ZUCH myXS A10x Android 4.0

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av SnuskeGård, 6 apr 2012.

  1. yxskaftet

    yxskaftet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur vet du att det är en riktig kund som skrivit det och vart har du fått tag på det?
     
  2. durian

    durian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ganska många/stora batterier i dem då?


    Small Electronic Items, including Mobile Phones, containing Lithium Batteries –each package may not contain more than 2 batteries which must be contained within the electronic device.


    http://www.dhl.co.uk/en/express/shipping/shipping_advice/prohibited_commodities.html
     
  3. eggnod

    eggnod Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmmm... du verkar vara så anti detta... Kan det vara så att du försöker importera också? Varför skulle du annars bry dig så mycket?

    Kan detta vara du:

    http://www.blocket.se/stockholm/Superbillig_FLYTOUCH_7__MED_HDMI___HELT_NY_39647034.htm?ca=23_11&w=3

    http://www.blocket.se/stockholm/Sur..._HDMI_GPS___HELT_NY_39647173.htm?ca=23_11&w=3

    Inte så snyggt att badmouth-a konkurrenterna här tycker jag...
     
    Last edited: 20 apr 2012
  4. yxskaftet

    yxskaftet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Haha, va?!
    Ja men absolut.
    Jag har massa annonser på blocket och går därför in i diverse trådar och smutskastar alla konkurrenter jag kan.
    Jag menar, allt tyder ju på det...?
     
  5. Hirn

    Hirn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jämförs en surfplatta med laptop? så står denna rad längre ner på DHL:sida.
    Vad jag förstår så har det beställts ca 100 plattor som packats i kartong.

    Laptop Computers – No more than 1 laptop computer per package. Each package may not contain more than 1 lithium battery which must be contained within the laptop. The shipment must not exceed £5,000 per waybill
     
  6. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A

    Vi alla är anti denna skit, det är ett nystartat företag som fortfarande inte lyckats leverera en enda produkt samtidigt som de har tagit betalt. De har gått mer än 2 veckor nu, uppenbart att detta är en scam.

    Detta är samma företag som inte ens har koll på produktens namn, ibland kallar de den för "SUCH" och andra gånger för "ZUCH", haha. Samma företag har på Tradera lagt upp en auktion där de säljer en surfplatta med Android men bland bilderna i auktionen har de lagt upp en bild på en windowsplatta, vilket skämt..

    Antingen är du bara lågintelligent som försvarar MyLundgren som om det vore din egna familj, eller så är du en av personerna bakom denna scam. Ingenting tyder på att någon kommer få en surfplatta..
     
  7. eggnod

    eggnod Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Däremot förstår jag fortfarande inte varför någon utan (eller?) egenintresse skulle bli så upprörd över detta för att kalla folk för dumma? Jag har egenintresse (ligger ute med 1200 spänn) och ändå är jag inte lika upprörd. Så för att återgå till samma tes som med yxskaft så finns det en till säljare av likadana plattor och han råkar va från STHLM, var är det du är ifrån nu igen?

    http://www.blocket.se/stockholm/Sup...GHz_16GB_10_2__WIFI_39907577.htm?ca=23_11&w=3
     
  8. eggnod

    eggnod Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja det gör det faktiskt... 7 inlägg totalt, alla handlar om tablets och du undersöker billiga tablets för att se om de är pålitliga att köpa.
     
  9. mangemannen

    mangemannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste ge cred till myLundgren som hanterade min återbetalning galant, jag skickade ett mail i förrgår att jag ville häva köpet, dagen efter hade de satt över pengar på mitt Payson konto samt ett kvitto på återköpet. Tråkigt för myLundgren att bland de första beställningarna de får blir förstörda av pissiga regler från Kina om frakthantering mm. Eller så kan det vara så att man varit för blåögd och tror att det skulle gå enklare tillväga. Tror dock inte att myLundgren har för avsikt att blåsa folk på detta trots att det kan kännas som ett mycket oseriöst upplägg med en risig webbshop, dålig info om produkten, inga tester gjorda eller bilder som kan styrka produktens kvalité och utseende.

    Men som med allt annat, har man inga pengar så kan man inte göra nå pengar! Har själv drivit företag och vet att det inte är speciellt lätt i början att komma igång.

    Hoppas för deras skull att det går bättre för dem i framtiden och önskar alla andra lycka till med beställningar ni har gjort och att ni verkligen får era plattor!
     
  10. yxskaftet

    yxskaftet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Då vänder vi på det.
    Du är registrerad denna månad.
    Alla dina inlägg är i denna tråden.
    I alla inlägg försvarar du en person/ett företag som du, enligt dig själv, inte känner men som alla andra (förutom de som registrerat sig denna månad) tvivlar starkt på.

    Men visst.
    Det är mer troligt att jag är någon form av importör av plattor själv och försöker smutskasta alla jag anser vara konkurrenter än att du är allierad med mylundgren.
    Du verkar åtminstone, om möjligt, ännu mer IQ-befriad än jag först trodde.
     
