ZTE Blade - Allmänt

Diskussion i 'Blade' startad av n3rox, 26 sept 2010.

1. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Väldigt kortfattat kan man säga att roota innebär att ge sig själv större rättigheter i Android. Du kan med hjälp av root komma år viktiga systemfiler och därmed ändra mycket mer än du kunde innan, ta bort förinstallerade appar och liknande. Men detta innebär även att du kan göra telefonen obrukbar om du råkar ta bort fel fil.
    Det är helt lagligt att roota sin mobil, men det innebär att garantin försvinner. Dock kan du, om du har tur få telefonen lagad på garanti ändå ifall det är hårdvarufel eller genom att ta bort root.

Linda gillar detta.
  2. CongoMama

CongoMama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

vad menas med viktiga systemfiler? vilka då?
    jag funderar på att skaffa en ZTE Blade. Så om jag gör det. Måste jag roota den för att få bort onödiga appar som redan fans?
    Kan någonting förresten gå fel om man rootar den?

3. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Ja, men inte för att jag tror att du kommer finna så mkt som "onödigt".

Det gäller alla "androider", inte bara blade, att man måste roota för att rensa.

4. ninjatorrent

ninjatorrent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

hejsan jag tänkte köpa spotify imorgon fungerar det bra på bladen ??

hur långt räcker dem 2gigen man fick med, tänkte på offline musik ?

5. dachloo

dachloo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte testat på en blade ännu, men rent generellt så kommer det inte räcka så långt med 2 gig för musiken. Minneskorten är ju billiga, så skaffa dig ett 8 eller 16 :)

6. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

varför är det så att det är ett prickigt mönster liksom i bakrunden av skärmen?

7. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon här som vet hur man lägger kontakter på ZTE BLade? Jag har försökt lägga nummer kontakter på mobilen men jag lyckas inte. Istället finns det mina google konto kontakter och jag försöker ta bort en del av dem men lyckas inte. Vore tacksam om någon kunde förklara hur man gör. Jag är ny här och det här är min första Android mobil. Så jag är inte expert på teknik men jag har lätt lära mig saker och ting.

8. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Här kan du fixa med kontakter: Google contacts

Hur du ändrar på telen vet jag inte då jag inte har den i närheten, men det bör hjälpa dig med att rensa ut lite iaf och lägga till någon på det viset :)

9. jme2010

jme2010 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Var placerar man mp3-filerna på Blade\android?

Kopplade ihop Bladen med windows och valde Mount och kom in på SD kortet (?)
    Men var lägger jag mp3-filer? Hittade bara en DCIM katalog.

10. LivingPixels

LivingPixels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Skapa en mapp som heter Music i roten på kortet så blir det rätt :)

jme2010 gillar detta.
  11. jme2010

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ah...kan inte bli enklare :)

12. Pierrel

Pierrel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan man importera sina kontakter från det kontot man skapar på google? Tänkte jag skulle fixa lite kontakter nu innan jag får telefonen, men undrar lite hur formatet ska vara för att allt ska bli rätt. Vill inte göra allt 2 ggr... Eller måste man skapa ett gmail konto för att kunna synca? (Nuvarande google-konto har en hotmail adress kopplat till det).
    Hoppas jag inte ställer en allt för dum eller luddig fråga :P Första Android/smartphonen

Last edited: 14 jan 2011
  13. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Finns det något sätt att få alla nya kontakter att automatiskt bli Googlekontakter och hamna i mappen "Mina kontakter"? Som det är nu får man först frågan om man vill skapa kontakten på Google, sim och ev något mer. När man sen valt Google måste man själv välja att den ska tillhöra mappen "Mina kontakter", annars syns den inte i kontaktlistan sen.

14. Contego

Contego Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå jag har ett problem. Det är så att så fort jag trycker på + knappen (höj volymen) så backar min blade ett snäpp. Alltså om jag försöker titta på youtube och höja volymen så backar den ett steg och filmen stängs ner. Kan man ändra detta någonstans?

15. monokrom

monokrom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ganska mycket problem med hackig musik och Microsd-kort på min ZTE Blade från Comviq från tillfället. Fick den först och satte in det medföljande Sd-kortet och första låten funkade utmärkt och laggfritt. Låtarna efter det var väldigt hackiga och efter ett par låtar till spelade den bara de första sekunderna av en låt innan det frös.

Efter det sa den att formatet inte stöddes trots att det rörde sig om rena Mp3-filer som vartenda program stödjer. Både Winamp och den förinstallerade musikspelaren sa samma sak. Testade sedan att stoppa in den i datorn för att formatera men den hittade inte kortet och sedan dess har inte mobilen hittat det heller.

Köpte idag ett Kingston 8GB microsdhc class 4 på Webhallen och det funkade inte heller. En del verkar ha problem med det kortet så det har kanske inte med min mobils problem att göra. Satte istället i ett Kingston 2gb microsd från Webhallen och upplever något liknande det första det vill säga en massa problem med hack och att filformatet inte stöds.

Någon som har upplevt något liknande här?

16. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Behöver hjälp med analog klocka

Det är så här att igår ikväll så vill jag titta på "widgetar" knappen och jag klickade på den. Det kom fram en klocka som heter "analog klocka" och jag klicka på den för att se om jag skulle få en klocka på skärmen. Vilket jag fick men denna klocka var fult. Så jag gick in i Android market och installerade "Digital clock" men tyvärr så blev det två gånger dvs två filer av samma klocka. När man klicka på menu, lägg till, widgetar, så står det Digital clock 1x2, Digital 1x4. Vad innebär det? Jag lyckas inte ta bort den. När jag klickar på den Digital clock står det "det finns inte mer plats på den här startsidan". Alltså får jag inte ha klockan på skärmen. Vad är felet och vad behöver jag göra?

17. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Du behöver göra plats på skärmen för widgeten

1x2 och 1x4 anger hur mycket plats widgeten tar på skärmen. Skärmen delas upp i 4 rader och 4 kolumner. En ikon är 1x1 och en widget som är 1x4 tar upp en hel rad.

18. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur gör man då att göra plats på skärmen för widgeten?

19. jme2010

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hur lägger jag en kontakt direkt på startsidan?

Vill slippa gå in på Samtal först och sen ta ex. senaste numret som oftast är vårt hemnummer.
    Kan man inte få till en ikon på startsidan som ringer direkt hem?

20. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER