Separate names with a comma.
Börjar bli trångt på den beryktade grillen :p Någon påstod att nuvarande modemet JVT dök upp med version 3.9. Har ni någon aning om vilket...
Slim är superstabil, och jag förstår inte på vilket sätt den skulle se eländig ut? Det är ju oftast helt möjligt att mixtra med våra telefoner så...
Då är vi åtminstone tre som tyckte det - det gör mig faktiskt lite gladare :)
Men vart f.. tog market vägen...? Inte installerad plötsligen? Och reboot när man startar titanium ... Vad skulle jag på den här att göra just nu...
Här har det i alla fall slutat regna efter 48 timmars konstant ösregn ... Det är kanske lite tidigt att ropa hej, men jag tror att rensningen...
En fråga till er som bytt till Semaphore. Körde ni clear av init.d och NSTools i CWM? Jag gjorde inte det första gången, men sedan läste jag...
Det jobbiga är bara att man redan har hittat saker med ICS som man absolut inte vill vara utan :D Snacka om I-landsproblem ...
Jo, det är klart att det i stor utsträckning är beroende av hur man använder telefonen, och är det en smartphone så tär allt det 'smarta' på...
Batteritid, ja... Jämfört med GingerReal är den ju nästintill katastrof! Ok, kanske lite att ta i, men bra är det ju inte, även om jag tar...
... och där lades gamla bootanim upp ... flashdags igen :D
Smidig och mjuk - tycker att det var rätt stor skillnad mot den som levereras med Slim. Faktiskt större skillnad än med föregående version. Eller...
... och försedd med en ny, inte såå snygg bootanim ... ;)
En kreativ tjomme fixade till mms.apk så den inte konverterar. Dessutom inverterade färger (heter det väl...?). Mycket mer lättläst enligt mig....
Hittade en dlna.apk på xda men den funkade inte. Provade till och med en gammal dlna från någon gb rom - gick förstås inte heller. Det var väl...
Nä, bloat kan man ju kanske vara utan, men den fungerade väl rätt bra för att visa media från luren direkt till tv... Nu får man dras med...
Vart tog Allshare vägen? Försvann det med ICS? Hittar några enstaka trådar på xda om dlna.apk'n men inga länkar som funkar...
Jo, jag har verkligen tvekat över att knuffa in en ny rom, eftersom GR funkat så otroligt bra ... Men sen såg jag att allt handlar om glassmackor...
Ha! Då var man på Slim efter lite pyssel med okänt IMEI *hick* ! Men shiiit vad litet allt var med 180 dpi... Inget för mina gamla ögon :) snabbt...
Tackar! Tror minsann att jag gör ett försök. :D
Mors! Var ett tag sedan jag höll på med telefonen eftersom jag har varit så sjukt nöjd med den rom jag har (gingerreal) men nu börjar det suga i...
Rotade igenom Ramads tråd över släppta stock firmware och letade efter de som har csc XEE eller NEE. Rätt? Jag har i alla fall fått uppfattningen...
Gärna reboot... :D Nej, jag har inte heller haft en enda ofrivillig omstart. Har inte konfigurerat med EDT men använder endast glass lockscreen.
1. Om jag minns rätt så funkar de lika (ett tag sedan jag hade en stock rom) 2. Ser så ut (har inte använt swype förut, men det gick att ändra...
Ok... Nu har Redmaner & Muaithaifighter skaffat sig ett eget forum GingerReal ROM - Index Tycker det verkar lite oklart om de kommer att lämna...
Jodå, det du nämner ovan funkar alldeles utmärkt i GR. Men har du fler GR-specifika frågor så ställ dessa i GR-tråden - denna tråd handlar ju om...
CWM rakt av är min gissning, men väntar just nu på att laddningen ska bli klar så jag kan prova...
Downgrade! Då var det dags för en ny up ... Nää, downgrade var det ... 8.1 som släpptes för inte så länge sedan höll inte måttet, så nu är det...
Japp, något blev visst lite fel med något script så man måste själv byta namn på mappen. Men saknas det inte en undermapp...? Nu ligger bara...
@robnil Cfroot har 'lagfix' (konvertering -> ext4) - lusläs mer ... TW-finesser... vet inte vad du menar. GR kommer med TW-launcher om det är...
Vet inte om frågan var ställd till mig, men svaret är enkelt: jag låter allt vara som det är, ändrade inget från den setup som kom med...
Eeh, fråga: du startar två trådar (med två minuters mellanrum) med samma frågeställning. Varför?
Njae, för att kernel flasher ska fungera så måste ju luren redan vara rootad... hämta cfroot för just din version och flasha med odin. Läs noga...
Har du provat att flasha en XWJVB med csc NEE eller XEE från Ramads tråd (länken Mumriken skickade med i post #6)? Det borde göra Kies lite mer...
Haha, forumets Waldorf & Statler som envist påstår att 'det var bättre förr, på GingerReals tid'! Undrar hur länge det skulle dröja innan...
@knasgas: jag ser egentligen ingen anledning att byta från semaphore till något annat. Den funkar kanon för mig. Likaså jvq-modemet som kommer...
Dags att flasha om igen dårå? 8:an ute nu :)
... så tog det roliga slut ... Ett tråkigt besked från Redmaner :cry: xda-developers - View Single Post - [ROM][10/7] GingerReal - V7.1.3 JVQ -...
Om jag inte missminner mig så fungerade det för mig att uppgradera till jvh via kies efter att först ha slängt in en jvb med csc xee (eller nee,...
Ok, den teorin sprack. Hade luren på laddning hela natten, och när jag sedan drog ur laddaren gick den ned till 98%. Det kan man ju inte direkt...
Jag tror mig ha läst någonstans att den numera aldrig kommer igång med underhållsladdning efter att batteriet har laddats fullt. Det skulle - om...