  11. yxskaftet

    yxskaftet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Och där blev detta den trolltätaste tråden på swedroid....
     
  12. SnuskeGård

    SnuskeGård Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Något verkar vara på väg, http://intmail.183.com.cn/item/trace/itemTraceAction.do.
    Skriv in RA058519616CN .

    Direktöversättning hos Google blir : "Status" : Godkännande kontoret Godkännande med "Destination Country" Sverige.

    Klickar man för alternativa översättningar så kan man kanske tyda det så att försändelsen är "godkänd" för leverans eller att försändelsen befinner sig på typ "exportkontoret" eller något i den stilen och inväntar ett godkännande?

    Hur som helst är något på väg! :P
     
    Hirn gillar detta.
  13. Hirn

    Hirn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Mottagaren (MyLundgren) har idag (20.4.2012) fått bekräftelse att försändelsen till Sverige har godkänts för utskeppning.:cool:
     
  14. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Jag är visst i denna tråd utav egentintresse, jag hade tänkt beställa en själv men företaget är oseriöst. Jag själv blev lurad av Kameraexperten för en tid sedan och de agerade likt MyLundgren och parasiter som dessa människor förtjänar inte att få människors uppmärksamhet så att de kan hyckla..

    Ganska komiskt att du anklagar mig för att sälja usla surfplattor på blocket, hade jag försökt sälja surfplattor på blocket hade jag givetvis inte köpt en begagnad surfplatta från en medlem på swedroid förra veckan.. Sluta skämma ut dig själv, du är bakom denna scam och vi vet det.

    Sedan är det komiskt, MyLundgren kan inte ens bestämma sig gällande plattans namn, ibland kallar de den för "SUCH" och andra gånger för "ZUCH", haha.. Riktigt namnet borde vara "SUCK" för deras skräpverksamhet är inget bortsett från en suckerverksamhet.
     
  15. Hirn

    Hirn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag kan inte se att Millwad har något inlägg eller ämne om att han blivit lurad av Kameraexperten? Om du har problem så framför det sakligt istället för att spy galla och vara oförskämd i inläggen. Det kanske kan hjälpa någon annan. ARN kan hjälpa till om man råkar ut för oseriösa säljare.

    Att jag nyligen har reggat mig betyder inte att jag aldrig varit på Swedroid tidigare. Har använt forumet för att få tips och råd ang. rootning av telefoner och annat smått och gott. Har även använt Swedroid innan jag inhandlat elektronik för att kunna bedöma om prylarna är något att ha.
    Det sitter mycket kunnigt folk och delar med sig. Det tackar jag för.
     
    Last edited: 21 apr 2012
  16. eggnod

    eggnod Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    OK.
    1. Vänder på det? vaddå vänder tillbaka, eller? Du har ju hela tiden påstått att jag är med myLundgren. Du är fan trög... Vilket leder mig till nummer 2=>

    2. Detta är det sista svaret du får eftersom jag måste va dum när jag slösar tid med att "prata" med dig...
     
  17. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Sjävklart är jag "oförskämd" när en imbecill som du anklagar mig för att sälja skräpplattor och att jag endast deltar i denna tråd för att smutskasta en "konkurren". Inser du inte hur idiotiskt det låter?

    Och gällande att jag inte har något inlägg eller ämne startat gällande kameraexperten är väl inte så märkligt, det är mer än 3 år sedan jag blev lurad och jag har varit registrerad på Swedroid sedan några få månader tillbaka.

    Och haha, vad fan ska ARN göra mot bedrägeri?
     
    Last edited: 21 apr 2012
  18. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Sedan kan man undra varför vissa av er, om ni nu inte är personerna bakom MyLundgren, så ihärdigt försvarar dem när...

    1. Det har gått mer än 2 veckor och ännu har INGEN fått några surfplattor och ägaren själv påstår att hon/han inte har någon surfplatta i sin besittning för tillfället.

    2. De har en Tradera-auktion där de säljer en Androidplatta men de har lagt upp en bild på en platta som kör Windows. Vet man inte skillnaden mellan Android och Windows som försäljare så är man minst sagt korkad.

    3. De använder sig utav olika namn, varför? Ena gången skriver de "Zuch" och andra gånger skriver de "Such". Otroligt lamt, försäljare som inte ens kan namnet på sin egna produkt..

    4. Id-kolli som de har givit stämmer inte..

    5. De har inga plattor hos sig, av någon anledning skickade ägaren sitt enda exemplar till Norge, haha.


    Varför ska man lita på MyLundgren?
     
  19. SnuskeGård

    SnuskeGård Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Kolli-id stämmer om du kollar inlägg ovanför.
    Vad som sedan kommer återstår att se. :)
     
  20. JoeNish

    JoeNish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sandlåda.....