Operatörer har dålig kundtjänst enligt Konsumentverket

Postat:
12:24 - 2021-05-26
Skribent:
Lars A
Kommentarer:
26
Enligt en granskning av Konsumentverket har Sveriges största operatörer bristande kundtjänst. Konsumentverket skriver att många kunder upplever problem i kontakten med operatörerna.
Därför har Konsumentverket kallat åtta operatörer till möten för att diskutera problemen, däribland Telia, Tre, Telenor, Comviq, Hallon och Halebop. Hevi Aziz från Konsumentverket säger i en kommentar att många kunder har blivit frustrerade över kundtjänsten.

Aziz menar att kunder kan få olika svar eller bli lovade att problem har åtgärdats, fastän de finns kvar. Anmälningarna till Konsumentverket berör främst just problem i kundtjänsten, ibland relaterat till kontrakt och uppsägningar. Vissa av anmälningarna berör även avtalsvillkor.

Mest kommenterat

  1. Vilka strömningstjänster har du tillgång till?
  2. Google slår tillbaka mot Sonos
  3. Här är Motorola X30 Pro – första telefonen med 200MP
  4. Samsung tror att foldables kommer sälja bättre än S-serien inom tre år
  5. Samsungs nya smartklockor Watch 5 och Watch 5 Pro erbjuder temperatursensor
  6. Samsung släpper beta av Android 13 och One UI 5 för Galaxy S22

Mest läst

  1. Google slår tillbaka mot Sonos
  2. Samsungs nya smartklockor Watch 5 och Watch 5 Pro erbjuder temperatursensor
  3. Oppo och OnePlus stäms av Nokia, säljförbudet i Tyskland kan sprida sig
  4. Motorola smygpresenterar nya Razr
  5. Här är Motorola X30 Pro – första telefonen med 200MP
  6. Google inleder kampanj för att få Apple att implementera RCS

  7. Visa topplistan

Undersökningar

Vilka strömningstjänster har du tillgång till?

Visa resultatet

Loading ... Loading ...

Undersökningar

Sweclockers RSS

Senaste nyheterna om