ZTE Light vs POV Mobii 7" ?

Diskussion i 'ZTE' startad av no1daag, 29 sept 2011.

  1. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Står i valet och kvalet att köpa en platta och fått ett erbjudande på en beg ZTE light för 700 kr. Men var inne och kollade på mediamarkt där dom hade en POV 7" surfplatta. Fanns ingen info om plattan på MEdiamarkt men 1195 för en ny platta är ju inga pengar.

    När jag kollade runt så verkar ju inte POV har 3G möjlighet vilket man kanske kan vara utan men samtidigt så känns ju ZTE lite mer trygg och har möjligheten med 3G. Frugan har ju en ZTE Blade som hon är nöjd med och den känns ju ok även i min mening. Egentligen var jag inne på en Samsung Galaxy SII men kan inte köpa den med bindning på mitt abonnemang ännu. Så det blir en medelväg behålla min underbara HTC Tattoo och en billig surfplatta då får jag ju det jag behöver.

    Tattoon är ju kanon med nFinityGB rom:en. men displayen är ju för liten... :-(
    Så om jag tar en surfplatta med 7" så blir ju medelvärdet ca 4,7" :D

    Valde att lägga detta i ZTE forumet för att ni är lite partiska och har erfarenheter ifrån ZTE så vilken skulle ni välja ZTE för 700 eller POV för 1195?
     
  2. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    jag hade lätt tagigt lighten. POV Mobii 7 har 600 mhz processer och jag tror inte du kan överclocka den. dessutom har den bara 200 mb ram och lighten har 512mb. du kan dessutom instalera cyanogenmod på lighten. den är också billigare.
     
  3. Wallandroid

    Wallandroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    En jämförelse på Prisjakt: Produktjmfrelse hos Prisjakt

    Synd att den inte svarar på om POV:en har en eller flera tryckpunkter.
    Light verkar väga mer men har bättre kamera (som aldrig används ändå). Mer internminne i POV:en... Ja, lite siffror att gotta sig i iallafall. :)
     
    no1daag gillar detta.
  4. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Herregud, Har lighten bättre kamera?
     
  5. Wallandroid

    Wallandroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Ja man kan ju verkligen undra hur POV:ens kamera är då...
     
  6. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tack

    Blev ju en klar fördel till ZTE som känns mer komplett . Känns ju även att ni som har en ZTE är nöjda med den .
    Hur är batteritiden i verkliga livet? Ser ju bra ut med 10 timmar men Klarar man sig några timmar musik via BT . Blir batteritiden bättre med custom rom?
    Det är ju en otrolig skillnad på senaste nFinity Romen till min Tattoo. Nu klarar den ju minst det dubbla mot innan.
     
  7. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER


    Om du stänger av telefon delen så klarar den lätt över 70 h med wifi och bluetooth inkopplat och hyfsat mycket användning.
     
  8. Wallandroid

    Wallandroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Dessutom har vi ju detta eminenta Light-forum, bara det är ju argument nog. :)
     
  9. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ahhh... då är saken biff ... Swedroid och alla trevliga människor här. <3
     
  10. aster

    aster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Batteritiden är faktiskt mer eller mindre underbar med cm7 i flightmode
    12h filmtittade är inte alls långt bort så länge inte belysningen av skärmen står på max.
    Annars då den bara används sporadiskt i hemmet med lite surfning var kväll så ligger den väll runt 4-5dagar mellan varje laddning
     
  11. jasså

    jasså Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    3g router

    Upptäckte att jag kan flytta mitt trådlösa surfsimkort (3´s betalkort) från usb-pucken som alltid måste vara ipluggad vid surf, till min zte. Köper sedan tid (1 dag, en vecka eller en månad) beroende på behov, och kan sedan aktivera surfpunkt (wlanrouter) och låta familjen wlana via den utan att behöva använda snören. Perfekt i sommar-eller i fjällstugan. Behöver inte betala mer än den tid jag har behov av detta. Obegränsad surf under den tid jag betalt. Hemmavid surfar jag givetvis direkt på mitt wlan. Har faktiskt använt den som telefon med högtalarfunktionen aktiverad av ren slöhet vid enstaka tillfällen då jag inte iddes krångla fram nallen.
    Tycker att jag tom surfar kvickare med zte-n än med usbpucken, har sommarstugan i lite ogynnsamt läge där 3 verkar vara det enda som funkar, alla andra operatörer är stendöda vad gäller surf.
     
  12. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Varför använder du inte dit vanliga sim-kort? Så gör jag iaf.
     
  13. jasså

    jasså Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    varför betalkort

    Mitt vanliga mobilkort (telia) sitter i min nalle. Zte-n använder jag somsagt mest hemmavid via wlan, och då och då på annan plats ofta veckovis eller på sommaren någon hel månad. Med betalkortet behöver jag bara betala för den begränsade tid det ska nyttjas. Slipper pröjsa ett abbonemang för resten av tiden (10-11 månader). Upplever att 3 har bäst täckning där jag bor och brukar vistas (Västerbotten- södra Lappland).