Diskussion: Suunto 7 med Wear OS

Diskussion i 'Övriga tillverkare' startad av ingetminne, 26 jan 2020.

  1. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 516
    Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Vet inte någon som skulle pröjsa 3400:-+ för en snapdragon 3100 chips, dom förstörde ju chanserna garanterad med trycka in sådan lagg chips, det hade nog haft bra mycket större chans om det hade åtminstone suttit ett snapdragon 4100, eller 4100+ i den.

    För det där priset hade jag hellre köpt en lagfri ticwatch pro 3 vilket jag har redan gjort om jag var ute efter en wear os klocka, även om de hade bostad klockan till 5000:- men med en snapdragon så hade det varit värt det.
     
  2. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    336

    MINA ENHETER

    Du har helt rätt, dock upplevde jag när jag hade den som helt ok.
    I första hand vill jag ha en klocka för att både träna och kunna styra mina smarta prylar.
    Gillade Suuntos intregrering mot Wear OS men det verkar som om Wear OS inte utvecklats speciell på ett år
     
  3. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 516
    Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Styra dina smarta enheter går ju snabbare på en lagfri och snabbare assistans med 4100 chipset går riktigt bra, på min Ticwatch Pro 3 går också även snabbare än med Nest Audio, däremot skulle jag aldrig köpa en Wear OS för träning då den är horribelt visst Ticwatch har gjort egna appar som gör det något bättre.

    Google har infört automatiskt igenkänning för aktiviteter igen funkar dock halvdant, men vem vet i framtiden nu efter uppköpet av fitbit så kanske Wear OS blir bättre även i träningsformen, men skulle tvivla.

    De har också löst Okej Google problemet från klockan så den aktiverar assistans men då förstörde det uppriggningen istället.

    i mina ögon är Wear OS ett system för folk som sitter ofta i möten för hur det hanterar notifikationer är klockrent.

    Även om hemstyrningen funkar klockrent så är fortfarande Google Assistans buggig i vissa områden även Assistans på Fitbit är överlägsen med mindre buggar.

    Men många som jag ser kan vara som buggigt vissa kommandon inte funkar kan också ha med att Google Assistans på smartklockor inte finns på svenska, även om man aktivera dubbel språk så funkar det inte klockrent verka ju vara i beta hur länge som helst.

    Det här behöver Google fixa för vara dominerade klocka över typ alla OS.

    DND Sync ett måste det här borde till och med folkhälsomyndigheten fan se till lagstifta förbjud OS om det inte kommer för det förstör ju ens sömn, Wear OS kan jämföras med rökning :P

    Bättre igenkännande av när aktiviteter påbörjas avslutas och vilken typ av form av träning man gör.

    Google Assistans buggarna behöver fixas.

    Förbjud klocktillverkare och skapa klockor på värdelösa chips snacka om dra ner omdömet på Wear OS på chips under 4100 skulle inte ens betala 500:- för en klocka under 4100 allt över är ju överprisat.

    Önskar också att Wear OS har möjlighet ringa upp Pixel Buds, idag så kan den ju typ bara ringa mobiler vilket känns värdelöst.

    Bättre integrering mellan Android, Wear OS, och Pixel Buds In-ears, hela ekosystemet borde vara bra här kan man nämna ett 50 tal förbättringar.

    Listan kan göras lång men det här är nog bland av det viktigast lägga fokus på åtminstone i min åsikt, finns så klart andra kritiska områden förbättra också.
     
    pacc och kupster gillar detta.
  4. Johan HP

    Johan HP Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    9
    Starka åsikter ovan. Jag är inte så insatt i senaste Processorerna etc men min Suunto 7 funkar alldeles utmärkt och laggar inte märkbart. Den reggar mina aktiviteter mycket bra (Världsklass på HR och GPS är mycket tillförlitlig).

    Google assistent funkar också bra, men det finns vissa grejer som kunde funkat bättre. Och batteriet är helt ok, även om det finns klockor som har längre tid mellan laddningarna.

    Jag vill inte gå i strid med påståendena ovan och det finns säkert bättre klockor på vissa områden men bara för att du tycker som du tycker kan man inte racka ner på andras val och kravspecar.

    Jag rekommenderar Suunto 7. En bra Kombo Av bra smartklocka och träningsklocka.
     
    AndliN, kupster och thompo gillar detta.
  5. flurka

    flurka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Twi

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Twi
    ROM:
    Oxygen OS
    Telefon 2:
    Oneplus One
    ROM:
    Blisspop
    Platta:
    Lenovo yoga tablet 2
    Tjena.

    Jag har en Suunto 7 och har haft problem med notifikationer en längre tid.
    Har använt den med en Oneplus 7 pro, Oneplus 8T och nu har jag en Nothing phone (1).
    Mitt problem är att jag i Wear-appen, under menyn notifikationer, valt att telefonen ska vara tyst när klockan är påslagen och på armen.
    Det har aldrig funkat med min Suunto 7.
    Båda mina förra klockor (Huawei Smart watch och Mobvoi tic-watchl funkade det jättebra.
    På Oneplus-telefonerna har jag utnyttjat "notifikationsslidern" på sidan för att få tyst på telefonen när klockan är på. Finns ingen sådan på Nothing så det hela blir lite bökigare.
    Har varit i kontakt med Suuntos support flera gånger och de har skylt på Oneplus och Oneplus har, i sin tur skylt på Suunto.
    Har skrivit inlägg om det på Suuntos forum och googlat runt en hel del men inte hittat någon lösning.
    För ett år sedan ramlade jag på cykeln och klockan gick sönder, fick den reparerad på försäkringen och påpekade mitt bekymmer vid inlämning. De skulle felsöka men inget fel hittades.
    Nu har jag tröttnat och är inne på att byta till en annan klocka. Är för övrigt nöjd med min Suunto 7, möjligtvis är den för mycket inriktad på sport/träning för min del.
    Någon som har upplevt samma problem med sin Suunto 7?
     
    bernard gillar detta.