Separate names with a comma.
Jag googlade och upptäckte att Teknikdelar.se (från vilka jag köpt grejer tidigare via Fyndiq, de brukar skicka reklam till mig) hade Sony...
Jag vill ju helst köpa från en vettig butik inom EU så jag i alla fall har EUs konsumentlagstiftning i ryggen om det blir problem. Men måste man...
Nu har det blivit dags för mitt batteri att bli sådär. Nån som har tips på ställen att köpa batteri från? Jag vill inte försöka ta det på nån...
Enligt sidan du länkar till är senaste versionen av Wear 1.4 (utan "kodnamn"), Android Marsmallow är version 6.0. Jag ser ingen info på den där...
Är det appar som är "inbyggda" så går de inte att avinstallera (inte utan root i alla fall, eftersom de ligger i ROM). Men är de inaktiverade så...
Klockan kör ju Wear, Wear har väl inte samma versionsnumrering som Android?
Smartwatch 3 är väl en av de mest prisvärda i nuläget. Spelar ingen roll vad du har för telefon eftersom klocka kör Wear.
Det kan ju ha kommit skräp på kontakterna i telefonen (eller på SD-kortet).
Googlar man hittar man bara att folk har problem med det, verkar som om Lifelog inte har stöd för klockan.
Om den där sidan ska fungera så måste ju webbläsaren i klockan antagligen ha stöd för GPS-position, och eftersom de flesta klockor inte har egen...
Då får jag hoppas att jag aldrig spräcker skärmen, jag köpte ju en vattentät mobil för att den ska tåla regn. Är det samma sak om man byter...
Ja jag läste lite och det verkar som Alfred även är klient för att titta. Men det är inte direkt intressant för mig, jag kör ju Zoneminder som...
Det jag retar mig mest på är laddningskontakten, placeringen och locket är frustrerande. Sen händer det fortfarande ibland att batteriet...
Inte nu längre. Förr gick det att "koppla bort" en installerat app från "Market" (Titanium Backup har den funktionen), men senare ändringar av...
Hur skiljer sig Alfred från t.ex. den klassiska IP Webcam?
Det har fungerat förut så jag tror det är en bugg (jag noterade nämligen samma problem för nån vecka sen).
Men hur blir det med vattentätheten om man kör med tejp på rulle? Trodde tejpen måste vara stansad för att det ska bli vattentätt efter montering?
Oruxmaps har ju stöd för pulsmätare, men det är kanske lite overkill med GPS-spår för att få ut pulsvärdena?
Filhanteraren ska väl inte behöva ha specifikt USB-stöd, på de enheter jag provat så har själva telefonen stöd för "Externt USB-lager" (som jag...
Det som möjligen vore mer intressant är ju om man kunde ha dubbla SIM i mobilen och använda det ena för SMS/samtal och det andra för mobil data....
Jag har inte använt blåtand så mycket, går det inte att få en mobil att emulera ett tangentbord eller en mus? Googlade lite snabbt, kolla på...
Den helgdagskalendern du har längst upp fungerar ja, den hittade jag häromdagen (har inte använt den förr). Men den du har mitt på sidan...
Jorte har ju numera inbyggd stöd för veckonummer, innan den fick det körde jag med en Google-kalender som hette Week number eller nåt liknande....
Bankdroid kör både skrapning och API, traditionellt var det skrapning men på senare tid så har de börjat använda API för de banker som har det....
För att klockan ska kunna visa mobilens batteri behöver mobilen ha en tjänst igång som exporterar informationen till klockan. Klockan har i...
HD Widgets har vad jag kan se ingen Widget alls som har med Wear att göra. Och jag vill som sagt var helst inte byta watchface på klockan för att...
Jag försökte googla men hittade inget annat än folk som frågade ungefär samma sak. Tanken är alltså att när klockan ligger på laddning och jag...
Jag tror att det per design inte är gjort för att fungera så. Allt på klockan styrs ju från telefonen är tanken, hela Wear verkar ju vara uppbyggt...
Jag köpte en SmartWatch 3 nu på SIBAs rea och redan två gånger råkat ut för att batteriet rasar från runt 50% till tomt på ett par timmar. Första...
Smart tjuv känns lite motsägelsefullt...:) De som snor såna där grejer gör det för snabba stålar.
Som jag skrev: En app kan inte ensam göra detta. En app kan inte styra vad datorer i ditt nätverk kan göra. Möjligen kan en app styra nätverkets...
Det finns ju som sagt var ingen app som kan fixa detta, stödet för det måste ju ligga i accesspunkt eller router, det är bara de som kan påverka...
Det finns väl inget tekniskt hinder för att appen har stöd för push-notifikationer. Men då måste ju som sagt var kameran kunna skicka såna på nåt...
Jag kör dels med ES Explorer, det går ut märkt att flytta och kopiera filer med den mellan telefonen och datorer i nätverket hemma. Men sen kör...
Har du kollat att klockan går rätt?
Ja jag förstår ju inte riktigt varför de inte istället gjorde en vattentät kontakt. Hörlurskontakten är väl vattentät, det kan ju inte vara...
Ja jag tyckte först det verkade skitsmart med den där magnetkontakten, slippa öppna luckan varje dag och riskera att sabba vattentätheten. Men det...
Det handlar väl inte om malware utan om förfalskade websidor? D.v.s. nån kan sätta upp en sida som för Lastpass "ser ut" som den riktiga sidan och...
Funkar det på hemsidan så funkar det i BankDroid. Det är ju så BankDroid fungerat från första början, den "skrapar" webbsidan.
Har du nåt skal på mobilen? Man kan få liknande problem om kontakten inte går ner i botten. Annars är det väl risk att kontakten på telefonen...