Google har börjat skicka ut mejl till de kunder som fått obrukbara Chromecasts, för att informera om läget och be om ursäkt. Drabbade modellerna är Chromecast Audio och andra generationens Chromecast.
Nu har det gått 3–4 dygn utan att problemet har åtgärdats. Googles mejl länkar till den här forumtråden i Nest Community, där Google kommer hålla kunder uppdaterade om vad som gäller. Förhoppningsvis dröjer det inte länge innan Google tagit fram en lösning – även för de som fullt naturligt fabriksåterställde enheten.
We’re contacting you because of a disruption affecting Chromecast (2nd gen) and Chromecast Audio devices. We apologize for the issue and understand your frustration. We are working to roll out a fix as soon as possible and will share updates and guidance on the Nest Community page. We appreciate your patience as we resolve this issue.
Senaste artiklarna om CHROMECAST
- Nu går det att få igång fabriksåterställda Chromecasts
17 mar 2025 | 12 kommentarer - Google har åtgärdat Chromecast-problemet
13 mar 2025 | 26 kommentarer - Chromecast med Google TV uppdateras till Android 14
13 mar 2025 | 14 kommentarer - Google har identifierat problemet bakom Chromecast-debaclet
12 mar 2025 | 7 kommentarer - Gamla Chromecasts har slutat fungera efter avbrott
10 mar 2025 | 46 kommentarer - Google slutar sälja Chromecast med Google TV
21 feb 2025 | 19 kommentarer