Separate names with a comma.
Mitt och min fru's problem har inget med minneskortet att göra: Min fru har nämligen inget minneskort, medans jag har ett. Vi hade inga problem...
Visst - säkert - men när? Den update som nämns ovan, den väntar vi i Sverige på fortfarande. Den patchen finns bevisligen sedan minst en månad....
Tja med tanke på att ovanstående mindre update fortfarande inte finns tillgänglig OTA så vete katten om de i över huvudet taget avser göra något....
Ja min är nordic all the way, och jag har inte ändrat firmware (trots att det kliar rejält pga buggen med batteriet....).
Mja det vet jag inte - jag har en Note 4 köpt på Webhallen i Solna - men det står inte NEE någonstans nej. Det står LMY47X.N910FXXU1POK1 - om det...
Ja jag väntar fortfarande på denna OTA - inte i närheten...
Jag letar efter något litet, en liten tablet för att vara exakt. Den skall köra Android av minst version 4. Vad jag skall ha den till? Jo till...
Om det innebär att man batteribugg försvinner, och att google tjänster slutar äta 30-50% av batteriet så blir jag i alla fall glad.
Just nu fokuserar jag på positioneringstjänsten... Jag har alltid haft den avstängd av olika (integritets-) skäl. Men nu på rent djävulskap så...
Nix det har uppenbarligen ingenting med 5GHz att göra - fick det bevisat inatt dessvärre :-( Således tillbaka till start och börja leta igen....
Mja nu är våra inte i behov av nya originalbatterier eftersom dom har just nya originalbatterier.... Följande udda upptäckt är gjord: Det verkar...
Om jag antar att omstart var runt den 11e Januari, och med omstart menas SLÅ AV telefonen och Slå på den igen (alltså INTE omstart i menyn, utan...
Ja det var nog från den 26e december eller så - ja två veckor, men kom ihåg att jag laddat mobilen några gånger...
Nu har jag råkat ut för två saker, i samma tema: 1) Efter några dygns tålamodigt testande, så äter Google Play Tjänster upp 20% och toppar...
Det här är ju fullständigt löjligt, jag gjorde en komplett fabriksåterställning, och nu tappar den batteriet fort som f*n - 60% på 6 timmar...
Så har vi hittat något nytt, både min och min frus Note 4 är på 5.1.1, och helt plötsligt kan våra respektive Note 4'or få för sig att gå från...
Okej - lite annorlunda update: Jag köpte en Samsung Galaxy Note 4, eftersom min fru har en sådan och är mycket nöjd. Med min nya Note 4, med...
Nej den har jag redan koll på - det var nog det första jag gav mig på... Just nu idag så ger min nya Note4 runt 4-5 dygns LÄTT användande (med ca...
Just nu kan jag säga att note 4an bränner mindre än en procent per timme i "lågt användande" - vilket är som jag brukar vara van vid. Det enda...
Ett dygn senare så har det blivit bättre - jag hade 20% kvar nu när jag vaknade (men det skulle ha varit -35% om jag inte gjorde något under...
Jag är lite förvånad, jag har precis köpt en Note 4 (eftersom min fru framgångsrikt har haft just en note 4 under ett halvår eller så). Men mitt...
Någon som vet om t.ex. ljudinspelaren fungerar i bakgrunden (när mobilen ligger låst med skärmen släckt) resp om någon kör med WifiMatic (för att...
Vet inte om jag fått säkerhet på "hjärnan" men det känns som om jag vill ha något som Android by Google inte direkt erbjuder: Full kontroll på...
Och du är säker på att din nuvarande version är säker? Jag tror nämligen att den är exakt lika osäker. Enda saken att göra är att slå av...
Japp - ingen skillnad.
Jag förstår inte, alla verkar få sina mobiler att fungera, men min vägrar bakgrundexekvering av appar. Det är tok omöjligt att få telefonen att...
Själva gränssnittet är helt okej, men all j*vla programvara som skickas med är direkt jobbig. Notifieringar om än det ena och än det andra gör mig...
Såld!
Har en stycken Asus TF700T liggandes. Den är rootad och kör Cromibie rom (tror jag det var, det var några månader sedan den användes). 1920x1200...
Just in case, jag fabriksåterställde min Z3 Lollipop - det gör ingen som helst skillnad, bakgrundsprocesser verkar inte få någon som helst CPU...
Nej och dessvärre orkar jag inte hålla på, just nu ligger det närmare tillhands att försöka få in 4.4.4 istället, har såååå tröttnat på Lollipop...
Nix llama har EXAKT samma problem på min Z3a med Lollipop (5.0.x) som alla andra program. Det är enkelt, den får inte tillräckligt med CPU i...
Okej, två saker är noterade: 1) Ilama verkar fungera, om än knöligt att lära nya master - en process som borde gå att automatisera då andra...
Sorry var lite otydlig där: För en vecka sedan köpte vi en ny Note 4, och direkt när vi initierade den - dvs installerade och fixade alla...
Min fru's Note 4 sköt iväg Lollipop uppdateringen UTAN medgivande eller något annat, dvs den installerade sig själv....! Är min fru ensam om...
Ja alltså det har jag redan fått göra några gånger (vi har ca 22 master runt vår bostad, så det finns några att välja på........). Men jag vill ha...
Hmm hur får man till ett event/action som lägger till nya cell tower IDn i någon area automagiskt? Dvs jag kan ju ställa llama så att den skall...
Visst kan jag testa - återkommer om något dygn ;-)
Frågan är enkel, vilket program eller app kn slå av wifi när man tappar kontakten när man går t.ex. hemmifrån, och sedan slår på wifi igen när man...