Fransisco. De borde döpa den till något mer passane som ZTE Blade Light, eller varför inte ZTE Litesabre
Haha. Var inne på samma spår när jag läste det. Undrar om man kan göra ett RMA ärende på det för att den saknade "hallucinogen-skärm" då jag beställde endast för det
Förvirringen total, antagligen ej AMOLED skärm. De borde anställa personer med bättre koll. Vet de inte vad de köper in och säljer? Det visade sig efter Comviqs dementi att det är en LCD-version.
Ska man strunta i det om det är en LCD istället för en amoled? Eller är det ingen försämring om det är det enda som är sämre?
Men snälla nån, VEM har sagt att det ska finnas ett abonnemang överhuvudtaget? Varför ska vissa alltid göra en höna av en fjäder? O_o Har Comviq sagt att de släpper den för femtonhundra då kommer den kosta så också, med ett Comviq kontantkort. Och vad spelar det för roll om det är AMOLED eller LCD? Suck...!