Amerikanska Pebble säger upp 40 anställda, vilket motsvarar cirka en fjärdedel av arbetsstyrkan. Företaget blev till genom en framgångsrik kampanj på Kickstarter våren 2012. Så sent som för ett år sedan satte Pebble rekord på gräsrotsfinansieringssidan genom att generera över 20 miljoner dollar i förbeställningar för Time.
Utöver det fick Pebble 26 miljoner dollar i extern finansiering under de åtta månader som följde efter Kickstarter-kampanjen. Trots det har alltså Pebble ett behov av att strömlinjeforma verksamheten.
Marknaden för smartklockor och aktivitetsarmband har blivit betydligt tuffare sedan ursprungliga Pebble lanserades. Företaget har fått konkurrens från Apple och Android Wear har börjat ta fart. Pebble kommer fokusera på hälsa och träning för sina smartklockor framöver, då de menar att det är vad de flesta användare är intresserade av.
Mest kommenterat
Mest läst
Undersökningar

Undersökningar
Sweclockers RSS
- Sommartävla med Komplett och vinn bärbara prestandadatorer
- HDTVTest jämför Samsung S95B med Sony A95K
- God of War Ragnarök lanseras den 9 november
- Apple presenterar lanseringsdatum för Macbook Air med M2-krets
- Diablo Immortal har redan dragit in 49 miljoner dollar från mobilspelare
- Storbritannien granskar Microsofts förvärv av Activision Blizzard
- Gigabyte släpper 54-tummare i gränslandet mellan TV och skärm