Netflix kommer introducera en billigare prenumeration som innehåller reklam. Strömningstjänsten har nu tillkännagivit att Microsoft kommer sköta annonseringen.
I ett pressmeddelande framgår att Microsoft kommer bli Netflix ”globala partner för annonseringsteknik och försäljning”. Netflix skriver att Microsoft kan täcka hela deras reklambehov.
Långsiktiga målet är ”fler valmöjligheter för konsumenter” samt ”en upplevelse som är bättre än tablå-tv” för annonsörer.
Microsoft has the proven ability to support all our advertising needs as we work together to build a new ad-supported offering. More importantly, Microsoft offered the flexibility to innovate over time on both the technology and sales side, as well as strong privacy protections for our members.
Senaste artiklarna om NETFLIX
- Tio procent tittar fortfarande på Netflix utan att betala
24 mar 2024 | 13 kommentarer - Netflix tillkännager ny säsong av Black Mirror
15 mar 2024 | 1 kommentar - Studie: Svårt att veta var serier kan strömmas
14 mar 2024 | 14 kommentarer - Spelandet på Netflix tredubblades förra året
24 jan 2024 | 4 kommentarer - Netflix har nu över 260 miljoner prenumeranter globalt
24 jan 2024 | 3 kommentarer - Netflix börjar publicera statistik över prenumeranters tittande
13 dec 2023 | 0 kommentarer - Netflix ser ut att få mer påkostade spel som designats för tv
14 nov 2023 | 5 kommentarer