Separate names with a comma.
Måste va nå fel jag gör. Ingen annan som kan hjälpa mig? Trodde det skulle vara så enkelt att köra autoflash och sen få bättre batteritid...
Hur bär ni er åt som får runt 5 timmar skärm tid med den här kerneln? För mig blev det inte ett dugg bättre batteritid med den här. Trodde jag...
Inte alls imponerad ändå av Franco kernel. Fixade bara 15h på batteriet med 3,5h skärmtid idag. Eller bör man ge det en chans några dagar till...
Märker redan ganska stor skillnad med batteriet. 10h på batteriet nu och lite över 1h skärmtid och 65% kvar. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Har nu låst upp telefonen och rootat samt köpte francos app för enkelhetens skull. Blir spännande och se hur stor skillnad det blir. Vad är det...
Kollade in trickster mod appen men fattar inte dess funktioner. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Och är francos kernel helt felfri? Inga buggar eller annat störande? T ex krånglande täckning eller annat. Jag vill att luren ska funka som den...
Om man ens visste vad bootloader är. Känns drygt att behöva göra en reset i luren för att köra in en kernel, har jag inte behövt med andra...
Man måste alltså låsa upp bootloader för att kunna roota? Och därefter kunna flasha in franco kernel? Har jag fattat rätt? Om jag fattat rätt så...
Ingen som hjälper mig lite mer? :) Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Hur ska jag göra för att kunna flasha in en kernel? Måste man låsa upp boatloader först för att kunna roota med Nexus root toolkit? Och vad är...
Hur ska jag göra för att kunna flasha in en kernel? Måste man låsa upp boatloader först för att kunna roota med Nexus tool kit? Och vad är...
Den tanken slog mig också. Får testa och se själv, bäst de. Och de flesta verkar nöjda med den kerneln så de kan ju inte bli sämre iaf :)...
Är inte jätte imponerad av de tider hund skrev att han hade längre upp här. Är det värt för några minuter extra i batteritid? Nja tror inte de....
Jag lyckas få lite bättre tider ändå än dig och då kör jag helt stock och stock kernel. 4h skärm tid är inga bekymmer. Funderar om det är värt...
Det man också kan göra är att ladda ner en app som heter "picasa tool" och radera alla mappar med bilder i. Sen lär man ju göra som de andra...
Jag har nu löst problemet äntligen :) Först provade jag att ta bort lite appar och prova logga in men det vägrade funka. Tänkte att appar...
Har också tänkt den tanken eftersom det funkade i början när jag fick telefonen, sen har jag ju installerat appar då och då. Men vilken app ska då...
Jag har nu testat det men funkar ändå inte. Provat med både WIFI och 3G men inget funkar. Det fanns varken en proxy eller port. Om jag nu gått...
Hur gör man det? I appen?
Ja jag antar att jag har senaste versionen, uppdaterar alltid appar till det senaste. Har haft samma problem med min förra note 2 också....
Brukar prova både och men funkar inte ändå. Jag kan söka efter ett forum, t ex swedroid, sedan skriva in användarnamn och lösenord sen trycka...
Det har jag också gjort flera gånger. Glömde tillägga det!
Hej! Har haft en nexus 4 i nån vecka nu och har problem med en app som jag vill använda mycket. Det är Tapatalk som vägrar funka som det ska....
Hej! Behöver lite hjälp här, tack. Jag kan inte logga in på olika forum med tapatalk 2 appen för android 4.1.2 på min Galaxy Note 2. Har...
Min telefon fungerar kanoners efter uppdatering, men inte märkt nå märkbara skillnader. Det enda negativa jag upptäckt är väl stavfelet på...
Min är tvärtom, käkar typ mindre :)
Efter att ha uppdaterat så har jag upptäckt en väldigt fin grej. Nu kan man ändra vilka knappar man vill ha i rullgardinen, man kan välja precis...
Ja det är en väldigt stor uppdatering. Min är 270MB
Nu är en ny uppdatering 4.1.2 här för de nordiska telefonerna och vanliga GALAXY Note II (GT-N7100, utan LTE) Jag fick den via kies nu på...
Oj blev lite fundersam nu. Jag testade speedtest i skrivande stund, får knappt 1 mbit/s ner och 10 mbit/s upp. Och sedan testar jag...
Jag har en sådan router: http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/trdlsa-n-300-mbit/netgear-wnr3500l/146536.5415/ Och det står...
Hej! Har lite problem med hastigheten med min note 2 när jag använder wifi hemma. Jag sitter på en 100/10 lina via kabel-tv från tele2....
Jag har också stora problem med hastigheterna på min note 2 som jag köpte för någon vecka sen. Jag sitter på en 100/10 lina från tele2, och med...
Facebook: Samsung firmware developers doing last minute fixes to the GT-I9100 Jelly Bean for XEO (Poland). Lets hope they want to rush it for...
SamsungUpdates facebooksida: "Samsung sends replacement Galaxy S II devices with Jelly Bean loaded. Official push is hours away :)" Alltså är det...
Har du twitter? Så följ SamsungUpdates så ska du få se en jäkla massa officiellt! Där meddelade de ju att vi ska förvänta oss att en uppdatering...
Lugn. Bara tisdag än ;)
"Sweden GT-N7105 Galaxy Note II LTE update N7105XXDLL1/N7105TLADLL1" Det hittade jag på SamKiesUpdates twitter. Flera länder i europa verkar ha...