Blade:n fyller inte grafikkraven för Guerilla Bob. Det verkar ju bli allt mer vanligt att det kommer apps som inte Blade kan hantera, som Guerilla Bob, Dillo Hills och Firefox för mobilen.
Vilken lur för 2000kr fixar de nyare spelen, finns det någon som liksom ligger snäppet över bladen som gör det?
I princip varje dag hänger sig mailprogrammet (inte gmail) när den ska hämta pop3 mail, ikonen uppe till höger snurrar hela tiden men det kommer inga mail och den slutar inte snurra heller. Har lyckats få igång den genom att stänga av all datatrafik och slå på igen. Nån som varit med om samma grej ? Hade det i Telia original och även nu i SS..
Jag tror inte att man kan få tag på någon vassare smartphone för under 2000 i dagsläget som slår Blade på fingrarna med bättre processor för grafik och mer RAM. Då får man ju lägga till någon tusenlapp till.
Vit zte blade nu släppt i Finland med android 2.2. http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin.php?id=508&type=handsetmodel
Har du länk? har två frågor till, Första är svårt att fixa ett Gingerbread tema till froyo 2.2, svårt kanske är fel uttryck men komplicerat då. Finns det några risker med det också? Andra frågan är, krävs det att jag rootar telefonen? Sista frågan är, Om jag rootar och får in gingerbread temat, och sedan bestämmer mig för att återställa till fabrikblabla.. kommer gingerbread temat fortfarande vara kvar då? Ber om ursäkt för eventuella fel i texten..
Kör du officiell 2.2 eller custom rom? Dessa teman som jag antar att djjokke menar stödjer officiellt bara FLB, mcr och JJ 2.2r (kanske även SS nu?), så vet ej om de fungerar som de ska.
Tja, tänkte köpa Blade från Comviq, går på 999 kronor med studentrabatt via CSN, min fråga är om den är låst till tele2/comviq eller om den är öppen. Har den ngn sugig mjukvara jämfört med den Telia erbjuder?
Bör vara låst. Borde gå bra att låsa upp helt gratis; http://android.modaco.com/content/z...codes-for-orange-san-francisco-and-zte-blade/ Osäker angående mjukvaruskillnader men tror mig ha läst att ingendera har mkt bloat intryckt.
Då kan du tyvärr inte köra något tema. Man måste vara rootad och dessutom köra en custom ROM. Ett sätt att köra tema, men som bara ändrar utseendet på launchern, är att installera ADW Launcher. Till den finns hundra olika teman
Haha, snacka om att vara nojig, men om jag köper från Comviq så kommer väl mitt abb från Tele2 fungera? Vet att det är samma ägare och skit men man kan ju aldrig vara nog säker!
Nu när 2.2 är ute, så undrar man ju hur man flyttar appar till SD? Bara hälften av apparna har alternativet att man kan flytta. När jag flyttar så står det istället för Totalt: 12 MB så står det Totalt: 895 kb. Sen när jag kollar hur mycket minne jag har i telefonminnet så är det fortfarande minimalt..
Provat starta om telefonen? Har märkt tidigare när jag t.ex avinstallerat något att jag inte sett skillnad på internminnet före jag startat om telefonen.
Ja, men det är mycket enkelt att låsa upp den. Gjorde det precis på min uppdaterade Blade med hjälp av en kompis Telia-simkort. Läs dock mina kommentarer i nyheten om uppdateringen, jag skulle inte köpa en Comviq-Blade nu: https://swedroid.se/zte-blade-far-efterlangtad-froyo-uppdatering/comment-page-3/#comment-68709 Kortfattat så har de infört en ganska omfattande branding i och med 2.2.