Enligt Variety kommer Netflix nya billigare och mer begränsade prenumeration som innehåller reklam att släppas 1 november i ett flertal länder likt Tyskland, Frankrike, Storbritannien, USA och Kanada.
Huruvida Sverige får den nya prenumerationen i första vågen återstår att se. Uppgiften baseras på branschkällor som ska ha insyn i Netflix planer. Strömningsjätten sägs ha tidigarelagt introduktionen för att hinna före Disney+ reklamstödda prenumeration, vilken förväntas komma 8 december.
En av Varietys källor säger att Netflix vill att annonsörer ska förbinda sig att som minst lägga 10 miljoner dollar om året på reklam. Netflix påstås vara ute efter betydligt högre annonseringspriser än branschstandarden: $65 CPM (kostnad per tusen visningar) istället för under $20. Microsofts reklamnätverk står för annonseringen.
Senaste artiklarna om NETFLIX
- Netflix ser ut att få mer påkostade spel som designats för tv
14 nov 2023 | 5 kommentarer - Netflix satsade på kvantitet framför kvalitet – men det kommer ändras
9 nov 2023 | 2 kommentarer - Strömningstjänster blir dyrare – hur mycket är du beredd att betala för Netflix?
1 nov 2023 | 49 kommentarer - Netflix kommer erbjuda bredare prisomfång, höjer priserna i USA
19 okt 2023 | 1 kommentar - Netflix kommer livesända sportevenemang i höst för första gången
18 okt 2023 | 5 kommentarer - Rapport: Netflix kommer skapa spel av fler populära serier
17 okt 2023 | 24 kommentarer - Netflix har idag skickat ut sin sista DVD
29 sep 2023 | 4 kommentarer