Separate names with a comma.
Byggde en zip fil med senaste modemet/csc. Är Baseband version N7105XXDLL5 och NEE csc. Funkar bra för mig med WanamLite Rom....
Nu finns sshfs i play store :) streamade 1080p med den utan lagg och hack. Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
root och cifsmanager så är problemet borta heh. Ett annat alternativ är BSplayer free som har en egen CIFS klient i sig.. den kan du ju testa....
Jahapps, jag lovade en liten guide för root och unsecure boot så jag får väl försöka skriva ihop nått.. 1. Pilla bort gummi skyddet som...
Dessvärre kan man inte använda samma verktyg som till cx-01 för att packa om firmware. Håller på med ett verktyg till tizzbirden som gör man kan...
Man får gå in på tizzbird settings och sen avancerat så kan man sätta microusbn i devel läge så får man adb :) Sent from my Galaxy Nexus using...
Har lyckats få in insecure boot image med. Nu har man adb root med. Skall skriva ihop lite instruktioner när jag kommer hem. Sent from my...
Nej, man behöver inte reroota varje gång. Dock körs inte adbd som root men jag har byygt en ny boot.img som löser det. Skall bara klura ut hur...
Jaha, root va ju inte allt för svårt.. pilla bort den där gummi saken för SD kortet och stoppa in det i en linux burk eller liknande så kommer...
Det som är om man har root.. då monterar man upp en cifs enhet som en katalog sen funkar alla spelare. Jag vill ha root :) Är nog dax att börja...
Verkar som root är knepigt på N1.. dock uppgradera jag firmware till den senastem testa med unroot o.s.v.. nån som har root på senaste firmwaren?
Motorola droid 3.. inte så dum alls :) Sent from my DROID3 using Tapatalk
Well, jag kör med samma inställningar som var på swedroids wiki.. en apn för data och en för mms.. funka fifint det. Sent from my DROID3 using...
Just, jag har rootat och kör liberty 1.2 Sent from my DROID3 using Tapatalk
Jag har med en xt862 och den funkar finfint med mms och även jag kör med telia. Satte in dom 2 APN som fanns på wikin. Sent from my DROID3 using...
Jag köpte en XT862 och den va riktigt bra.. bra gediget tangentbord som iaf jag gillar att skriva på. Skärmen var grym, satans va bra den funka...
Byggde en egen men får felet: Could not create account. No accounts found. SEB appen funkar bra.. har lönekonto och sparkonto där. Test med...
--- a/src/org/connectbot/service/TerminalKeyListener.java +++ b/src/org/connectbot/service/TerminalKeyListener.java @@ -161,7 +161,9 @@ public...
Ja, det är därför du först måste kompilera kcm för att sedan använda den binären för att kompilera en ny .kcm.bin fil :) Well, Back knappen är en...
För små åäö: https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=340035#post340035 Dock kräver det att du rootar. För fungerande TAB i ConnectBot:...
Känd bugg.. kör in 28 eller RC2:an (samma) så funkar det sen :)
Hur vart det med små åäö? Va ju några som haft problem med det.
Connectbot Vettefan om denna tråden är bra men vart less på Connectbot som inte klara TAB så byggde en egen som fixar biffen. Avinstallera den...
Dom gör nått hemligt med små åäö då keymappen bara innehåller stora ÅÄÖ så hur dom trollar fram lilla åäö är ett mysterium. Jag byggde ny keymap...
Här kommer hela utvecklingsmiljön för dom som vill pilla själva. OBS! Då jag pillat i kcm (den som kompilerar .kcm till .kcm.bin) så funkar den...
Jag fixa det, fick dock bygga en ny vision-keypad-nor.kcm.bin Den som fanns från modaco jag körde hade inte små åäö med i kcm.bin filen? Skumt :)...
Knappar och tangentbord Hade lite problem med cyanogen och min nordiska desire z. Ingen av touchknapparna funka (meny, home, back, search). Efter...
När beställde du din från Dustin? Jag beställde den 17/9 och mailet jag fick när jag frågade var att jag hade plats 2 i den batchen dom väntar in?...
Får fortfarande FC på user dictionary (v2) :(
Jag som flasha in 5.0.1 i morse.. men kul med en utvecklare som faktiskt anammar det där med att släppa ofta istället för mega uppgraderinga man...
Finns en divx spelare.. yxflash dock får man bara se 2 minutyer och man inte köper den. Men den funkar iaf :)
Varför krångla till det med att stoppa det på sdkortet? adb install fil.apk samma som en del som skriver "adb shell mount -o remount,rw...
Nja.. får ju USB tethering, tun modul och lite annat gott.. för min del är det mest root samt tun modulen som är viktiga att få in annars vettefan...
Jag fick min N1:a igår och nästan det första man gjorde var att installera CyanogenMod. Funkar perfekt för mig och jag fick en bra skillnad mot...
Har själv beställt en oxo, även jag har en magic. Jag gillar android men N900 och native linux tilltalar även mig :) Hoppas nu bara fansyget...
https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=502 Körde det själv innan och det funka för mig iaf.. med cyanogen 4.0.4
E/AndroidRuntime( 122): android.database.sqlite.SQLiteException: no such function: UCS2_LOWERCASE: , while compiling: SELECT _id, name,...
Jag byggde en ny kernel (2.6.29) med support för det mesta (tun inbyggt) 528Mhz high 246Mhz low + massa annat som säkert är bra att ha... dock...
Okey, bra rom och den har VPN support (PPTP, L2TP) om man har 2.6.29 kerneln som har funktioner som mtpd som skall koppla upp VPNet använder sig...