Vi förstår varför du blockerar annonser, men överväg gärna att visa dem om du vill stödja Swedroid. De behövs för att sajten ska gå runt. Tack! Dölj meddelandet.

Operatörer har dålig kundtjänst enligt Konsumentverket

Postat:
12:24 - 2021-05-26
Skribent:
Lars A
Kommentarer:
Enligt en granskning av Konsumentverket har Sveriges största operatörer bristande kundtjänst. Konsumentverket skriver att många kunder upplever problem i kontakten med operatörerna.
Därför har Konsumentverket kallat åtta operatörer till möten för att diskutera problemen, däribland Telia, Tre, Telenor, Comviq, Hallon och Halebop. Hevi Aziz från Konsumentverket säger i en kommentar att många kunder har blivit frustrerade över kundtjänsten.

Aziz menar att kunder kan få olika svar eller bli lovade att problem har åtgärdats, fastän de finns kvar. Anmälningarna till Konsumentverket berör främst just problem i kundtjänsten, ibland relaterat till kontrakt och uppsägningar. Vissa av anmälningarna berör även avtalsvillkor.

Mest kommenterat

  1. Hur strömmar du främst video på TV?
  2. Från Galaxy S2 till S21 – så här mycket har hänt på tio år
  3. Oppo Reno 7 Pro har aviseringslampa kring kameramodulen
  4. Svagt första år för Amazon på svenska marknaden
  5. Rykte: Apple kommer släppa påkostat headset för AR och VR nästa höst
  6. Rykte: Motorola blir först ut med Samsungs 200MP-kamera, därefter Xiaomi

Mest läst

  1. Har OnePlus förlorat del av sin identitet?
  2. MIUI har nu över 500 miljoner användare
  3. Fyndtips (v47): Black Week har startat
  4. Swedroids fyndtipsfredag: Black Friday (v47)
  5. Rykte: Motorola blir först ut med Samsungs 200MP-kamera, därefter Xiaomi
  6. Från Galaxy S2 till S21 – så här mycket har hänt på tio år

  7. Visa topplistan

Undersökningar

Hur strömmar du främst video på TV?

Visa resultatet

Loading ... Loading ...

Undersökningar

Sweclockers RSS

Senaste nyheterna om