ZUCH myXS A10x Android 4.0

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av SnuskeGård, 6 apr 2012.

1. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 063
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Jag kan inte låta bli från att tycka att detta är lite komiskt..

Här är en låt tillägnad till Jonas Lundgren från MyLundgren;

Last edited: 1 maj 2012
  2. JoeNish

JoeNish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Du tycker inte att du tar detta lite väl långt?
    Du har juh egentligen inga bevis på det du skriver. Varför ens bry sig om att smutskasta ett företag. Låt dom som vill handla där göra det och eftersom du inte vill det så gör du juh inte det helt enkelt.
    Har du bevis för att dom blåser folk eller blivit blåst själv så kan man juh gå ut med en varning, men detta känns juh lite väl barnsligt.
    Nu kanske du inte är så gammal så man kanske inte kan kräva så mkt av dig heller, vad vet jag.
    Känns onödigt bara.

3. nokiia

nokiia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har väntat i 3 veckor och kan vänta till på fredag. Nu håller vi tummarna!

4. Millwad

Mottagna gillanden:
    2 063
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Inte alls, jag skulle ju till och med köpa mig en Zuch idag fast tyvärr finns inte deras hemsida därav min hyllning ovan till Sveriges bästa elektronikkedja.
    Puss på MyLundgren.

5. Millwad

Mottagna gillanden:
    2 063
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Jag håller på er rebeller och önskar er alla lycka i livet med era grymma surfplattor från Zuch!

6. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Tänk på att det kan handla om identitetsstöld innan ni går alldeles för långt mot de som sägs ligga bakom företaget.

7. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag håller med på rebellerna.

Men mest av allt pekar väl detta just nu på att detta är en affärside som gått åt helvete.

Om någon från mylundgren läser detta:

Det är fan bara gå ut med att det gått åt helvete och ta smällen och lösa det på sikt. Som det är nu sså blir det bara värre.

Och var det en scam från början så var ni bara dåliga.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

8. Millwad

Mottagna gillanden:
    2 063
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Det är ingen identitetsstöld, mannen i familjen har spammat sin facebook om ZUCH-surfplattan.

9. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Precis. Som sagt - kass affärside eller så är det ett målvaktsjobb. En ren scam känns inte aktuellt. Men affärsiden är ju bara att tala om att det gick åt helvete och försöka lösa det. Talar de med kunderna går det ju att lösa utan att bli med allt vad KFM och liknande innebär för en konkurs om nu ingen kund kräver dem i det och får igenom det.

Så - lös det bara.

10. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Nu räcker det med uthängning av dessa personer. Till er som drabbats - ta kontakt, på lämpligt sätt. Sluta häng ut dem här!! Prata isf om företaget myLundgren - inte människorna, och barnen, bakom! Det är inte roligt längre.

SnuskeGård och JoeNish gillar detta.
  11. Millwad

Mottagna gillanden:
    2 063
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

Jag är inne på ditt spår med, tror inte heller det är en ren scam.
    Och ja, man kan ju tycka att de borde kontakta sina kunder så fort som möjligt, ju mer de drar ut på det, ja, desto mer sitter de i skiten.

12. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Precis. Och detta är ju det farliga med internet, oavsett vad som nu händer kommer de förevigt vara brännmärkta av google i all framtid

13. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Jag har kollat tråden och sett deras facebooks men hur ofta hackas inte facebook-konton? Jag håller fast vid att det kan vara fråga om identitetsstöld och därför tycker jag att alla borde avvakta lite med att hänga ut dessa allt för mycket innan det är säkerställt att de faktiskt ligger bakom alltihop. Känns helt enkelt för korkat om de skulle scamma och slänga ut alla sina uppgifter bara sådär men vid närmare eftertanke är väl inte scammers de intelligentaste på vår jord haha :)

14. Millwad

Mottagna gillanden:
    2 063
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Osannolikt att bådas facebook har blivit hackade, frugan har också like:at "Zuch"-sidan.

Sedan står även företaget på Marie Lundgren;
    http://www.ratsit.se/ReportCompanySmall.aspx?ID=670615MZNE00001

Så någon har alltså hackat in på både Jonas och Maries facebook och även registrerat ett företag i Maries namn och hållit på i en månad utan att någon har reagerat på det?

Företaget är även registrerad till deras adress, man får även papper hemskickade efter att man registrerat ett företag. Vi kan alltså vara säkra på att de är bakom det hela.

15. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Sätter min högra hand på att det inte var några surplattor i det kollinummret i alla fall.
    Ett paket med mer än 1-2 plattor skulle GARANTERAT fastnat för tullbehandling. och i det här fallet har försändelsen gått rakt igenom hanteringen och skickats till ombud.

