Separate names with a comma.
Deep sleep gör att den drar ca 0.1-0.2% cpu per timme. Jag har t.ex kört min i fyra dagar nu utan att ladda med ca 6 timmar aktivt användande......
Njae, riktigt så är det inte. CM7.03 - ext3 och 2.6.29-kernel. Kerneln utvecklas inte längre men är att betrakta som stable. CM7.1-...
Japp, nya 2.6.32 fungerar grymt bra för mig sedan beta2 kom ut som fixade att stora appar med data på SD inte syntes. Viktigt är dock att...
Den faller inom ramen för prylar som det är för mycket jobb med att sälja.. Men jag kan rekommendera att spendera 30 kr inklusive frakt på Ebay....
Jag har två... Ett skinnfodral som är som en gammal filofax, detta är det fodral jag alltid använder. Går att öppna upp 180 grader så den är...
Jag klarar hela 6 dm! :)
Ja, du kör ju inget från själva 1.2-installationen. Men det är klart, lite meck blir det ju. Enklast är nog att testa CM7 på emmc, blir du inte...
Gör det från windows eller linux då eller via cwm från sd-kort, finns mängder av guider på XDA. Sent from my NookColor using Tapatalk
Road & Track var gratis för mig efter installation, mycket passande gratistidning för mitt vidkommande. :-)
Varsågod...Jag är också sjukt nöjd med min, betydligt MER än vad jag trodde jag skulle vara! :) Vanliga Opera, men jag kör dock mest vanliga...
Det är som sagt väldigt rörigt.. För mig fungerar det bäst i Opera och vettigt i vanliga browsern. Dolphin är bara ett skin till vanliga browsern...
Trevligt! Fungerade finfint! Kul att kunna läsa topgear utan att bli rånad av pressbyrån! Sent from my NookColor using Tapatalk
Låter som ditt kort är trasigt eller kanske har något skumt bootblock. Testa att rensa det helt på partitioner och annat.... Det finns ju andra...
Ja, man kan hoppas... 1.3 GHz, vpn, interactive governor OCH fungerande sleepmode vore ytterst trevligt... Sent from my NookColor using Tapatalk
Inte om du ska installera till emmc/internt flash. Ska du köra från SD kan det ju vara trevligt. Sent from my NookColor using Tapatalk
Jag har också kört med både class 2, 6 och 10 utan problem. Jag tycker definitivt inte standby of death är anledning nog att inte köra cm7,...
Under förutsättning att du installerade till interna minnet (emmc) så har du följande. /mnt/emmc - ca 5,3 Gb ledigt. Detta är partitionen som...
Samma här, och uppgradering till CM 7.02 igår. Jag tycker nog det är märkbart rappare, framförallt verkar 7.02 ha fixat mina wifiproblem! :)...
Ja, det är lätt att återställa, men jag tror inte du kommer vara så sugen att gå tillbaka om du testat CM7... Fördelen med Nook är som sagt att...
Skönt att det löste sig... det fina med Nook och sin emmc och boot från microsd-kort är ju att den är snudd på omöjlig att bricka! Vad är zinio...
Vilken klient kör du? Aldiko kan man ju använda enorma typsnitt i? Själv skulle jag jämföra min typsnittsstorlek med en pocketbok, vilket ju även...
Egen server på Amazon EC2 för att framförallt beställa saker i USA. :p Jag har dessutom amerikanskt kreditkort vilket kanske är den svårare delen....
Vad tycker du är så bra med stock? Det enda som blir sämre med CM7 är standbytiden p.g.a buggarna med sleepmode. Jag står inte ut utan tablet...
1. Ja, det skulle jag nog säga i dagsläget... Åtminstone snabbaste och tillräckligt stabila. :) Om man vill ha lite mer "lull-lull" och themes...
Ersätter telefonen vid hemmasurfande och har den som eboksläsare... Kan säkert fungera bra i sommar för att underhålla små barn också. :) //H
Varför från UK när komplett verkar ha dem för samma peng? (Dock ej i lager....) Sent from my NookColor using Tapatalk
Jag kör nu CM7 med dalingrins sista kernel och en patch för Alsa och det fungerar ruskigt bra nu! Dock så är man ju fortfarande begränsad till...
Jag har kört Phiremod 5.3 och kör nu CM7 istället för HC. Måste säga att CM7 verkligen fungerar ruskigt bra med de nya tablet-förbättringarna......
Desire.... Ja, det går säkert långsammare men B&N laddaren blir så j-a klumpig med adapter. :) Jag har inte lidit av det.
Jag köpte ett rött skinnfodral och ett neoprenfodral för 20 kr på Ebay. :)
HTCs laddare kör jag med. Fungerar finfint. //H
Youtube fungerar bara med SD-material. SVT-play fungerar inte alls för mig. :) Flash fungerar inte med HC, det måste komma AOSP-HC och nya...
Videoaccelering på Honeycomb lär inte fungera bra förrän HC blir släppt som AOSP. Rockplayer fungerar med mjukvaruuppspelning idag och jag har...
Det är väl en känd begränsning med Honeycomb? Går att fixa med ADB om man verkligen behöver dem.. Själv föredrar jag att ha minimalt med data...
För mig är det olika från bok till bok.... Vill ha AOSP ändå... ;-) Sent from my Nook using Tapatalk
Åhh! Tack för mycket bra tips!
Hihi, den har jag också upptäckt... Annars fungerar den bra för mig också... Problemet är väl att den kräver amerikanskt IP - så den fungerar...
Ok, jag har inte lagt på 2nd edition utan lagt på fixar med ADB, du kanske fick ny kernel med den som inte beter sig lika bra? :ehm: Man...
Kan någon förklara för mig VARFÖR denna enorma hysteri om Flash? Jag tycker det är mest reklam som är flash och det är ytterst sällsynt att jag...