Sonos: Nya appen erbjuder snart alla gamla funktioner

Postat:
17:11 - 2024-10-01
Skribent:
| Lars A
Kommentarer:
7
Sonos Ace

Efter totalfiaskot med den nya mobilappen har Sonos skickat ut ett pressmeddelande i ett försök att lugna kunder och konsumenter. Sonos utlovar en ”orubblig” fokus på kundupplevelsen och på kvalitetssäkring. Betatestandet ska bli grundligare och inkludera fler olika typer av användare än tidigare.

Tillkännagivandet nämner att stora ändringar kommer introduceras gradvis, istället för allt på en gång som i den nya appen. Tanken är att användare ska få tid att vänja sig och kunna lämna feedback. Nästa åtgärd är att en kvalitetsombudsman anställts. Rollen är till för att anställda ska kunna ta upp invändningar de har angående kvaliteten och användarupplevelsen (en rapport hävdade nyligen att anställda skrikit på chefer under möten för att nya appen var skräp).

Övriga löften inkluderar regelbundna uppdateringar av mobilappen med mellan 2–4 veckors mellanrum, samt ett års utökning av tillverkargarantin för de hemmabiohögtalare och ”plugin”-högtalare som fortfarande har garanti kvar. Sonos hävdar slutligen att över 80 procent av de finesser som saknades i nya appen nu har återställts och att samtliga gamla funktioner ska vara återställda under ”de kommande veckorna”.

Skriv fritt men var god följ vår kommentarspolicy. Tack!