Som Oxygen säger... detta 512MB "stora" flash-minne (a.k.a. "Interna minne"/Lagringsutrymme) ska ju räcka till Systemet, recoverypartitionen etc. etc. också.
Det verkar som att många blir lite förvirrade av begreppen (inklusive prisjakt, tekniksajter etc) men för att göra det enkelt:
Jämför med en dator... du har dels RAM-minnet och dels en hårddisk.
RAM-Minnet används ju till att köra pågående processer (när datorn är i drift) som systemet, aktiva program etc. etc.
Hårddisken innehåller en (oftast) eller flera partitioner som skall rymma Windows/Mac OS/Linux och beroende på OS också en EFI-partition, SWAP, etc. etc.
Jämför man med en telefon/platta blir ju detta 512mb flash-minne/Interna minne/lagringsminnet hårddisken i exemplet ovan.
Sedan att vissa webbplatser inte kan hålla isär/vara tydliga med begreppen är ju en annan historia...
EDIT: för eventuella tvivlare som tror de hade 512MB utrymme för installationer innan uppdatering till 2.2.
Körde precis Quick System info på min nyanlända platta som fortfarande har Android 2.1, och den appen säger att jag just nu har:
Internal Storage (tillgängligt för oss):
92MB ledigt av totalt 162 MB tillgängligt utrymme
System Storage:
90,42MB ledigt av totalt 239MB
System Cache:
36MB ledigt av totalt 40MB
Ser inga 512mb i internt lagringsutrymme någonstans....
Edit 2:
Hoppas verkligen kallt_kaffe får till en ny partitionsindelning, för jäklar vad mycket utrymme man går miste om på Systempartitionen. 90MB!!! Det kan jag peta in många appar i...