Apple’s iMessage lock-in is a documented strategy. Using peer pressure and bullying as a way to sell products is disingenuous for a company that has humanity and equity as a core part of its marketing. The standards exist today to fix this. https://t.co/MiQqMUOrgn
— Hiroshi Lockheimer (@lockheimer) January 8, 2022
Han menar att Apple använder grupptryck och mobbning som en metod att sälja produkter. Uttalandet är apropå en artikel i WSJ om hur att ha en Iphone och därmed kunna utnyttja Imessage till fullo blivit en statussymbol bland tonåringar i USA, och hur de med Androidtelefoner och ”gröna bubblor” i Imessage kan få utstå påhopp.
Som tidigare nämnts är det dock osannolikt att Apple skulle anamma RCS, då de inte har något att vinna på saken – även om användarna skulle ha det.
Aktuellt


Populära ämnen
Senaste nyheterna om
Undersökningar
- Vilka strömningstjänster har du tillgång till?
- Använder du Google Chat — och vad tycker du i så fall om tjänsten?
- Använder du Googles speltjänst Stadia?
- Tittar du fortfarande på linjär-tv?
- De flesta behåller gamla telefoner och resultatet av andra undersökningar
- Hur länge planerar du att ha kvar din nästa smartphone?
- Varför slutade du med ROM:ar?
- Vad gör du av dina gamla mobiler?
- Visa alla undersökningar
Mest kommenterat
- Vilka strömningstjänster har du tillgång till?
- Samsung tror att foldables kommer sälja bättre än S-serien inom tre år
- Här är Motorola X30 Pro – första telefonen med 200MP
- Argument för och emot att foldables är framtiden
- Google släpper skarpa Android 13 för Pixel-serien
- Rapport: Apple kommer börja visa mer reklam i de inbyggda IOS-apparna
Mest läst
- Samsungs nya smartklockor Watch 5 och Watch 5 Pro erbjuder temperatursensor
- Motorola smygpresenterar nya Razr
- Här är Motorola X30 Pro – första telefonen med 200MP
- Vilka strömningstjänster har du tillgång till?
- Hands-on med Galaxy Z Fold 4 – främsta nyheterna
- Xiaomi presenterar tunna vikbara mobilen Mix Fold 2
Visa topplistan
Undersökningar
