Separate names with a comma.
Det finns en app för operatörer kallad DT Ignite som kan användas för att fjärrinstallera "lämpliga appar" i kundens enheter. Samsung brukar...
Jag ser det på Prisjakt. Vissa försöker hålla värdet uppe på gamla S 6or. Trots det är det bättre att vänta in att S 8 lanseras och se vad som...
Jag hade inväntat lanseringen av S 8 och därefter gjort ett klipp vid utförsäljningarna av S 7. Det är sällan en god idé att köpa föregående...
Tyvärr kan jag inte uttala mig om hur man fixar MIUI-problem eftersom jag inte kör det själv. De enda videofixarna jag stött på är de som rör...
Vilken ROM kör du? Det finns en kamerabugg i LineageOS 14.1 som man dock fixar genom att flasha en fix om man har en Helium (3/64 eller 4/128).
Då är det bättre att de släpper en separat 6-tummare. 6,44-7-tumssegmentet har varit underbetjänat i tre år (2013-2016 - Xperia Z Ultra regerade...
Det lär väl komma en Mi Max 2 ungefär ett år efter att nuvarande modell släpptes misstänker jag. Att de släppte Max och Mix är ju ett mycket gott...
Håller med, det var just därför jag var initialt skeptisk mot Ultran när den kom - passar den i fickorna - men det blev bra till slut. Maxen och...
Själv har jag inte haft några problem att förvara Mi Max och Xperia Z Ultra i bröstfickan. Den glider ner utan problem (föredrar att ha den där)....
Jag är osäker på autostartmöjlighet för Kodi men installerar man RemoDroid på boxen samt den enhet man vill kontrollera med kommer man runt det...
Jag gratulerar till Maxen. Det är verkligen en perfekt enhet - jag är fortfarande lika nöjd med min som nu rullar ypperligt bra med RR 5.8.1.
Jag har inte upplevt några problem med MeCool BB2 (Amlogic S912) ihop med Kodi, vare sig det gäller streamat från vissa plugins eller med 1080p...
20 timmars skärmtid på 2 dagar? Ja, då börjar vi verkligen tala om exceptionell batteritid. Onekligen en ny standard. Det skall jag definitivt...
Har du möjlighet att ta några dumpar med GSAM Battery Monitor? Det vore intressant att jämföra med min Mi Max. Tyvärr tycker jag inte att den...
Jag har fastnat lite för en Kinabox i form av MeCool BB2 och har konfigurerat upp några stycken. Den kör Android 6.0.1 rakt ur lådan och har...
Självklart är det operatörerna som påverkar priserna och det är en av orsakerna till att jag numera undviker att köpa enheter den vägen....
De stora aktörerna kan köra på sålänge det finns köpare som tror att de får en bättre enhet när det står Samsung på den samtidigt som den säljs...
Det är en god idé. Utan root är det att slå av dessa samt ev rensa cache för Google Play Services som kan göras. Du kan också kolla om Sonys...
Jag förutspår en framtid där de traditionella märkena tvingas ändra affärsmodell och sänka priserna. Utvecklingen kommer att gradvis röra sig bort...
Det där med att ha flera olika modeller med olika radiokonfiguration är irriterande - en global modell är att föredra, helt klart. Xiaomi har ju...
Själva grunddiskussionen kring alternativa märken vs de stora märkena är intressant och jag står definitivt på "OnePlus-sidan" i frågan. Om jag...
Det verkar som att standbyförbrukningen är under kontroll, vilket är bra. Däremot verkar Google Play Services hoppa upp i statistiken - har du...
Jag skulle definitivt siktat mot en Xiaomi Mi5 eller Mi5S, alternativt en OnePlus 3T (finns en uppsjö bra alternativ). Dels har jag en Max jag är...
Om skärmen är på minimum och förbrukningen är så pass hög har vi helt klart ett problem, är jag rädd. Nu har jag inte analyserat en Z5 Premium men...
Jag tycker det ser ut som att du har en del wakelocks, skärmen på i en timme ungefär men enheten har varit vaken i lite drygt 2. Vad kör du för...
Jag gillar Sony men när de inte fick ut en efterföljare till Xperia Z Ultra blev det till att byta märke (behov och kravspecifikation går alltid...
Den enklaste metoden är ju onekligen att använda Titanium Backup, ta en backup på den gamla appen och sedan föra över den (backupen alltså) till...
Jag postar lite egna dumpar från GSAM som referens - det ger goda möjligheter att jämföra beteendet, inte minst när det gäller wakelocks etc....
Jag gör ett litet inhopp med en rapport då jag kört RR sedan de tidiga versionerna baserade på Lollipop. Den version jag har nu är 5.8.1/Nougat...
Sonyn i detta fall är beställd via AirMiles poängshop i Kanada så det är inte Kina-import vi talar om här. När det gäller det ämnet har jag endast...
Då ligger du bättre till än en TV som beställdes med AirMiles den 7 november och där senaste budet i sagan var att leveransstatus fortfarande är...
Perfekt, GSAM kommer att kunna ge detaljerad information om vad som drar ström. Kolla runt i appen och ta fram uppgifterna även för "times awake"...
Posta gärna skärmdumpar så blir det enklare att ringa in problemet. Dock måste det påpekas att de flesta lösningarna på problemet antingen...
Jag skulle rekommendera installation av GSAM Battery Monitor samt ev Wakelock Detector och Better Battery Stats för att analysera djupare. Sedan...
Det är en stor nackdel med alla försök att släppa backuplösningar från tillverkarhåll: De fungerar endast inom det egna märket. Problemet uppstår...
Som jag uppfattat saken är inte detta en "vanlig Kinamobil" utan samarbetet ser ut som följer: HMD Global OY utvecklar enheterna, d.v.s tar fram...
Normalt är det där en notifiering men om den öppnas som en dialogruta kan du ju testa att trycka på backknappen. Normalt får man endast upp en...
Vilka onödiga funktioner finns i RR som man slipper i Lineage? Inget ont om den sistnämnda men jag kan inte se något flummigt i en ROM som RR.
När jag beställde mitt ex fanns det endast en "kinesisk" 4/128 - dock har jag endast "använt" MIUI för att kontrollera att hårdvaran fungerar...
Nu har jag inte testat min enhet på det sättet men den har inga som helst tecken på böjningar eller andra skador - dock bör man inte försöka...