Separate names with a comma.
Jag är inte trådstartaren, men tack för tips. Jag förstår dock inte hur DNS-proxy kan användas för att streama innehåll från andra regioner. Det...
14 dollar per år, eller är det något annat pris ni syftar på?
Nu står det förvisso att alla som fått rutan blivit informerade efteråt om att det var ett test, och även att de tackat ja till att vara del i en...
För mig blev det något fel efter att jag fått besked att 5G skulle komma till abonnemanget, det skulle aktiveras ett visst datum men så skedde...
Vet du ifall man brukar få en IPv4- eller IPv6-adress när man gör ett sånt köp? Vilka VPN-tjänster erbjuder det, och vad brukar det kosta typ?
Ja, det där är ju helt sjukt - och verkar vara en ganska okänd aspekt på det hela. Nämligen att VoLTE-kapabla telefoner kan fungera fint över 4G...
Googles AI förklarade den ena termen: Host Card Emulation (HCE) is a software-based technology that allows a mobile device to act like a...
Jaha, kul att Integrity VPN har ett eget forum. Där får jag gå in och läsa ibland. Tråkigt i övrigt. Jag visste inte att det blivit så lätt att...
Jaha, jag har stängt av mejlutskick från Halebop. Jag brukar dock få sms-utskick från dem med erbjudanden, men nu var det ett tag sedan jag fick...
När en bekant ville exportera sms från Imessage så gick det inte, när vi efterforskade metoder. Det var dock knutet till ett företagskonto i...
Förtydliga gärna: om de tagit bort en grej så att man som användare ser mindre info (4G+), varför misstänker du i nästa mening att de kommer lägga...
Och hur länge har det funkat nu, utan att du kopplat upp via något indiskt IP-nummer? Kanske att de kör någon policy att man huvudsakligen måste...
Det låter rimligt. Vet du hur det funkar med samtal och sms, blockeras allt sånt efter 30 dagar också eller kan man fortsätta använda samtal/sms...
Ni vet på flygplan, där tillåter flygbolaget att man går in på deras egen webbsida över Wifi, för att kunna göra ett köp av surf. Tills man har...
Alla Hallons kontantkort verkar vara giltiga i 30 dagar. Vad händer efter det? Slutar det fungera, eller går det över på någon "basprislista"...
Jag är inne på samma linje. När vissa som låtit sig luras ska berätta i tidningen hur det gick till, så brukar de ofta ge en detaljerad bild av...
Fick ni detta över sms? Har ni haft kontakt med supporten i sommar? Jag har inte fått något sms, ska kolla sen i appen om jag kan aktivera surfen...
Ifall du är i samtal med teknikern, du kan inte försöka luska lite i om du kan få fram vad för "säkerhetsbrist" i Google Pay som gjorde att...
Vad för slags reklamblockering var det, DNS-blockering, webbläsartillägg (i Chrome?) eller något annat?
Google har alltid varit väldigt duktiga på att översätta supportartiklar och villkor till en massa olika språk. Kanske maskinöversättning, så att...
Jag kunde kolla på BBC Iplayer under sommaren 2024 utan problem, med hjälp av Bahnhofs VPN-tunnel, "Integrity VPN". Kan inte minnas att jag angav...
Du menar testet på Googles webbsida där man fyller i IMEI-nummer? Du kan utan problem fylla i ditt Google-konto och sen IMEI-numret, då får du...
Jag måste tyvärr säga att Googles Find My-nätverk har blivit sämre igen. Nu känns det som att mina taggar uppdaterar mer sällan, inte ens dagligen...
Aha, det var klantigt av deras support! Halebops support brukar vara väldigt bra, men en gång har de fabulerat ihop helt felaktig information och...
Aha, du vet inte vilka operatörer som tillåter lägst laddningsbelopp? Halebop tillåter väl påladdning av några enstaka kronor, har någon av...
Att det bara står "Sweden" när det syftar på "Sweden Mobile" (N4M), har du sett det tidigare? Det som gjorde mig konfunderad, saknas ju ett ord....
Just det, täckningsaspekten för Tre kan ju vara en viktig parameter, att jag inte borde välja Tre av det skälet. Vet du hur det är med...
Det där med *101# och 4433 måste du ha misstolkat, eller så har deras support uttryckt sig klumpigt. Det är två olika grejer. Antingen knappar man...
Ifall man vill blockera alla okända eller dolda nummer, då finns det redan appar som erbjuder det utan kostnad. Jag har själv haft en app med den...
Någon som inte använt sin Pixel 6a på länge - typ haft den avstängd i en byrålåda under ett flertal månader -, som ändå fått mejlet från Google om...
Gammal tråd, jag tänkte frågan ovanstående om operatören som benämns "Sweden" igen. Se även bilden i startinlägget. Någon som har koll på vad...
Frågor likt denna brukar dyka upp då och då i forumet, men det är enklast att skapa en egen tråd för min specifika frågeställning tänker jag. Jag...
Har du delat din mejladress (samma mejladress som är inlagd i ditt Swedroid-konto) till personen som lurade dig, i PM-konversationen ni hade,...
En bekant till mig fick också konstiga annonser som handlade om att uppdatera PDF-läsare. Närmare bestämt i Youtube dök det upp sådan reklam,...
Det var väl Tele2 och Telenor som drabbades värst av de nya tillståndsvillkoren, som innebär att de måste ta bort all Huawei-utrustning inom ett...
Du kanske känner till datalagring? Det sinnessjuka svenska regelverket som innebär att en internetoperatör loggar alla uppkopplingar som alla...
Men hur gick det till när kontot kapades, har du någon aning? Låter väldigt märkligt att det hände precis i samband med att du blivit lurad i köp-...
Vill du sammanfatta i någon eller några meningar vad han kommer fram till? Vore uppskattat, för oss som inte hinner kolla ett helt videoklipp för...
Menar du samma typ av blockering som nämns av pernils några inlägg upp, eller någon annan slags blockering?
Att du blev lurad vid ett köp och sen fick ditt konto kapat, hade det något samband på något sätt eller var det slumpen att båda grejerna hände?...