ZUCH myXS A10x Android 4.0

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av SnuskeGård, 6 apr 2012.

1. Hirn

Hirn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag tror inte heller att det är scamming. Jag har inte avbokat min beställning utan väntar så får vi se när plattan kommer. Har haft email och telefonkontakt med MyLundgren och min uppfattning är att de är seriösa. De har bara haft nybörjarotur med handeln i Kina. Om man googlar runt lite så finns det många missnöjda kunder som undrar var deras beställningar har tagit vägen när de köpt varor från Kina. Har själv beställt från Kina och det tog 3 veckor innan jag fick mina varor.

nokiia gillar detta.
  2. nokiia

nokiia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Så nu väntar man :)

3. Gemini__

Gemini__ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kikar man på aliexpress.com inser man att detta pris inte är någon omöjlighet. Speciellt inte när de förmodligen köpt ett stort parti och kanske har förbundit sig att köpa fler osv.

Har haft mailkontakt med mylundberg och de inger ett relativt gott intryck. Kanske borde de ha tänkt igenom konceptet först innan de valde att dra igång. Tänker på helhetsintrycket som hade mycket övrigt att önska med felaktiga bilder på produkter och uselt språk på hemsidan t ex.

Önskar dem lycka till och hoppas de valt att bedriva en seriös verksamhet. Kommer ev. lägga in en beställning om allt visar sig stämma.

Mvh:
    Thomas

Last edited: 26 apr 2012
    nokiia gillar detta.
  4. nokiia

nokiia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

De verkar ha kommit till Stockholm idag! Gött e det!

Hirn gillar detta.
  5. Hirn

Hirn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja, de har verkligen kommit. Spårning på posten gav detta resultat :

RA058519616CN
    Historik
    Datum
    27 apr Stockholm utr,Sverige, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.
    25 apr Kina, Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige.
    20 apr Kina, Avsändaren har lämnat in försändelsen i utlandet.

nokiia gillar detta.
  6. nokiia

nokiia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Härligt. Vad har du beställt?

7. Hirn

Hirn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Finns att läsa på myLundgrens sida.

Nyheter myLundgren.com

OBS !!! LEVERANSINFO: Surfplattorna har kommit till Stockholm 27/4. Första leveranserna således ut till kund i nästa vecka. De ska va BILLIGT ! Det inkommer en del frågor om det verkligen e korrekt. JA Till 100% !!! Vi har endast tagit fram ett par modeller och utrustat dessa till max. Se produktspecifikationerna med alla detaljer !

Jag har beställt en ZUCH myXS A10x Android 4.0 ett mjukt fodral och ett Keyboard Case 10, läder case med inbyggt tangentbord. Summa 1483:- Om allt stämmer med det som utlovas ang. surfplattan så har jag nog gjort min bästa affär på flera år, om plattan kommer ;-)

nokiia gillar detta.
  8. nokiia

nokiia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gött mos. håller med dig. Om allt stämmer så skall jag köpa in ett par till familjen. Nu håller vi tummarna

9. SnuskeGård

SnuskeGård Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Jag drog också iväg en order!
    Spännande och se vad som dyker upp?
    Betalade med Paypal så man har både hängslen och livrem så att säga! :)

nokiia gillar detta.
  10. Hirn

Hirn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Olika skal

Ska köpa platta till mina 3 barnbarn. Jag såg att de har olika färger på skalen till de mindre plattorna. Det är perfekt med varsin färg då behöver det aldrig bli några tveksamheter vilken platta som är deras egen.

nokiia gillar detta.
  11. nokiia

nokiia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Håller med dig. Och jag tror att de inte bryr sig att de är recestiva.

12. Gemini__

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ang. surfplattan för 555 kr. På ett ställe (startsidan) står det att det är "Multiouch 5-punkter". När man kikar lite närmare står följande "Resistive Touch 2 points". Det förstnämnda alt. brukar ofta stå omnämnt när det handlar om kapacitiva skärma (t om 10-punktsskärmar finns ute sedan länge).

Att de enl. hemsidan köper in ett fåtal modeller men istället väljer att utrusta dem max stämmer således inte.

"Vi har endast tagit fram ett par modeller och utrustat dessa till max"

Sedan hittar jag inget uppgift på storlek på batteriet när vi kommer till plattan för 1111 kr. Går inte att se vad man köper mao.

Last edited: 29 apr 2012
  13. mcznarf

mcznarf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ska bli mycket intressant att se vad som sker i denna affären. Jag hoppas att om någon får sin platta, att de gör en video, dels för att bevisa att plattan finns, men även för att beskriva sina intryck.

En annan fundering: Kan man köra in Windows 8 på denna? Finns det "standard"-drivrutiner i Windows så att det mesta fungerar (wifi, skärm, ljud)??

14. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 097
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Gällande 5-punkter och multitouch, det lär det inte vara frågan om. De har noll koll, det är samma personer som på Tradera la upp en platta med rubriken "Android..." och sedan i själva annonsen hade de lagt upp en platta som kör Windows..

Ganska uppenbart att det är frågan om kinesiskt skräp alt. inga plattor alls. Kollar man deras FB-sida hade till och med ägaren problem med namnet, ibland kallades plattan "Zuch" och andra gånger för "Such".

Sedan det märkligaste av allt, enligt ägaren själv så är deras enda platta vidareskickad till Norge, haha!? Varför skickar man sitt enda exemplar av produkten man ska sälja till Norge?

Sedan är det uppenbart att de är bakom ett eller flera konton i denna tråd, bl.a är "Hirn" uppenbarligen inte en vanlig användare, så som han rövslickat och försvarat MyLundgren under trådens gång utan att de har har skickat ut en enda platta på 3 veckor är komiskt..

15. Hirn

Hirn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

myLundgren följer kanske inläggen här. Får då påpekanden från potentiella kunder och kan uppdatera och ge mer korrekt info. ang. plattorna. Eftersom ingen utöver myLundgren har sett plattorna är det svårt att veta vad som är korrekt. I veckan ska min platta komma då kan jag se om allt stämmer. Innan dess är det bara att gå på produktspecen.

16. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 097
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

Haha, varför är du så otroligt mån om att försvara My Lundgren? Du har ännu inte fått din platta och det finns saker i det hela som gör att misstänksamheten bara växer.

Det är uppenbart att du på något sätt är aktiv i My Lundgren, om inte, ja, då är du otroligt lättlurad och naiv i och med att du har svalt allt utan någon tanke bakom.

Och ja, jättebra idé att gå på produktspecifikationerna när de skriver olika på olika ställen.

17. nokiia

nokiia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Bla bla. Vänta till nästa vecka istället för att tjöta!

18. SnuskeGård

SnuskeGård Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Japp, nu lugnar vi ner oss och ser vad som händer!
    När och om "plattorna" kommer så kan vi "tjöta" om det då! ;)

19. Gemini__

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Visst är det så. Det är uppenbart att vissa inte är direkt opartiska om man säger så...

20. Gemini__

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det du tycker är "bla bla" kan vara intressant för andra innan en ev. beställning. Tycker inte du det är relevant att oklarheter kring t ex specifikationer osv. lyfts fram?