Separate names with a comma.
Vilken av dessa använder du?
Med tiden har meddelande blivit långsam pga många meddelande.Hur står sig Handcent SMS/ChompSMS i prestanda mot originalet på en Legend?
Första biten av koden känner bara av ifall mobilen rör sig. Om knappen (andra biten av koden) är locked ska executeShakeAction(); köras som...
Fast varför utveckla till Windows som är mindre populärt än Android?
Opera mobile finns till Windows mobile och några till. Men för Android finns bara opera mini. Någon som vet varför? Finns det planer på att...
Använder http://www.droidnova.com/creating-sound-effects-in-android-part-2,695.html för att skapa ljud i mitt program. Har en loop på en ljudfil...
Varför inte använda det gamla hederliga o ringa till telefonen?
Anledningen är att man inte vill se 1000 hello world på market. Google förklarar/motiverar detta på ngn sida.
Fast nu ska de ses ur en utvecklares perspektiv och inte användaren. Kan du förklara vad en utvecklade förlorar på det, gör gärna det.
Många appar har en lite och en pro version där liteversionen är gratis med reklam och pro kostar pengar där man slipper reklamen och får utökade...
Kan man göra ngt mer i pro eller är det bara att reklamen försvinner?
Detta fungerar bara för program installerade i market. Händer att jag installerar program utanför market också. När jag håller på en ikon så...
Installerar appar både från market och datorn. Avinstallerar dem genom Inställningar --> program --> hantera program (som tar lång tid att ladda)...
Nu när man kan köpa och sälja appar på market undrar jag hur det fungerar. Måste man ha konto för att både köpa och sälja? Kopplas det till ett...
Synd också att kommentarerna på den ena (http://www.appbrain.com/app/little-portal-lite/brokenwalls.games.littleportal) inte var så bra heller
Tamagotchi var superstort i mitten av -90, släpptes även uppföljare där man skulle ta hand om sin pojkvän/flickvän etc. Ingen som försökt porta...
Tycker det det hade varit intressant (som utvecklade) med en extra knapp like/gilla (och kanske även att man ogillar) under forumsdelen...
Dropbox
Fast hur kan det komma sig att trots vi har samma telefon och båda uppdaterade till senaste versionen så har tjejen problem men inte jag.
Gillar spelet!! Om man rullar jättehögt upp blir himlen tillslut massa kryptiska tecken (i stället för himmel) Någon som har tips hur man...
Både tjejen och jag har en HTC legend med senaste uppdateringen och använder samma (standard) meddelandemjukvara. På min telefon visas meddelande...
Personligen tycker jag att market har ett rätt stort utbud av program jämfört med spel, särskilt om man jämför med apple store. Ändå ges det...
Tycker inte det finns så många bra spel på market som är gratis. Dock är webben fylld av spel i flash. Dock är många för klumpiga för att spela i...
Jag har emulatorn men finns inte market på den och använda inbyggda webbläsaren fungerar som den vanliga, dvs man kommer inte åt market.
Undrar om man på ngt sätt kan ladda ner .apk-filen från android market på sin PC eller mac i stället för i telefonen?
Swedroid är tyvärr inte jättebra för att få hjälp med utvecklingsfrågor. Vilka är de största (internationella) forumen för att få hjälp med...
Har du utvecklat ngt i Appcelerator.com? Personligen tycker jag det finns allt för lite dokumentation och exempelkod för att komma in i det. Har...
Det har inget med tillverkare att göra? Vet ex HTC har sin egen flashspelare. Hur kan jag länka från mitt program swf-filen så den spelat upp?...
HTC kan spela lokala swf (flash) men hur är det med andra telefoner? Någon som har tips vad man ska göra för att kunna spela lokala swf från sitt...
Flash finns väl bara i 2.2 men man kan väl spela flash genom webview (jag kan iaf se alla flashfilmer på nätet med 2.1, inte bara youtube)? Har...
Fast så gör de med allt nytt, gmail, wave etc. Blir typ en testperiod innan alla får ta del.
Varför ödslar du tid på att skriva här, ring numret som står på fakturan!! Exakt samma sak hände mig (också 3), ringde numret på fakturan, den jag...
En äldre bekant har köpt en legend o kan inte hantera den riktigt. Jag är trött på frågor. Någon som har en webbsida att hänvisa till med guider...
Bara att inse att de flesta som sysslar med media använder fortfarande appleprodukter (mac etc) och är "små"frälsta. Klart det blir bra betyg.
Vilken telefon då vad leder det till? iPhone skryter mkt med att den har typ dubbelt så hög upplösning som övriga på marknaden.
Vad har den bästa Androidmobilen (märke, modell?) som inte iPhone 4 har? Menar då inte saker som öppen vs stängd källkod och liknande uppenbara...
Har själv sökt det. Även projekt som ligger under öppen källkod.
Tänkte vara lite retro och skicka en ascii-bild via sms. Kopierade en ascii-bild från en hemsida i mobilen och klistrade in i ett sms....
Men kan jag som utvecklare lägga upp betalapps på market? Har fått för mig att vi svenskar varken kan ta betalt eller betala för apps på market....
Själva appen är kanske inte så stor men med tanke på alla avtal med musikindustrin etc är det ett stort projekt ;)