Att Samsung återvände till Wear OS ansågs vara en stor vinst för Google och operativsystemet. Google åsidosatte övriga samarbetspartners till förmån för Samsung, något som dock lönade sig.
Enligt Counterpoint steg nämligen Wear OS marknadsandel från bara 4 % under årets andra kvartal, till 17 % under tredje kvartalet då Galaxy Watch 4 släpptes. Lanseringen fick även Samsungs marknadsandel att växa upp till 14,4 %.
Apple var fortfarande största aktören under tredje kvartalet, men Apples del av kakan sjönk från 28 % under Q3 2020 till 21,8 % under Q3 2021.
Mest kommenterat
Mest läst
- Samsung lanserar Xcover 6 Pro – en stryktålig mobil med 120Hz och löstagbart batteri
- Här är Xiaomi 12S Ultra med imponerande ny kamera
- Webbutik listar euro-priser för Nothing Phone 1
- Nokia presenterar G11 Plus med klassisk fingeravtrycksläsare och ”tre dagars batteritid”
- Xiaomi 12S Ultra har enorm kamerasensor
- Nothing Phone 1 kan få ett instegspris på runt 400 dollar
Visa topplistan
Undersökningar

Undersökningar
Sweclockers RSS
- Asus ROG Phone 6 utrustas med 165 Hz-skärm och spelestetik
- Googles lösenordshanterare får mer enhetligt utseende
- Intel "Raptor Lake" stannar på PCI Express 4.0 för NVME-lagring
- Nvidia Geforce RTX 4090 påstås nå 2 750 MHz
- Snabbkoll: Tar du med dig din dator på semestern?
- TSMC uppmanar kunder att överge antika tillverkningstekniker
- Testpilot: NZXT H7 Elite – ett chassi när det är som bäst