I början av 2014 offentliggjordes att Facebook kommer att förvärva meddelandetjänsten WhatsApp för 19 miljarder dollar. Vid den tidpunkten hade WhatsApp drygt 450 miljoner månatliga användare. För snart ett år sedan var användarskaran uppe i 1,5 miljarder.
Nu tycks Facebook vilja börja få sin investering att ge pengamässig utdelning. Facebooks Chris Daniels berättade nyligen under ett anförande i New Delhi att annonser kommer att integreras i appens statusfunktion, samt att reklam kommer vara WhatsApps primära affärsmodell.
Statusfunktionen låter användare dela text, videor, foton och GIF-bilder med valfria användare. Materialet ligger kvar i 24 timmar och fungerar ungefär som Snapchat Stories. Daniels meddelade dock inte när reklamen kommer dyka upp.
Senaste artiklarna om WHATSAPP
- Whatsapp får tre chattfilter för att hitta meddelanden snabbare
17 apr 2024 | 1 kommentar - Whatsapp flyttar navigeringsmenyn till botten av skärmen
29 mar 2024 | 3 kommentarer - Whatsapp låter användare skicka bilder och videor i HD som standard
27 mar 2024 | 5 kommentarer - Whatsapp kommer få transkribering av röstmeddelanden
20 mar 2024 | 0 kommentarer - Ny upptäckt om interoperabiliteten i Whatsapp
4 mar 2024 | 2 kommentarer - Nu går det att hoppa till specifika datum i Whatsapp-konversationer
29 feb 2024 | 1 kommentar - Whatsapp har fått nya formateringsmöjligheter för meddelanden
21 feb 2024 | 1 kommentar