Känns som dom beställt något litet som dom sedan hämtat ut för att kunna säga att nu har minsann leveransen kommit och försöka lura ytterligare några stackare...

nokiia gillar detta.
  16. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nåja, de kan ju ha deklarerat det i förskott etc.

17. eggnod

eggnod Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag bad om mina pengar tillbaka förra veckan och fick dem väldigt fort (en kolega till mig gjorde likadant). Som jag har trott hela tiden tror jag fortfarande att de blev lurade av kineserna. Jag drog mig ur när jag såg att trackingnummret hänvisade till ett rekomenderat brev.

Jag har en kusin i Norge som efter att jag snackade med honom om detta surfade runt på aliexpress och hittade en kille som påstod sig sälja riktiga samsung galaxy tabs för ca 130 dollar. Han snackade med killen och sa till honom att han vill ha ett sample och om de var riktiga skulle han löpa 50st. I fredags kom hans paket. I det låg ett litet armband i trä. Länken till produkten finns inte längre och killen svarar inte. Min kusin betalade via PayPal så han hoppas på att få sina pengar den vägen.

Jag är övertygad om att nåt sånt hände lundgren. Synd om alla som drabbades isf. De borde dock reagera bättre än såhär. Nu skadar de sitt rykte och kommer aldrig att kunna försöka sig på nåt sånt här igen. De kanske väntar på att lösa det med paypal i sin tur? I vilket fall som helst borde man inte anfalla dem personligen utan avvakta lite och se vad som händer.

Jag hoppas alla ni andra får era pengar tillbaka.

18. mylundgren

mylundgren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Angående ZUCH surfplatta
    Hej alla på forumet. VI BLEV SJÄLVA BLÅSTA AV FÖRETAGET I KINA !!!!
    I måndags eftermiddag kom ett paket innehållande 2 st OMEGA klockor (säkert fake) orderid stämde med det nummer som vi fick till oss. SNÄLLA sluta spekulera och GISSA och framförallt ber vi VÄNLIGEN de som är intresserade av hur detta gick till kolla in på vår hemsida som förhoppningsavios kommer upp igen i eftermiddag. Jag klanrade mig när jag skulle lägga in en HTML sida med information på webbhotellet och databasen måste återställas av LOOPIA i Västerås.
    NÄr dom är klara kommer vi att påbörja ÅTERBETALNING av ordrar som kommit till oss ! VI HAR SOM MÅL ATT ALLA ska få tillbaka sina pengar. Detta kommer att ta lite tid då visst kapital finns i tillbehör som vi har. Dessa tillbehör kommer att säljas. Det rör sig om minneskort, USB minnen, laddare och bilhållare till surfplattor.Vi kommer att bli tvugna att låna en del pengar som är skickade till Kina. Det gör vi för att jag inte själv tror på någon framgång med DEN POLISANMÄLAN SOM GJORTS 2012-05-02.
    På hemsidan kommer vi att deklarera HELA förfarandet från början till slut med alla mailkonversationer, fakturor, bilder mm. VI HAR INGET ATT DÖLJA så vi vore tacksamma för ett vuxet bemötande och välkomnar alla som vill ha kontakt med oss. Företaget kommer INTE att avregistreras förrän ALLA har blivit återbetalda !!! Det har inte förekommit någon identitetsstöld heller. Men vi ombeder människor som startar förföljelser eller liknande på bl.a Facebook att UPPHÖRA med det. Olägenheter med detta kommer att POLISANMÄLAS, vi har familj och 6 barn och kommer inte att tolerera några oförskämdheter eller inskränkningar på vårt privatliv.
    Till alla drabbade kan man inget annat än att säga att man är djupt besviken och förbannad på det inträffade. Vi vill gärna dela med oss av vad som hänt så att INGEN annan blir drabbad någon gång.
    VI PÅBÖRJAR ÅTERBETALNING idag 2012-05-02. Mer information kommer på vår hemsida www.mylundgren.com förhoppningsvis under dagen. Vi försöker svara på alla frågor via mail så fort vi bara kan. Vi ber och hoppas på lite förståelse för situationen i denna stund. Välkomna med frågor. Marie o Jonas Lundgren

Last edited: 2 maj 2012
  19. eggnod

eggnod Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hoppas det ordnar sig för er. Bra idé men ibland går det inte... Synd.

20. Gemini__

Gemini__ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tråkig sits ni har hamnat i. Bra att ni nu gått ut och berättat vad som hänt så att spekulationerna avtar.

Hoppas att ni har möjlighet att kräva tillbaka pengar via den mellanhand (som är brukligt) ni använde vid betalningen (paypal t ex).

Lycka till med allt.