Nu är den borta från prisjakt också! Hoppas den kommer in på lager i Luleå igen, annars är det nog ganska så kört Blir väl att sälja mitt fodral på tradera också...
Kanske borde skriva lite instruktioner... Detta är alltså en mycket experimentell version av CyanogenMod 7.1.0-RC0 för ZTE V9/Light. Jag har inte fått min platta än så den är otestad förutom att jag testat att den på min Blade (efter att ha bytt till en Blade-kompatibel kärna) Den är i allra högsta grad INOFFICIELL så att bug rapportera något till CyanogenMod projektet kommer INTE att vara populärt. När/Om den fungerar skapligt skall jag dock försöka se om det går att få in officiellt stöd för V9/Light. Krav Gen2 V9/Light (dvs att man uppgraderat till 2.2) Clockwork recovery installerat Föreståelse att alla tester görs på egen risk. Troligen går det att göra om 2.2 uppgraderingen om ngt skulle skita sig men jag kan inte garantera något alls. Installation Spara filen på SD-kortet Boota om till Recovery Installera och glöm inte att göra Wipe. Starta om och håll tummarna Vill man ha Google apps så installerar man denna efter att man installerat ROM:en: http://android.d3xt3r01.tk/cyanogen/gapps/gapps-gb-20110307-signed.zip
Tackar. Jag hade fattat rätt och hade gjort som du skrev nu. Nu är det dags att starta om och se om den bootar.
Okej, den bootar men jag kan inte göra något med displayen, den verkar fortfarande väldigt felkalibrerad. Efter en stund bootar den om fort och cyanogenbilden visas och pilen snurrar runt, sen visas lockscreenen igen.
Spännande. Förhoppningsvis skall touchscreen kalibreringen fungera nu. Låsskärmen kommer att se lite rolig ut eftersom mdpi grafiken som den använder förutsätter 320pixlar skärmbredd(eller höjd beroende på hur man ser det) och plattan har 480pixlar. Detta är en effekt av plattan har samma upplösning som en WVGA(480x800) enhet men samma dpi som en HVGA enhet(320x480). Lite störande men en ren kosmetisk bugg av låg prioritet.
Ett tips till de som vill montera plattan exvis i bilen: spar den plastbit som den satt i vid leveransen. Med lite fantasi kan man nog förstärka den och montera den som "hållare". Lite beroende på vilken bilmodell man har men ibland kan man använda befintliga skruvar som redan finns kring instrumentbrädan. För att få den lite mer stabil kan man vända på den och fylla håligheten med lämpligt material (kanske nån form av flytande gummi, lätt gips eller nåt)
För kännedom, kallt_kaffe, det går fint att återställa 2.2 med vol ner + power och omflashning via programmet. Så, skulle den inte boota så är det inte hela världen.
kallt_kaffe: Jag har simkort i min och den ber om pin-kod. Kan dock inte ange den för att kalibreringen inte stämmer. Den släckte även skärmen och ville inte komma igång igen och sen gör den en softreset. Bootloop mao. Edit: Swedroid är sjuuukt segt idag..
Med hjälp av adb reboot recovery så kunde jag boota in i Clockworkmod recovery och installera "r2_update_de-branded_blade_gen2-update-signed.zip" igen. Jag håller mig nog till den idag eftersom jag behöver ha en fungerande platta dom närmaste dagarna. Forumet är riktigt segt ja.
Ta en backup i clockwork nästa gång du testar. Blir så mycket enklare när man återställer till som det var precis innan.
Peta in dessa i /system/lib och skriv över de som ligger där. Dessa är original versionerna från 2.2 ROM:en. De andra hade jag kompilerat själv från Code Aurora Forums källkod.
Nu till något enklare... Har fått hem min nu. Undrar om det bara är på min skärm det är en luftbubbla. Lol, svårt att förklara, men det känns som att det sitter ett dåligt ditsatt skärmskydd med en luftbubbla. (Har naturligtvis tagit bort skyddet som satt på)
Nu till något enklare... Har fått hem min nu. Undrar om det bara är på min skärm det är en luftbubbla. Lol, svårt att förklara, men det känns som att det sitter ett dåligt ditsatt skärmskydd med en luftbubbla. (Har naturligtvis tagit bort skyddet som satt på)
Jag kunde trycka första siffran i min pinkod nu.. men inget mer. Den stänger också av skärmen hela tiden. Trycker jag på power så är skärmen igång i några sekunder för att sedan stängas av igen. Ingen bootloop iaf. logcat: Trycker på power. Den vaknar. Så fort jag rör skärmen så fylls logcat av detta: I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. I/InputDispatcher( 176): Dropping event because the pointer is not down. för att sedan plötsligt släcka skärmen och logcat visar då: I/power ( 176): *** set_screen_state 0 D/SurfaceFlinger( 176): About to give-up screen, flinger = 0x94f40 E/Sensors ( 176): alsprox sensors_control_activate active=00000022 sensor=00000 020 new_sensors=2 changed=20 E/Sensors ( 176): alsprox sensors_control_activate active=00000002 sensor=00000 002 new_sensors=0 changed=2
Med de senaste filerna kan jag låsa upp låsskärmen med rätt rörelse, sen slutar skärmen svara igen. När den sen går in i låsskärm igen kan man inte låsa upp.