Separate names with a comma.
Jag har uppdaterat de flesta utav mina applikationer sedan det mailet kom, men alla blev "unpublished" idag. Verkar som det är fler som haft samma...
Jag upptäckte just att alla mina applikationer blivit avpublicerade från marknaden utan någon som helst notis. Någon som varit med om det samma?
Jag brukar använda requestWindowFeature(Window.FEATURE_NO_TITLE); i aktivitetens onCreate().
Får du inga loggutskrifter så prova att komentera bort all kod i onCreate, och sedan avkomentera en rad åt gången ovanifrån för att se vilken rad...
Det var underligt. Applikationen skall fungera från SDK version 3, dvs. android 1.6, och den enda permission den kräver är tillgång till internet....
Applikationen deltar nu i Swedish Application Developer Contest (SADC) Uppskattas den, så rösta gärna på den på http://sadc.se/appar/?sugar-log.
Just nu sträcker sig skalan till 22. Nära nog? Möjlighet att se höga värden i grafen påverkar möjligheten att se detaljvariationer bland de...
Jag är nu klar med applikationen Sugar log, och den ligger på marknaden (en gratisversion med reklam, och en betalversion utan reklam). Jag har...
Tack nonajme! Att använda 4 och 8 som standardvärden kanske är en bra ide då, det stämmer även ganska bra med siffror jag hittade i en artikel på...
En checkbox för att indikera sjukdom och en drop down lista med "händelser" är på gång. De alternativ som går att välja mellan är före/efter...
Jag har också startat en sida på facebook där tanken är att applikationsanvändare och diabetiker skall kunna samlas och diskutera applikationen...
Det var underligt. Jag scanade precis med "Barcode Scanner" och fick en länk till market. Men prova istället att söka efter "Visual geometry...
Applikationen börjar ta form och är snart redo att släppas. Men jag skulle behöva lite feedback ifrån någon eller ett par diabetiker....
Intresserade beta-testare kan ladda hem applikationen från http://www.dafer45.com/under_utveckling/Diabetes_control.apk
Hej! Jag har gjort ett första försök att skapa en sådan här applikation med fokus på att den skall gå snabbt att använda. Den tillåter...
Denna applikation delar sedan tidigare tråd med en annan applikation i underforumet "Appförslag och idéer". Men då jag anmällt den till SADC...
Denna applikation har ett par månader på nacken, men tänkte att det var värt att posta den här trots allt. Modern compass är en applikation som...
Tackar! Lägger förslagen på minnet, så får framtiden utvisa om de på ett vis eller annat blir implementerade.
Kul att höra att den kommer till nytta! Alla förslag på förbättringar är välkomna.
Jag har skapat en ny applikation vid namn Visual geometry calculator. Denna hjälper användaren att beräkna längder, vinklar och areor i ett antal...
Ett första tips vad gäller paket är att välja en första del av paketnamnet som anknyter till dig som utvecklare eller ditt företag. Själv låter...
Skulle du möjligtvis vilja ge lite detaljer om vad för slags funktioner en sådan applikation skulle kunna innehålla? Det skulle hjälpa för att...
Du kan som Zooklubba säger lägga upp applikationen utan att publicera genom att på http://market.android.com/publish/Home trycka upload...
Ytterligare uppdatering angående "Distance and area measurement" Det är numera möjligt att exportera uppmätta ytor som .kml filer, vilka sedan...
Tack för det dokumentet m.mond! Vad gäller försäljning inom EU verkar reglerna helt överkommliga. Så länge man inte kommer upp i runt 30 000...
Jag är rädd att detta endast gäller så länge köparen av den elektroniska tjänsten befinner sig i Sverige? Du undviker fortfarande att beröra det...
Ok, fel av mig. Men bortsett från den exakta andelen, vilken inte är så relevant för problematiken, så stämmer problembeskrivningen va? Är jag...
Problemet är att det som jag förstått det, och som bits förklarar ovan, är så att momsen skall betalas i köparens land.
Tack för informationen bits, men jag tror problemet är en aning mer komplicerat i detta fallet. Med en lite mer detaljerad beskrivning av...
Om någon vore villig att reda ut detta ordentligt så är det ett ämne som verkligen skulle förtjana sig en sticky här på forumet. Jag skulle...
Jag har Swedbank som bank och har haft problem med att få mina kontouppgifter godkända. Mitt efternamn innehåller ett 'ö', och jag mailade och...
En kort uppdatering angående "Distance and area measurement" Applikationen har utökats med följande funktioner: Möjlighet att byta mellan...
Skicka med din Activity som ett Context till din klass. (Alternativt kan du byta ut alla Context nedan med Activity) //Activity.java public...
Sidan http://www.dafer45.com/android/for_developers/virtual_reality/vr_package.html har uppdaterats med ett tech-demo kallat VRTechDemo. Detta för...
Jag kan ha fel, men tror att länken är till för ifall du väljer att göra reklam för din applikation via AdMob. Det går bra att registrera en...
Nagra utdrag ur distributionsavtalet http://www.android.com/us/developer-distribution-agreement.html 3.3 "...you must collect all fees for the...
En alternativ marknad till android market som tillåter utvecklare från alla länder att publicera både gratis- och betalapplikationer, och likväl...
Du kan nog rakna med att du per 1000 reklamvisningar tjänar någonstans mellan 10 och 50 cent. Det beror därför mycket på hur ofta dina anvandare...
Hej! Jag skulle vilja informera alla utvecklare om att jag för tillfället skriver en virtual/augmented-reality motor som jag har för avsikt att...
Applikationen är åter uppdaterad, och det går nu att spara uppmäta områden och senare vissa dessa igen.