Xmas special ligger redan uppe på Orange http://shop.orange.co.uk/mobile-phones/xmas/top5?chosenPage=favourites ser inte något specialpris utan samma som tidigare. Eventuellt kan det komma något under sparkeling offers som byts varje vecka.
Fick hem min Blade igår och jag är helt kär! Riktigt fin lur för pengarna, har inte haft några problem med lagg eller något annat än så länge. Kör original-ROM men har rensat den från Orange's skräp.
Ja jag fick min igår, och är också sjukt nöjd. Har dragit in lite olika romar och har nu hittat en som jag gillar. Har för mig det var den där sebastians 404 rom. Mitt marketproblem löste sig när jag reggade en ny googleprofil.
Kan inte säga att det vore helt oväntat om Orange tar vid åtgärder för att försöka begränsa försäljning av telefoner som helt uppenbarligen inte avses att användas i deras eget nät. Angående Rower's tips om att ändra heap sizen på förra sidan så läste jag också om det på modaco för ett tag sedan och tyckte mig känna en skaplig skillnad när jag ändrade det, helt klart värt det. Förhoppningsvis var det en verklig skillnad och inte bara psykologiskt.
Jodå, märker skillnad på ALLT!!! Filmerna laggar inte nu tex Riktigt bra! Den här fixen med Froyo kommer bli sjukt bra
Tack för tipset, hade helt missat den här fixen. Jag har bara testat lite på olika scrollningar där jag vet att GC ställer till det. Det är ganska stor skillnad så inställningen (32) blir helt klart kvar.
Vi kanske borde göra en "Viktig" tråd med tweaks som gör livet enklare för oss. Dvs där man uppdaterar första tråden så man slipper scrolla ^^
Tror mig ha läst att alpha froyon redan är tweakad på denna front, om jag minns rätt så rullar den på 48, vet inte om de har noggrant testad vilket värde som är optimalt så kanske finns ännu lite att hämta.
Är det någon som hittat vem som kommer börja sälja ZTE'n i Frankrike? Såg pressreleasen från den 8:e november så det känns som att det kommer dröja lite innan dom börjar säljas.
Saxat från mobil.se "Före jul ska ZTE börja sälja både surfplattan Light och mobiltelefonen Blade på den svenska marknaden. I båda enheterna använder man version 2.1 av Googles operativsystem, i stort sett utan några förändringar gjorda av tillverkaren." http://www.mobil.se/articles/Forsta-intrycket-av-ZTE-s-Androider-1.377312.html
Känns ju lagom kul när man fick hem sin blade förra veckan, det värsta vore ju om den hamna på samma pris som man fick pynta på modaco.
Känns som att priset blir likvärdigt i allra bästa fall med tanke på att de på modaco inte tar någon avgift, eller väldigt liten sådan. Men kul om den dyker upp iaf, ju mer den sprider sig desto större community antar jag, och förhoppningsvis sätter den lite press på konkurrenternas priser.
Körde Sebastian404 förut, men har bytt till Pauls r4 nu hoppas det blir bättre. Väntar med froyo tills det blir lite stabilare.