Samsung Sveriges instruktioner för utbyte av Galaxy Note 7

Postat:
12:23 - 2016-09-15
Skribent:
| Lars A
Kommentarer:
28

Samsung har som sagt återkallat Galaxy Note 7 globalt efter upptäckten att vissa exemplar har defekta batterier. Tillverkaren informerar om hur utbytesprogrammet är upplagt på sin svenska hemsida.

De som hann lägga beslag på en Galaxy Note 7 i Sverige innan återkallandet kan få en ny enhet från och med oktober. Kunder uppmanas att besöka butiken där enheten införskaffades. Ett annat alternativ är att ”omedelbart” ersätta Galaxy Note 7 med en Galaxy S7 eller Galaxy S7 Edge. Prisskillnaden betalas då tillbaka. Även detta ska vara möjligt från köpstället.

De som förbeställt och väntar på leverans får Note 7 med start i oktober. Medan kunder väntar på ersättningsenhet uppmanas de att stänga av Note 7 och lämna tillbaka den snarast. De som inte har möjlighet att använda en egen, äldre smartphone under tiden kan få en tillfällig lånemobil.

Kunder som köpte Note 7 från Samsung.com kan kontakta företaget från dess hemsida eller ringa 0771-726786.