ZTE Light: Tycker ni skärmen är trög ? !

Diskussion i 'ZTE' startad av H(.)(.)ters, 2 maj 2011.

  1. H(.)(.)ters

    H(.)(.)ters Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Glöm inte att göra ren skärmen noga efter ni dragit bort fabrik/lev. skyddet.

    Tyckte min va kass tills jag provade att göra rent ordentligt med en torr tygtrasa, va ju som handbollsklister ( liten överdrift ) å vicken skillnad det blev ! !
     
  2. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Instämmer, för de som inte torkar av den så släpper klistereffekten efter
    lite användning då klistret "slits" bort av ditt finger.
     
  3. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tycker ärligt talat att skärmen är riktigt dålig. Det går inte styra på ett normalt vis, inte ens med en DS penna.

    Visst det går bra så länge man bara "klickar" på saker men så fort man ska scrolla så är det helt värdelöst. Antingen så släpper scrollen eller så startar den upp något i listan. Snabba rörelser i lister verkar vara det som gäller men då hinner man inte se tyvärr.

    Det blir inte häller bättre av att det laggar i början när man scrollar.

    Dessutom kan man glömma alla spel som kräver multi touch vilket är en del(det visste jag oförsiktig när jag köpte).

    En surfplatta ska vara bekväm och lätt att använda och det kan man inte precis säga om denna. Jag överväger just nu om jag kan begränsa ner mig till endast ett par användningsområde där scrollningen i skärmen används minimalt eller om det blir till att sälja.