Separate names with a comma.
Det har inte med ROMen att göra. Man partitionerar om telefonens minne. Dock finns det ingen speciell guide för det ännu men visst går det nog att...
Han kan ju ha ändrat saker i kerneln som drar ner på batteri användning väldigt mycket? ;) Behöver inte vara ändringar för skärmen.
Pröva att göra wipe/factory reset, wipe cache och wipe dalvik cache (dalvik wipe hittar du under advanced i recovery).
Om du stänger av datatrafik så berör det inte om du får in gsm/3g teckning. Om du inte får in någon teckning så söker den ju för att du ska kunna...
Kernel innehåller radio (telefon radion så du kan ringa) och likande saker. Har du bra teckning där du använder telefonen? För om den inte har...
Min One X knakar inte. Jag skulle säga att du har haft en himla tur då om det som du beskriver verkligen har hänt. Brorsan tappade sin Desire HD...
Pröva att göra följande saker i cwm: factory reset, wipe cache och wipe dalvik cache (du hittar dalvik cache wipe på advanced). Sen prövar du att...
Har du flashat boot.img?
Lite OT, varför ta risken att låsa när det finns ROMs som fungerar lika dant som stock ROMs? Bara av lite ren nyfikenhet :) Exempelvis...
Du kan inte ta emot dem men de från XDA brukar vara snabba att släppa den senaste programvaran, brukar inte ta många timmar tycker jag :)
Det är lite lagg i launchern ja, men det lär bli fixat snart förhoppningsvis :) Notera att det är den första beta releasen för One X. Bugs...
Verkar som MIUI China haft problem med sina servrar idag... uppdaterar första posten så fort download kommer upp på MIUIAndroid för er som inte...
Du får bara hem 20mb av den för att deras servrar är totalt överbelastade av någon anledning, inte ens de på miuiandroid får hem den så de kan...
Changelog 2.6.15 Changelog 2.6.8 Changelog 2.6.1 Changelog
FAQ Q - Finns det Beats Audio och HTC's kamera app? A - Ja just nu är One X MIUI ROMen baserad på HTC's stock rom så Beats Audio och HTC's...
[IMG] Så ja, lite kortfattat om MIUI. MIUI är en av de populäraste custom romarna just nu! Baserad på HTC's Ice Cream Sandwich stock ROM...
Om du väljer att göra backup på apps + data så ja.
Du måste vänta på att det kommer en ny IC version. Ställ in så att du bara ser användar apps (user apps) sen gör du backup på allt + data :)
Jag har aldrig sett någon annan publik svensk miui dock så... :/ Osäker
Mja jag har inte gjort nånting ännu men har ev. planer till det när det väl släpps. Satt o klura lite att kompilera en egen rom med PatchRom (MIUI...
Vad jag har löst/hört så bygger den på HTC's bas. Alltså har den sense frameworket och kan då ha htc's kamera app :)
Från MIUI's officiella twitter: MIUI ROM @miuirom MIUI V4 for HTC One X will be released for public this Friday. :D
http://blog.htc.com/best-camera-phone/
Den läkta betan som finns på miui Android är från miui själva och är baserad på htcs sense rom därför kan den ha sense kameran :-) Notera dock...
Jag har alltid tyckt att sense har vart skitfult. Men senaste sense 4 tycker jag är bland det snyggaste stilrenaste jag har sett så det är plus...
Version 007 ute nu. Tydligen ska den ha andra tweaks för skärmen så batteriet blir bättre. Glöm inte att ta backuper etc. innan ni flashar...
Från Trips twitter: Noeri ... @TripNRaVeR New CM9 version will be released tonight Undrar vad han överaskar oss med ikväll :)
Det är själva sms appen som android skrivit som inte gillar radbrytningar ;) Ladda hem GO SMS Pro...
MMS verkar tyvär inte funka, alltid vart problem i cyanogenmod där tycker jag. Haha det med radbrytningar hade jag inte ens tänkt på men märkte...
När du säger "betats" vad menar du då? Beats eller denna cm9 betan? Har även en polare med iphone4s och där låter inte ljudet speciellt vettigt...
Är det en svenska lektion vi har här eller? Kanske dags att börja läsa trådarna extra mycket när du byter telefon modell då? Issues being...
Haha driver du? Är väl rätt så basic vid det här läget att man bara har sig själv att skylla om man gjort fel, Och att man måste lägga över någon...
Pröva att flasha någon av alla sense romsens boot.img. Någon kanske funkar :)
Hahaha jag använder inte tack knappen så ofta men nu bara måste jag! +100
Har ett tag kört Ubuntu på min laptop för att pröva på det lite, MEN det går inte att installera Nvidia drivrutiner på den. Men det har alltid...
Där musiken ligger, bilder och allt annat sånt. Det är det du får upp när du kopplar in mobilen till datorn. Lite överkurs men kanske...
Du rootar för att bli "administratör" för din telefon. Du låser upptillgång till att ändra system filer etc. Du behöver custom recovery för att...
Vet inte om ni redan bestämt er men jag skulle sagt S2, för att den har större skärm. Bara det faktiskt. ZTEn klarar de sakerna du beskriver. Men...
Det står i gigantisk orange text o_O :D Här har du direkt länk iallafall http://dl.dropbox.com/u/56466503/Mods/audio_effects.zip
Det är ett inofficiellt forum, alltså en fansite fast de ligger väldigt nära miui china tydligen. Det är just anledningen varför inte jag har...