Det börjar komma läckor runt nya Pixel Buds Pro. Förhoppningsvis kan 13:e augusti bli ett riktigt trevligt event. Jag ser till min glädje att det åter verkar bli en vinge på pluggarna! New Pixel Buds Pro 2 leak reveals wing tips design
Det blir perfekt för mig. Jag gillar allt med Pixel Buds Pro förutom att de ramlar ut efter ett tag. Jag lyckades med konststycket att tappa en buds i kaffekoppen (full med kaffe). Ett par dagar i rispåsen kurerade den dock.
Frågan är nu om dom forsätter använda Opus som kodec för bluetooth. Jag har stora förhoppningar att en öppen gratis standard blir bättre och bättre med åren. Men det finns inga läckor om spec för hörlurar, bara utseende.
Ännu bättre bilder på färger och vingen: https://feber.se/mobil/google-pixel-bud-pro-2-lacker/469840/
Ser bra ut: Bilder på Googles hörlurar Pixel Buds Pro 2 Inget om vad det är för hårdvara i dem ännu. Hoppas på LE Audio-stöd, men det får man väl nästan ta för givet. Jag hade enorma problem med passformen på föregångarna, sämsta passformen jag erfarit i ett par lurar (...individuellt förstås), och de var också för klumpiga för mig, men nu ser det mycket bättre ut med vingen. Dock se de rätt stora ut fortfarande, men vi får väl se hur det blir i praktiken. Pixel Buds Pro hade också rätt många barnsjukdomar/buggar och inte minst anslutningsproblem, så vi får hoppas att Google lärt sig av sina misstag.
Buds Pro passade mina öron perfekt (täthet 100% och aldrig tappat någon, känner inte att de sitter på plats) och jag har haft i princip noll problem, men köpte de sent och uppdaterade firmware direkt. Ser ingen anledning att leta vidare i dagsläget.
Passformen på de gamla är överlag bra för mig. Dock infinner sig ofta en känsla av de är på väg ut, även om det egentligen aldrig hänt. Så jag ser mycket framemot en kompletterande vinge! På ljudfronten önskar vi oss så klart bättre codecs men jag hoppas även Google har tryckt i bättre chip för signalbehandling. Googles hantering av ljud är världsklass i exempelvis Google Meet, men brusreduceringen i Pixel Buds Pro har fått noll uppgraderingar sedan launch. Jag misstänker att det beror på för lite kraft.
Google Pixel Buds Pro 2 "already in-store" says new rumor Här påstår de att de nya lurarna är mindre än föregångaren, vilket låter trevligt. Även fodralet skall vara mindre än för Buds Pro.
Inte så nytt, vad man undrar är specs. Kan vara säker på att LC3 finns med men hoppas att Opus är kvar. Vad som skulle vara en överraskning är den proprietära LC3plus men det skulle då kosta oss slutkunder. 229 USD kan vara med moms 3000SEK.
Har du fel proppar till dessa? Har aldrig någonsin lyckas få den att ramla ut inte ens när man hoppar med hopprep på gymmet
Jag vore mycket förvånad om inte Opus-stödet är kvar, det borde vara där, för det är väl också vad de använder för sitt rumsljud. Blir intressant att se vilket Qualcomm-chip de specifikt använder.
Är det bevisat att dom kommer använda QC? Google hatar dom, skulle inte bli förvånad om vi får en mini Tensor för hörlurarna. Men Google kommer undvika licenser som aptx, LDAC, LHDC, LC3+.
Nytt Tensor-brandat chip i nya pluggarna! Lovar betydligt bättre ANC. Hoppas där även finns utrymme för förbättringar under lurarnas livslängd! Pixel Buds Pro 2 leak reveals new 'Tensor A1' chip, better ANC, shorter battery life
Google offentliggör Pixel Buds Pro 2 – har stöd för Gemini Live Lurarna har nu lanserats! Finns på Google Store här: https://store.google.com/se/product/pixel_buds_pro_2?hl=sv Går att förbeställa från och med idag och skickas 26:e september. Priset är dock rätt saftigt, 2999 kronor. Gillar att batteritiden blivit bättre trots att lurarna blivit mindre. Upp till 12h utan ANC och upp till 8h med ANC.
Måste testas! Några rabattkoder än? Borde gå att få ner priset lite som med Samsungs senaste? Ha en fin kväll!
Hur står sig dessa på pappret jämfört med Samsungs senaste Galaxy Buds 3 Pro? Finns det någon fördel med att skaffa dessa om man har en Samsung lur (S22 Ultra)?
Kommer kvarvarande Pixel buds pro gen 1 nu b Båda har BT5.4, på kodec fronten är dom lika, SBC, AAC, LC3 men som fjärde kodec är dom olika, Samsung Scalable vs OPUS. Den senare har stöd för alla Android telefoner f.r.o.m Android 13. OBS, Google lovar LE stöd så LC3 kommer tilläggas ju med en uppdatering som OPUS.
Blir nog svårt svara på det på grund av att det är Google första Tensor A1 chips med väldigt lite information om vad det chipset egentligen är. Har även försökt hitta specifikationers över chipset. Det bästa man kan hitta så far är det här i jämförelse men det säger ju inget. Som det ser ut idag så behöver vi nog invänta någon som får dessa hörlurar och gör en teardown på för se vad som inkluderas i chipset och få mer information.