ZTE Blade - Allmänt

Diskussion i 'Blade' startad av n3rox, 26 september 2010.

1. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag håller med, alla affärer är också obeskrivligt snikna som inte låter alla kunder köpa till grossistpriser. Egentligen borde man bara behöva betala exakt vad det har kostat att tillverka komponenterna, sätta ihop dom och skicka den färdiga produkten. Samma borde gälla för alla produkter. Alla som vill få betalt för sitt arbete är också snikna, de borde vara tacksamma att de har nått att göra på dagarna.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

2. pl0p3

pl0p3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tja, ska till England nästa vecka och undrar lite hur det funkar i själva butiken.

Har tänkt köpa ett helt gäng, typ 4 stycken, och undrar lite vad som är bäst.

Jag såg att man kunde beställa den på nätet och sedan bara hämta upp den i butiken?
    Eller kan man klampa in och köpa 4 utan några frågor snabbt och smidigt ändå?

Berätta!

3. JEB

JEB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    @pl0p3
    du har inte möjlighet att handla en ZTE Blade till mig? skulle kunna lägga några hundringar för besväret :)

4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Om du ska beställa via nätet så tror jag att du måste ha kreditkort registrerad på engelsk adress. Så var det senast jag försökte. Men om du knallar in i affären, så har jag hört att de ej kollar.

5. pl0p3

pl0p3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Får göra det. Nojjar lite för att de bara kommer kolla konstigt på mig om jag vill ha flera stycken

6. Tullen

Tullen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Deras policy är att inte sälja mer än två till varje person. Så tror det beror lite på hur shyst personal du möter. Var dock beredd att ta dig till några olika butiker om dom skulle trilskas. Min kompis har ju totalt köpt 6 st, men han fick övertala lite när han köpte 3 st vid sista tillfället.

7. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Någon som kör Launcher Pro på sin Blade? Laddade hem det igår, men utöver 1extra wallpaper och funktionen att lägga till "activities" som genväg på hemskärmarna så ser jag ingen skillnad alls.
    Jag kan inte starta eller aktivera launcher pro någonstans heller. Tydligen så ska launcher pro frågas om att aktiveras efter man installerat det, men den enda som hände när jag tryckte på nedladdatikonen var att den tog mig tillbaks till market. Är detta pga av Orange mjukvaran i telefonen? Eller ska jag flytta denna frågan till appssektionen?

8. Spaennis

Spaennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

appdrawer -> homescreen switcher -> byt till Launcher pro = launcher pro istället för äckel-orange

9. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Efter du laddat ner ny launcher ska det räcka att trycka på hemknappen för att få välja vilken du vill ha som standard

10. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

@Spaennis

Tackar! Doh på mig då jag varit inne där, men missat att launcher pro faktiskt fanns där som val...

@Skywriter
    Jo, läste det i instruktionerna att det skulle komma upp automatiskt, men hände inget efter jag installerat progget och gick till hemskärmen.

Men men, löst nu så.:)

11. drayon

drayon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon mer som sitter med root och r3/r4. Som har lust att prova en kodsnutt?
    Försöker få den att fungerar på min ZTE Blade (r3) men får endast ut noll som resultat.

Har frågat en kompis med HTC Desire och han får ut värden. Skulle vara bra om någon kunde ta sig tid och testa ;) (Skicka ett PM)

Kodsnutten finns här:
    http://stackoverflow.com/questions/...-of-my-application-in-android/3479710#3479710

Dock har jag redan ett färdigt projekt till Eclipse.

12. alexsteph

alexsteph Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om någon vänlig själ ska hämta ett "gäng" mobilen så skriver jag gärna upp mig på den listan!

13. JEB

JEB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    skriver gärna upp mig på den listan också:)

14. Rower

Rower Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Någon som vet hur långt dom har kommit med froyo.. :)
    Btw, alla som tvekar lite med att köpa tele, KÖP, har haft min i 2 veckor nu, KLOCKREN!
    Sen kan det vara bra att köpa en eng-sve konverterare ist för att köpa en 230 till usb plugg här, eftersom dom flesta billiga inte fungerar.. :)

Last edited: 28 oktober 2010
  15. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Du kommer inte få köpa 4 på en gång. I vissa butiker säger dom max 1 per person. Om du däremot går dit med en kompis så kan du säga att du köper till han också!

16. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

De verkar ju fortfarande vara kvar i alpha stadie, men från vad jag har läst så fungerar den förvånansvärt bra.

Finns en bra tråd här vad summerar vad som fungerar och ej:

http://android.modaco.com/content/z...2-alpha-1-froyo-rom-features-and-workarounds/

Släppest en build av en annan användare igår också:

http://android.modaco.com/content/z...gforums-custom-rom-froyo-for-zte-blade-alpha/

17. Cruver

Cruver Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör den första Alpha-versionen och kan bekräfta att den fungerar förvånansvärt bra. Har inte fått igång GPS-en och dessutom gör är det en annan upplösning än standard vilket gör menyer och liknande lite knasiga (båda sakerna ska finnas en fix till dock). Upplösningen är den vanliga i den senaste builden, och diverse andra småsaker som jag själv inte märkt av.

Angry Birds flyter på bättre (körde tidigare Pauls R4) och även menyerna är lite följsammare än tidigare. Jag märker ingen enorm skillnad i daglig användning men och andra sidan finns det ju några coola funktioner inbyggda i 2.2.

18. EUR1LEC

EUR1LEC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den som har en ZTE blade till salu kan kontakta mig. Finns i Uppsala men kan även betala för frakt.

Är beredd att betala runt 1500 för telefonen.

Telefonen ska helst vara testad att den fungerar som den ska.

19. Ceder_78

Ceder_78 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Så där.. Fick hem min blade idag från dealerstealer på modaco! Allt verkar funka finfint, rootad, flashad och klar.. Sweet!

20. jeep

jeep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har jag användt min blade ett tag.
    Har märkt 2 saker som jag undrar om ni andra också har märkt.

1. När kameran skall hitta fokus så låter den lite konstigt. Knäppande mekaniskt ljud. Det skall väl inte vara några mekaniska delar i en mobilkamera??

2. Om man har headset i och lyssnar noga när skärmen släcks så kan man höra ett svagt pulserande/sprakande ljud. Detta försvinner direkt när man slår på skärmen och låser up "knapp/touch-låset".

Vad har ni märkt för andra saker (jag kör Pauls ROM r3 av 2.1)?