ZTE Blade - Allmänt

Diskussion i 'Blade' startad av n3rox, 26 sept 2010.

1. xore

xore Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu har jag rootat den och lagt in modaco custom ROM och allt flyter på mycket fint i min första androidlur :D jag måste, precis som spaennis rekommendera säljaren simplez321
    telefon som redan var upplåst + frakt för drygt 1600 kr och det tog bara två dagar att skicka den hit! Dessutom var det hemleverans, så jag blev överaskad när det plingade på dörren imorse och fick jag paketet:)

2. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Synd att mobilen inte säljs längre av "simplez321" på ebay har kollat upp han men de bara skitgrejer han säljer och ingen ZTE :(

3. Tullen

Tullen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Någon som har tips på hur man snabbast för över pengar till ett konto i England? Personen har inte paypal, och vet inte om han kommer kunna skaffa det eller inte. Han åker till Sverige om en vecka och skulle behöva ha pengarna tillgängliga innan dess. Vad tror ni? Verkar som det tar i regel 5 arbetsdagar för vanlig banköverföring.

Hum. Jobbigt att det inte går att betala med svenskt kontokort när man ska beställa San Francisco online.

/Tullen

4. alexsteph

alexsteph Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Är både ny här på forumet och med android mobiler.
    Så nu va det klart :)

Min Blade anländer på fredag upplåst och rootad.
    Jag har förstått att mobilen behöver vara rootad för att jag ska kunna lösa biffen med MoDaCo's custom rom.

Har läst på nu lite innan mobilen kommer för att så snabbt som möjligt kunna få in det så kan kan göra den lite mer "egen" i utseendet.
    DOCK förstår jag inte ett skit av vad, hur jag ska göra. Försökt läsa http://android.modaco.com/content/z...9565/07-oct-2-5-0-9-r2-clockworkmod-recovery/ men förstår inget..

Har aldrig kännt mig såhär noobie på något innan. Förstår snabbt vanligtvis och är tex van vid att modda i linux..

Blev ett långt första inlägg O.o
    Tacksam för all hjälp

Sitter på en macbook pro om det skulle underlätta lite.....

5. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Som jag förstår det så är det rent allmänt lite smidigare med OS X jämfört med Windows eftersom det senare tenderar att kunna krångla med drivrutiner för ADB.

Jag är säker på att någon här kan guida dig steg för steg. I värsta fall kanske du bor i samma stad som någon som kan göra det åt dig i utbyte mot en pizza eller något :)

6. jowqe

jowqe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte riktigt om de hjälper, men hitta en liten guide på moDaCo hur man rootar och och moddar den utan någon PC alls! allt via telefonen! Kan inte garantera att de funkar då jag inte fått min tele än!
    Här är länken iallafall: http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/319675/guide-to-modding-with-no-pc/

Men va jag vet så behöver du inte köra in någon custom rom bara för att få det lite "eget", om de nu är en annan launcher du vill ha, ba installera! :)

7. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

8. pikkilini

pikkilini Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Du bör använda den första för att kunna utnyttja det till att installera ROM:en i andra länken.

EDIT: har inga problem med att tanka från den andra länken? Är du inloggad?

9. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Okej jo jag är inloggad. De står såhär längst nere i 2:a länken

10. pikkilini

pikkilini Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Downloads

Note: r4 is currently only available in the kitchen - prebakes will be online soon.

This ROM is also available in update.zip format (for ClockworkMod Recovery) in the online kitchen in the post below this one.

* for installation via ClockworkMod Recovery: r3 - DOWNLOAD (ROMraid Load Balancing) - MD5: 693efb4ae54bb00baead2f4853a3119a

Klickar du på det fetstilta i den länken?

11. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ah hitta den trodde man skulle klicka på de olika grejerna där nere och sen välja vad man ville ha med sen tanka, my bad :)

12. Samurai237

Samurai237 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

någon som vet om t.ex. tre kommer ta in san fransisco?

13. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

http://android.modaco.com/content/z...9565/07-oct-2-5-0-9-r2-clockworkmod-recovery/

Står det att man ska unpacka fastboot zap filen. Gjort, hur ska man göra sen? Vart hittar man command prompt? Hur ska man skriva där?

förresten är de nog ingen bra ide att skapa en ny forumdel bara för ZTE blade då den är populär?

PS. om någon snäll själ så kan ni kontakta mig och hjälpa mig roota den via PM eller msn eller dylikt skriv PM bara snälla! :) tack

Last edited: 13 okt 2010
  14. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Kör du windows så heter programmet cmd.exe. Du når det enklast via Start - Kör och sen skriver du cmd.exe

Första kommandot du ska ge är
    Kod:
    cd c:\sökväg\till\fastbootmappen
    Sen funkar fastboot-kommandona

Last edited: 13 okt 2010
  15. smozle

smozle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

APN:n för 3

Är det någon som kör ZTE Blade md 3? Jag hittar inga APN-inställningar som fungerar.

16. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

17. smozle

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad har ni för inställningar under "Mobile networks"? Jag kan numer logga in på Skype och t o m ringa, men kan inte surfa in på www.google.se - skumt?

18. dani3l

dani3l Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag fick köra med två separata APNs för 3. En default för data och en för mms, inte som i wikin m.a.o. Finns en APN tråd nånstans här på forumet.

19. smozle

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, jag får hjälp av manny också, men det fungerar ändå inte. Får "Connection failed" under "Data connection"..

20. Gösta

Gösta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hjälp. Sitter nu med min nya San Fran men istället för att få upp frågan om att låsa upp telefonen så frågar den om min pinkod... Jag provade med 0000 men det gick inte. Vågar jag prova mitt SIM-korts PIN? Varför fick jag inte upp att jag skulle använda mitt unlock-nummer?

--> Svar: Ja självklart fungerade det med min egen PIN och därefter fick jag upp unlock-rutan. Allt i sin ordning - hittills... ;)

Last edited: 14 okt 2010